Autor Zpráva
marvays
Profil
Dobrý den.
Chtěl bych se pobavit s někým, kdo řešil, nebo ví jak vyřešit problém, kdy mám jedinečné zboží, které prodávám jen já a tudíž se na porovnávači zbozi.cz nemá s čím porovnávat. Myslím, že problém je zřejmý. Když není s čím spárovat, zůstane produkt dostupný pouze přes fulltextové vyhledávání. Nebo na konci kategorie, což může být v některých případech 20. stránka.

Nabízí se dle mě tři možnosti.
1. tento porovnávač vynechat, případně odesílat xml feed ve free režimu.
2. najít si konkurenční eshop, kterému budu své produkty nabízet za velkoobchodní cenu a on je pak bude nabízet na svém eshopu = exportovat ve svém feedu = druhá nabídka a možnost ke spárování.
3. Vytvořit si takový "druhý" eshop sám a prodávat na dvou oddělených eshopech, přičemž výsledek bude jako v bodu druhém.

Osobně se mi líbí bod třetí. Teoreticky z něj leze "vytřískat" víc než z bodu 1 a 2. Jen mám trochu problém s tím, jestli je to etické. A pak je na marketákovi, který by uměl odhadnout, jestli by nebylo výhodnější pro firmu spíš bod dva. Kdy za cenu menší marže získám větší prostor k prodeji na webu někoho jiného.


Jen dodám, že se jedná o vybavení do dílen, kuchyní a hotelů.
Kajman
Profil
Pro zboží, které je jedinečné, lidé ho neznají a tak je ani nenapadne ho vyhledávat, abych spíše volil placenou reklamu na to zboží, aby se vůbec do podvědomí zákazníků dostalo. Pokud se pak bude prodávat víc než ostatní zboží v kategorii, tak i položka, kterou má jeden obchod, může být v popředí.

Placená reklama je možná i na porovnávačích.
marvays
Profil
Kajman:
tohle je jasné a praktikovatelné jen u heureky. ta totiž zoboží zobrazí i v případě, že jej prodává jeden ehop. přesněji, založí kartu produktu do příslušené kategorie.
U zbozi.cz tohle nelze. Pokud není druhá nabídka, produkt se nespáruje a je zobrazen až na konci kategorie i kdyby byl prodejní bestseller :(
Tomášeek
Profil
marvays:
Odpověď na toto nebude asi jednoznačná, dokud nevíme, o jakém produktu se bavíme. I tak to ale bude třeba na delší MKT analýzu, než výkřik do diskuse.

Pokud je unikátní, lidé ho nebudou hledat, asi ho totiž neznají. Pokud se zobrazí na 20. stránce na zbozi.cz, asi unikátní moc není a má stovky konkurentů, byť jiných značek/parametrů.

Podle typu produktu, cílové skupiny, atp., se pak bude volit MKT strategie. Ta bude závislá na mnoha faktorech, hodně ale také na budgetu, který je možno investovat.

K variantám: 1-2 jsou OK, dle situace. Jen doplním, že i pokud budou mít produkt 2 shopy, není jistota, že bude spárován vzájemně, záleží na parametrech obou feedů, zda ke spárování dojde či nikoliv.

Varianta č. 3 je cesta do pekla. Budeš sice na srovnávači, ale na produkt, který nikdo nehledá. Čili zbytečně. Dva shopy, dražší účetnictví, provoz, správa, ... Roztříštěná reklama, návštěvnost, statistiky. Všechno špatně, tudy raději ne.
marvays
Profil
Tomášeek:
Sem si říkal, že to asi nebude jednoduché :)

Jen abych byl správně pochopen. produkty nejsou jedinečné svým pojetím, ale tím, že máme výhradní právo na prodej v ČR, tudíž tohoto výrobce nikdo jiný nenabízí. Takže produkty se hledají běžně, jen na produkty našeho výrobce musí někde narazit. Čili, co se týče porovnávačů zboží bude základ spárovat. Na vybrané kategorie pak můžeme na google a seznamu mít kampaně.

Ještě mě napadlo pojmout bod 3 jinak. Co takhle postavit pro onu značku ofociální web se všemi informacemi a doporučenýma cenama a vedle toho by běžel náš prodejní eshop. Samozřejmě oficiální web by byl pomocí feedu napojen na srovnávače. Nebyl by ale primárně určen pro prodej. Takže by se do něj nemusely cpát peníze a veškerá reklama a snažení by směřovalo na prodejní eshop. Dívám se, že url adresa podle názvu značky je dokonce volná. Navíc bych si dovedl představit, že online katalog bych robotům zakázal indexovat a povolil indexaci jen určitým stránkám, abych neměl duplicitní obsah)
Tomášeek
Profil
marvays:
máme výhradní právo na prodej v ČR, tudíž tohoto výrobce nikdo jiný nenabízí.
Což u unikátnosti nic neznačí, naopak, pokud značka v ČR není, máte horší startovací čáru. Ekvivalenty (konkurence, dokonce PŘÍMÁ) na trhu jsou, jsou zavedené včetně prodejních kanálů. Vy nemáte nic, jen produkt, který tu nikdo nezná.

