Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Lena95 Profil * |
#1 · Zasláno: 28. 6. 2016, 10:08:30
Dobrý den, ahoj,
jak nejlépe nebo alespoň co nejméně špatně vyřešit situaci, kdy jeden subjekt provozuje svůj byznys ve dvou městech, pro každou pobočku má samostatnou doménu, ale nabídka a služby obou poboček se v zásadě vůbec neliší? K existenci druhé pobočky se subjekt hlásí, nicméně patriotismus náležení do daného města je pro jeho klienty důležitý. Anonymizovaný příklad: domény hamburgery-praha.cz a hamburgery-brno.cz, stejný jídelní lístek, stejné popisy produktů i nabídka rozvozů atp - co s tím? Napadla mě tato špatná řešení: 1) mít na obou doménách duplicitní obsah (Google se bude zlobit) 2) jednu doménu obětovat a "duplicitní" stránky nenechat indexovat (noindex, follow) - jedna pobočka se bude zlobit 3) přepsat pro jednu doménu všechny texty tak, aby byly při stejném sdělení odlišné (konzistence náležení poboček k subjentu se potlačí) 4) přesunout obsah na společnou (ošklivou) doménu hamburgery-TNHaH-s-r-o.cz; hamburgery-praha.cz a hamburgery-brno.cz budou jen aliasy pro hamburgery-TNHaH-s-r-o.cz/pobocky/praha a hamburgery-TNHaH-s-r-o.cz/pobocky/brno (hezké lokální domény přijdou vniveč) Díky za Vaše názory. |
||
Martin2 Profil * |
#2 · Zasláno: 28. 6. 2016, 19:07:06
Z hlediska SEO je skoro jedno, jestli je stránka na hamburgery-praha.cz nebo hamburgery.cz/praha/. Na adrese tolik nezáleží. Rozbíjet web na více domén je většinou špatný nápad – je to matoucí pro uživatele, zkreslující pro statistiky a složitější na správu.
Osobně bych zvolil společnou (a spíše kratší, stručnější) adresu a zbylé přesměroval a úplně přestal propagovat. |
||
Lena95 Profil * |
#3 · Zasláno: 29. 6. 2016, 17:04:59
Martin2: díky, v teoretické rovině určitě pravda, problém je v tom, že krátká společná doména už není volná, jedna z regionálních domén už je zavedená (s nějakou přímou návštěvností z off-line světa) a něco jako hamburgery-praha.cz/pobocka-brno (nebo obráceně :-) není pro lokální návštěvníky moc přátelské (a pro lokální off-line reklamu nepříliš použitelné).
|
||
Časová prodleva: 11 dní
|
|||
Marek Prokop Profil |
#4 · Zasláno: 10. 7. 2016, 11:54:18
Ten obsah přeci nebude duplicitní, když se jedná o lokální službu ve dvou různých městech.
|
||
Časová prodleva: 9 let
|
0