Autor Zpráva
radekt
Profil
Ahoj,
jelikož u samotného Googlu o těchto věcech něco vyhledat je občas peklo, chci se zeptat na jednu věc: mám-li firemní stránku a platím třeba 1000,-- Kč měsíčně za to, aby ji Google pomohl nahoru, pak udává např. 25,-- Kč za kliknutí. Znamená to, že pokud je před koncem měsíce překročen počet kliků, v tomto případě 40, ze strany návštěvníků, tak firemní stránka zmizí z vyhledávače nebo se posune dolů? Jak poznám, že se mi vyplatí nebo nevyplatí platit Googlu více? Jak to celé funguje?

Plus mi to celé přijde trochu spekulativní, neboť po kliku nemusí vždy následovat akce, tedy telefon zákazníka, objednání služeb... Nápověda Google na firemních stránkách je k tomu celému dosti nesrozumitelná.

Můžete mi prosím pomoci s objasněním jak to funguje?
Děkuji

Radek Tůma
Martin Kolčaba
Profil
Radku, v Google je potřeba odlišovat placené a neplacené (organické) výsledky vyhledávání. Ty placené (PPC reklama) se zobrazují nahoře a jsou označeny jako "Reklama". To jsou ty, které můžete ovlivnit pomocí Google AdWords, kde nastavujete cenu za proklik, slova, na která se má inzerát zobrazit a další věci.

Neplacené výsledky, které se zobrazují pod nimi, jsou výsledkem fulltextového vyhledávání Googlu, a za prokliky se nic neplatí. Ovlivnit se dají nepřímo, pomocí něčeho, čemu se říká "SEO".

Podívejte se na obrázek s názornou ukázkou.

PPC inzeráty fungují formou jakési aukce - na to samé slovo se chtějí zobrazit i jiní (typicky vaše konkurence), a od toho a spousty dalších věcí se odvíjí i výsledná cena, kterou zaplatíte za proklik. Pokud překročíte nastavený limit, vaše inzeráty se přestanou zobrazovat do doby, než naběhne další období (ve vašem případě další měsíc). Určitě si na Zaklik.cz přečtěte, jak PPC inzeráty fungují, budete v tom mít jasněji.

Celé se to dá, byť ne úplně přesně, vyhodnocovat pomocí webové analytiky a nástrojů jako jsou Google Analytics (bezplatné) v kombinaci se správným nastavením AdWords. Pokud je váš obor jiný a nechcete trávit spoustu hodin studiem věcí kolem internetového marketingu, doporučuji si najmout někoho, kdo vám s tím pomůže.

Spekulativní to není, Googlu platíte za službu - za proklik. To, jak zvládnete člověka na svém webu / stránce přesvědčit ke konverzi (kontaktu, poptávce...) je už na vás, s tím Google nic nenadělá. Proto sám musíte zvážit, jestli se vám to vyplatí nebo ne.

Asi vás bude zajímat:
- Co je PPC
- celý obsah rubriky Základy na Zaklik.cz (stačí ji tam rozkliknout, vyjedou odkazy na články)


EDIT: sakra, teď si ještě jednou čtu váš příspěvek a nejsem si jistý jestli odpovídám na to, na co jste se ptal. Ale co, nechám to tu, třeba to někomu pomůže... :)
radekt
Profil
Děkuji moc za osvětlení problematiky.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0