Čili, co se týče porovnávačů zboží bude základ spárovat.
Nikoliv. Vaším cílem bude pravděpodobně se vykašlat na zbožové srovnávače a vydat se jinou cestou. S tím by Vám pomohl asi někdo, kdo se v tom oboru pohybuje, za mě to bude spíše kontextová reklama na vyhledávačích, sociální sítě (obsah + PPC), místa, kde se Vaši klienti pohybují (výstavy? konference? veletrhy? tištěná reklama?)... Tady bych oslovil někoho, kdo se tím zabývá. Střílíš hodně naslepo a jdeš po možnostech, které ti jsou asi blízké, ale budou neefektivní.

Jen upozorním, že přivést novou značku na trh není otázka jednotek tisíc měsíčně, počítejte s nákladem minimálně v desetitisících měsíčně.

Ještě mě napadlo pojmout bod 3 jinak. Co takhle postavit pro onu značku ofociální web se všemi informacemi a doporučenýma cenama a vedle toho by běžel náš prodejní eshop.
Zaměřte se na jeden web a vynaložte své usilí tam. Budovat od nuly dva weby je hodně náročné. Opět, jestli by to mělo takový MKT potenciál navíc, by Vám řekl někdo, kdo se tomu věnuje. Já se pouze DOMNÍVÁM, že by to bylo zbytečné. O pracnosti (vytvoření, branding, propagace, ...) jsem ale přesvědčen.

Dívám se, že url adresa podle názvu značky je dokonce volná.
Opatrně. Brand je pravděpodobně chráněn, a přestože je CZ doména volná, není jisté, že ji můžete použít. Zde bych radil konzultaci s vlastníkem registrované značky.

Navíc bych si dovedl představit, že online katalog bych robotům zakázal indexovat
To už je úplný nonsense. Vybudovat web, který zakážu? Myšlenka dvou webů není zlá, ale je absolutně špatně tak, jak ji máš navrženou.

Pod čarou:
Soudě dle webu sis vzal velké sousto, na které nebudeš stačit. Jasně, vytvořit web + eshop, to zvládneš v pohodě. Vytvořit, ale pozor na nějaké garance, abys neslíbil něco, co nebudeš moci splnit. Celkově přivést na trh novou značku je úkol pro tým (zkušených) lidí, ne pro jednotlivce. A není to úkol na měsíc.

Být tebou, minimálně bych zkusil oslovit nějakého markeťáka, aby ti řekl, jestli srovnávače ano/ne. Jestli 2 weby ano/ne. Pokud ano i ne, jak ten web/y uchopit, navrhnout. To nepůjde bez rozumné MKT analýzy, bez ní to bude střelba naslepo s rizikem zahození a předělání všeho za půl roku, za rok.

Pak bych možná zkusil oslovit i někoho, kdo ti s vývojem pomůže (má zkušenost s UX, prodejností, MKT, pravděpodobně SEO, ...) - ať už formou, že to celé převezme, případně tě u projektu nechá v oblasti, které rozumíš (třeba HTML/PHP). Jsme ale opět u celého týmu lidí.
marvays
Profil
Tomášeek:
Díky za rady. Určitě vše probereme. Nicméně momentálně je situace taková, že mám nastarosti eshop a vše navíc je moje iniciativa. Nechcu aby to vyznělo tak, že jsem vzal zakázku a vůbec tomu nerozumím. Spíš bych to formuloval tak, že se snažím ze zvědavosti hledat další cesty a dostat o tomto segmentu trochu víc zkušeností. už pár let mě tohle láká. Navíc při mém portfoliu klientů by i prachsprosté základy byly k nezaplacení.
Tomášeek
Profil
marvays:
Nechcu aby to vyznělo tak, že jsem vzal zakázku a vůbec tomu nerozumím.
To jsem neřekl.

Jen vím, co to obnáší a že to obnáší víc, než nainstalovat Prestu/WP, koupit šablonu a nafrkat produkty (pokud nejsi prestař/wordpressák, tak si za to dosaď nakreslení/nakódování grafiky, naprogramování). Že se v jednom člověku vynechá (nebo v lepším případě ošulí) UX, grafika (pokud jsi programátor, nebudeš dobrý grafik), výkon (PHP specialista bude umět shop naoptimalitzovat výkonově lépe než "všeuměl"). Nic osobního v tom nehledej, to je prostě fakt a u toho popisu mě to trklo. Už jsem byl u mnoha projektů, které se po one-man-show musely zahodit a překopat a stálo to jen peníze.

Jinak samozřejmě přeji, ať se vše povede, ať je značka úspěšná. Ať (naslepo) trefíš strategii a propagaci takovou, jaká se chytne.
marvays
Profil
Tomášeek:
Díky. Jak jsem již psal . . . mé portfolium klientů, mezi kterými se pohybuji v podstatě vyžaduje one-man-show :) Navíc ani sám nevím, pokud bych se chtěl specializovat, tak na jaký segment by to bylo. Jakože časem bych chtěl umět "vše" průměrně, ale na jeden segment být "odborník" :)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0