Autor Zpráva
Pepíno
Profil *
Zdraví, mám dotaz k doméně a aliasu.

Je vhodné vytvořit alias k doméně, který více vyjadřuje obsah-náplň-zaměření daného webu?
Např. prvotně jsem zaregistroval doménu dle jména společnosti např. pepino.cz, ale rád bych, aby ve jménu domény byl uveden i okruh produktů např. limonády tzn. alias limonady.cz .

Je to tak vhodné udělat? Má to smysl při vyhledávání, tzn. když se ve vyhledávači dá výraz limonády vyhledá se spíše limonady.cz nebo pepino.cz ? Co je plusem a co mínusem použití aliasu pro jeden web?

Děkuji za poznatky a doporučení
Keeehi
Profil
Pepíno:
Hlavní je, aby nebyl obsah na obou doménách. Jedna z nich musí přesměrovávat na tu druhou. Jinak z pohledu vyhledávvačů půjde o duplicitní stránky. Pokud budeš tedy správně přesměrovávat, pak se při hledání bude zobrazovat ta, na kterou je přesměrováváno.
Pepíno
Profil *
Keeehi:
Teď tomu moc nerozumím. Mám jeden webhosting s jedním webem (obsahem) a jednou základní doménou např. pepino.cz a chci, aby na stejný obsah se dostalo přes link limonady.cz ? Tzn. nastavením aliasu limonady.cz

Jak se k daným doménám zachová vyhledávač, když do souboru sitemap.xml uvedu jak odklaz např. pepino.cz/kolaloka.php tak limonady.cz/kolaloka.php ? To se bude ve vyhledávači vždy zobrazovat pepino.cz/kolaloka.php, i když hledaným výrazem bude slovo limonady ?
Keeehi
Profil
Je špatně, pokud bude stejný obsah jak na pepino.cz/kolaloka.php tak na limonada.cz/kolaloka.php. Aby to bylo správně, je potřeba jednu z nich (třeba tu limonáda.cz) přesměrovat na tu druhou. V praxi by to tedy znamenalo, že pokud by někdo zadal limonada.cz/kolaloka.php tak by ho to automaticky přehodilo na pepino.cz/kolaloka.php.
Pepíno
Profil *
Keeehi:
Přesměrovat? Aha, to se pak tedy v prohlížeči vždy zobrazí ta základní doména, v tomto případě pepino.cz. Je to tak?

No a jak pak s tím pracují vyhledávače? To berou v potaz pouze základní doméńu pepino.cz?
Mohu do souboru sitemap.xml uvést oba odkazy pepino.cz/kolaloka.php tak limonady.cz/kolaloka.php ?
Někde jsem četl, že google pak může penalizovat za duplicitní obsah?
U aliasu pak byla zmiňována jako nevýhoda např. stěpení ratingu.

Nevíte, nebo není o tom nějaký článek k nastudování?
Keeehi
Profil
Pepíno:
to se pak tedy v prohlížeči vždy zobrazí ta základní doména, v tomto případě pepino.cz. Je to tak?
Ano, přesně tak.

Mohu do souboru sitemap.xml uvést oba odkazy pepino.cz/kolaloka.php tak limonady.cz/kolaloka.php ?
Můžeš, ale k ničemu to asi moc nebude.

Někde jsem četl, že google pak může penalizovat za duplicitní obsah?
U aliasu pak byla zmiňována jako nevýhoda např. stěpení ratingu.
To by se právě stalo, pokud by jsi nepřesměrovával.
Pepíno
Profil *
Keeehi:
Aha, takže raději přesměrovat než alias.
To jsem potřeboval vědět.
Díkes za radu
Martin2
Profil *
Pepíno:
Je vhodné vytvořit alias k doméně, který více vyjadřuje obsah-náplň-zaměření daného webu?
Dlužno dodat, že rozbíjení webů do samostatných domén má z hlediska SEO sporný nebo spíš negativní vliv. Klíčová slova v doménách už dávno nemají takovou váhu, aby to mělo smysl a pokud v parametrech řazení figuruje i něco jako rating celého webu, tak ten se takovým krokem rozštěpí taky. Na celkové oslabení vnímání značky a zmatenost uživatelů samozřejmě nehledě.
Pepíno
Profil *
Martin2:
Mě právě připadalo, že když jméno domény nevyjadřuje náplň-hlavní zaměření webu (v tomto případě limonády), tak je to tak trochu mimo mísu (jako pepino.cz).
Takže zvolení nějaké druhého jména domény pro stejný web je spíše kontraproduktivní? Nebo to má přeci jen nějaký klad (např, k dlouhému jménu domény, apd..)?
Marek Prokop
Profil
Pepino, vaše otázka je moc obecná a univerzálně na ni odpovědět nejde. Zásadní je, jaký má ten web má účel a strategii.

