Autor Zpráva
lachim115
Profil
Zdravím,

všiml jsem si, že větší webové stránky často dosahují také většího množství návštěv z vyhledávačů. Napadla mě tedy otázka: Lze naplánovat před začátkem projektu nutnou velikost webu (počet stránek,...), aby dosahoval určitého výkonu z vyhledávačů (v návštěvách nebo konverzích)? Předpokládám, že to nepůjde určit přesně, ale alespoň přibližný plán a odhad nutný je, ne?

Děkuji všem za jakékoliv odpovědi, odkazy na zdroje (můžou být i v aj) nebo nápady, jak tento problém vyřešit.

Michal
Marek Prokop
Profil
Obecně se na to těžko odpovídá, ale v zásadě máte pravdu -- čím víc obsahu, tím větší počet dotazů asi pokrývá a tím větší návštěvnost z vyhledavačů získává. Velmi hrubý (a nepřesný) odhad jde udělat podle analýzy klíčových slov a dat z keyword toolu (třeba Skliku), přesnější odhady se dělají na základě výsledků PPC kampaní ve vyhledavačích.
swisst
Profil
Já myslím, že to takhle obecně nejde. Záleží (mimo jiné) na tom, která klíčová slova mají k webu vést, tím pádem také kolik uživatelů taková klíčová slova hledá, jaká je konkutrence atd.

Osobně bych to udělal tak, že bych prošel podobné / konkurenční weby a podle toho bych si udělal nějaký odhad. JIný způsob neznám (a rád bych znal).
lachim115
Profil
Marek Prokop

Díky za odpověď.

V případě těch PPC kampaní se spíše pracuje s volnou, přesnou nebo frázovou shodou? Dokáži si představit testování s přesnou shodu např.: Máme vstupní stránka, která je optimalizovaná například na klíčové slovo "notebooky Acer". Spustíme tedy kampaň na přesnou shodu s tímto klíčovým slovem a pozorujeme, kolik lidí přijde a jak budou na vstupní stránku reagovat.

Pokud bychom ale udělali stejnou věc s volnou shodou, nebyly by slova, z kterých by lidé přicházeli až moc rozdílná a někdy až nerelevantní?

swisst:

Díky za odpověď.

Mohl byste mi prosím trochu přiblížit, jak byste postupoval při odhadování konkurentova výkonu nebo návštěvnosti? Analyzoval byste ho potom nějak například pomocí Majesticu nebo podobných nástrojů a na základě jeho strategie a vaší zkušenosti odhadl jeho návštěvnost a výkon? Případně jaké metriky byste bral v úvahu?

Nebo by bylo lepší zkrátka stránky vytvořit co nejlépe, spustit je, sledovat, jaký budou mít výkon a potom zareagovat podle situace?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0