Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
libor1711 Profil |
#1 · Zasláno: 11. 8. 2016, 19:22:17
Chci vás poprosit o radu.
Mám reklamu na SKLIKu (vyhledávací síť). Mohu v takovémto případě upustit od SEO cílových stránek???? ----------------------------- Stejná otázka trochu jinak: Jestliže chci, aby se v SKLIKu můj inzerát zobrazoval na lepších místech, pomůže tomu, jestliže stránkám udělám SEO??? A nebo je jediným řešením, že musím pouze zvýšit cenu za proklik????? (to snad proboha ne, protože i při 100 Kč za proklik se můj inzerát zobrazoval uplně dole - proto hledám jiný způsob zlepšení pozice) ----------------------------- Pozn: Mám podrobně prostudovanou nápovědu SKLIKu: jedním z faktorů, které mají vliv na pořadí zobrazování inzerátů v SKLIKu, je také "relevance" stránek. ------------------------- DŮLEŽITÉ: když už se moje reklama zobrazí, má velice vysokou proklikavost (CTR) (což znamená, že reklama je dobře nastavená - jsou v ní dobrá cílová slova, a dokonce, když už se ke mě lidi na web dostanou, tak je to hodně upoutá). Předem velice děkuji. |
||
Martin2 Profil * |
#2 · Zasláno: 11. 8. 2016, 23:02:12
libor1711:
„jedním z faktorů, které mají vliv na pořadí zobrazování inzerátů v SKLIKu, je také „relevance“ stránek.“ Kde v nápovědě se tohle zmiňuje? Nápověda zmiňuje pouze relevanci (tebou zvolených) klíčových slov vůči vyhledávacímu dotazu návštěvníka. Pouze ta a samozřejmě rozpočet kampaně určuje zobrazení a pozici inzerátu. Nic jiného, zejména ne obsah cílové stránky. |
||
libor1711 Profil |
#3 · Zasláno: 12. 8. 2016, 10:29:57
Martin2:
Díky za odpověď. Níže je link s několika zmínkami: napoveda.sklik.cz/?s=relevance Také souhlasím s tím, že tato relevance se SEO přímo nesouvisí. Mám tedy vaši odpověď chápat tak, že když má SKLIK tak ROBOTICKÉ SEO mohu ignorovat? A tedy, jediným řešením jak si zvýšit pozici v placených výsledcích je zvyšovat cenu za proklik + zvyšovat si CTR???? (které ale mám už i tak hodně vysoké, takže asi zbývá pouze zvyšovat cenu za proklik????) |
||
Martin2 Profil * |
#4 · Zasláno: 12. 8. 2016, 10:48:50
libor1711:
„když mám SKLIK tak ROBOTICKÉ SEO mohu ignorovat?“ Když ti nevadí špatná návštěvnost z organického vyhledávání, tak klidně. „A tedy, jediným řešením jak si zvýšit pozici v placených výsledcích je zvyšovat cenu za proklik + zvyšovat si CTR?“ Řešením je zvolit vhodná klíčová slova kampaně – což ty tvoje pravděpodobně nejsou. |
||
libor1711 Profil |
#5 · Zasláno: 13. 8. 2016, 20:11:01
Ještě jsem volal na SKLIK a řekli mi, že fulltext a SKLIK jsou naprosto oddělené...
Díky. |
||
quatzael Profil |
libor1711:
Nejsem do toho úplně zasvěcen, a to co o tom vím není úplně z praktické zkušenosti, ale je to asi takhle: (platí to pro Google Adwords, tak předpokládám, že to podobně platí i pro Sklik) Na relevanci záleží celkem dost, do jaké míry to je čistě na posouzení konkrétního "živého" pracovníka, který reklamu schvaluje a do jaké míry to ovlivňuje i "stroj" (algoritmus) nedokážu říct. To, že Ti řekli, že to mají oddělené ještě neznamená, že to je skutečně tak, že algoritmus, který je zodpovědný za umístění v SERPU se vůbec nepodílí na hodnocení relevance v Skliku. Ale Seznamu (stejně tak i Googlu) jde hlavně o maximalizaci zisku, a to z dlouhodobého hlediska. Takže hlavně řeší to, aby lidé reklamu nad výsledky vyhledávání považovali za nejrelevantnější výsledek a měli proto tendenci na ní co nejvíc klikat. Tzn. že těžko se tam vůbec dostaneš s reklamou, která dotazem vyhledávání vůbec nesouvisí. A teď to nejdůležitější co hraje roli na pozici/cenu za nejlepší umístění: Míra prokliků na počet zobrazení. U každého inzerenta se posuzuje jaký zisk Seznamu celkově přináší. A to je určeno funkcí P = cena za proklik * počet prokliků. Takže např. když budou v hypotetické situaci pouze dva konkurenti A a B soupeřit o první umístění, může to vypadat takto: A nastaví maximální cenu za proklik 5 Kč B nastaví maximální cenu za proklik 15 Kč 10 různých uživatelů zadá stejné klíčové slovo do vyhledávání a z těchto deseti případů, klikne 8x na A a 2x na B. Výsledek (zisk pro Seznam): A 8 * 5 = 40 Kč B 2 * 15 = 30 Kč Z toho plyne, že na první pozici bude A. Pozn. Ve skutečnosti nepřinese zisk přímo těch 40 Kč, protože je to celé o přebití druhé nejlepší nabídky, takže cena za proklik by u A byla asi 3,75 Kč a B by musel zvýšit cenu za proklik na více jak 20 Kč, aby se dostal na první pozici. Takže ponaučení je takové, že se musíš snažit udělat reklamu co nejvíc lákavou a co nejvíc relevantní k vyhledávanému slovu, aby měli uživatelé tendenci na Tebe co nejvíc klikat. Každé zobrazení kdy na Tebe nekliknou, ale zároveň kliknou na konkurenci Ti ubírá skóre a naopak.. Jak udělat to, aby klikali lidi na Tebe a ne na konkurenci musíš vymyslet v závislosti na odvětví a konkurenci kde se nacházíš.. Určitě si dokážeš představit jak by to dopadlo, kdybys prodával notebooky a na první pozici by vyskočila Alza.cz a potom by bylo Tvoje MojeMaleElektro.cz a kam by asi lidi klikali.. EDIT: Jinak ještě nejde ani o to jak máš CTR vysoké, ale spíš o kolik ho máš vyšší než konkurence.. |
||
Časová prodleva: 8 let
|
0