Domény tvořené obecnými slovy (např. zpravy.cz nebo nove-zarovky.cz) se mohou hodit pro různé mikroweby a silně tematické projekty. Jejich výhodou je klíčové slovo v URL a okamžitá srozumitelnost pro lidi, nevýhodou zhoršená schopnost (až nemožnost) vybudovat z názvu silnou značku, někdy špatná zapamatovatelnost nebo nemožnost právní ochrany.

Pro firmy a e-commerce projekty se spíš hodí značkové domény tvořené novotvary (Alza, Google, Mixit apod.), neobvyklou kombinací slov, případně osobními jmény. Jdou právně chránit a jde z nich vybudovat známá značka, což má na SEO z dlouhodobého hlediska značně pozitivní vliv. Naopak ovšem mohou být na první pohled obtížně pochopitelné nebo zapamatovatelné.

Hodně jde i o dojem, který chcete u lidí vyvolat. Název je většinou to první, co si uvědomí.
Pepíno
Profil *
Marek Prokop:
Děkuji pane Prokop i za tento pohled.
Myslí, že to je to dilema, o které mě jde.

Řekněme, že v prvopočátku zvolíme doménu dle jména společnosti nebo dle myšlenky-obecného zaměření webu (teď je myšleno, že se jedná o informační a tematicky zaměřený web např. o limonádách a tak zvolím pro web a potažmo pro doménu originální, ale krkolomný název sladke-ovocne-zlato.cz). No a teď bych rád odkaz na daný web uživatelsky zjednodušil a v názvu domény jednoznačně definoval o čem daný web je tzn. limonády.info ?

Co by jste v tomto případě udělal? Držel by jste se pouze té složené a pro zadávání a pamatování dlouhé domény sladke-ovocne-zlato.cz a jen pracoval na vštípení dané domény do povědomí návštěvníků a nebo by jste přistoupil i na využití nové druhé jednoznačné, srozumitelné a lehce zapamatovatelné domény limonady.info ?

Děkuji předem za Váš pohled na tento problém (ještě konkrétněji jsem zaslal na email)
Taurus
Profil
V podstatě píšu to stejné co Marek, snad nevadí:

Jde-li o značku typu Coca-Cola (únosných n produktů podobného typu*), pojmenoval bych web podle značky – jednoznačné spojení, pravděpodobnost kratšího názvu. Pokud bych chtěl vytvořit kampaň (ať už silně specifickou, krátkodobou) pro jeden z produktů Coca-Coly, vytvořil bych buď microsite, kde nevadí delší název webu, nebo nechal na původním. Viz např.:

www.napivosrozumem.cz (práce Plzeňského Prazdroje) vs. www.heineken.com/We-are-heineken/Enjoy-Heineken-Responsibly (Heineken, má však i oddělený web www.enjoyheinekenresponsibly.com, který je přesměrován na předchozí, což mi přijde nejlepší, ale záleží na povaze; ještě lépe bych volil přesměrování na subdoménu – enjoyresponsibly.heineken.com).

Protože uživatele nezajímá značka tolik jako produkt (myšleno koušu do dobrého pečiva, ne do Penamu), nová neznámá značka to bude mít zpočátku těžší. Microsite ji může podpořit, půjde-li např. o nějaký produkt, který je vlajkovou lodí značky.

*Např. u Unilever je ještě jedno "patro" pojmenování, protože pod značku spadají např. čaje značky Lipton nebo tatarky značky Hellmann's, ...

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0