Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Gio Profil * |
#1 · Zasláno: 20. 5. 2022, 14:14:29
Ahoj, potřeboval bych poradit jak na rychle se měnící obsah webu. Denně se aktualizuje seznam zájezdů, kdy je třeba 200 příspěvků smazáno a 200 přidáno. Jaké přesměrování nastavit? Je nejvhodnější 301 na hlavní kategorii, ve které se příspěvky mění nebo nechat klasicky spadnout do 404 a tu mít vyladěnou, aby z ní návštěvník neutekl? Ale hlavně mně zajímá, jestli někdo víte, jak na to asi reaguje Google nebo Seznam, když narazí na tolik 404?
|
||
Kcko Profil |
#2 · Zasláno: 20. 5. 2022, 17:15:51
Jak na to kouká Google nevím, ale nemůžeš to vyřešit tak jak to řeší většina e-shopů nebo bazarů?
Stránku nechá, vyjme z ní věci, které už by stejně neplatily (cena např) a jasně dá najevo, že už to neplatí (produkt co se neprodává, inzerát co už vyexpiroval atd). |
||
anonym_ Profil * |
#3 · Zasláno: 21. 5. 2022, 18:29:25
Gio:
U zájezdu dává smysl viditelně upozornit, ze nabídka neplatí a nabídnout jiné termíny/destinace. |
||
Kajman Profil |
#4 · Zasláno: 22. 5. 2022, 18:47:57
Ale i u té stránky s neplatným inzerátem a návrhem podobných platných, bych vracel http kód 404.
Pro rychlejší zahrnutí nových inzerátů můžete využít sitemapu, kde můžete u dočasných stránek dát krátký changefreq. |
||
Firibix Profil |
#5 · Zasláno: 22. 5. 2022, 20:03:39
Jakožto puntičkář doplním, že nejlepší by bylo vracet HTTP 410 Gone, který je přímo určený k signalizaci „něco tu bylo, ale už není a nebude“.
|
||
Keeehi Profil |
#6 · Zasláno: 23. 5. 2022, 08:02:44
Otázka je, co když se ten zájezd bude znovu prodávat. Nějaká rodina to stornuje a budou chtít doppnit kapacitu. Nebo se pojede za rok na to samé místo.
V takovém případě bych se k tomu choval jako eshopy, když mají daný produkt vyprodaný ale jen čekají, až se naskladní. |
||
N71 Profil * |
#7 · Zasláno: 23. 5. 2022, 12:53:17
Jak už bylo zmíněno, v e-shopech (libovolného druhu) se produkty zpravidla nikdy nemažou. Je potřeba je zachovat (i jejich všechny verze) pro potřeby historie nákupů, účetnictví, reklamací a tak podobně. Běžně tedy může i detailová stránka fungovat navždy (s upozorněním, že se již produkt neprodává a s nabídkou něčeho aktuálního).
|
||
Časová prodleva: 3 dny
|
|||
Kuryrem.cz Profil |
#8 · Zasláno: 26. 5. 2022, 09:18:52
Pokud je těch stránek hodně, tak z pohledu vyhledávačů není uplně vhodný řešení je nechat indexovat neaktuální stránky. Na druhou stranu se na stránky může nasbírat návštěvnost z vyhledávání, sociálních sítí nebo z oblíbených. Takže obecně bych nechával 404/410 s rozcestníkem na alternativy - i na 404 můžeš dát/nechat obsah/alternativní nabídky/search input, ať se tam návštěvník neztratí. 301 umí dost zmást, že nevim proč jsem byl přesměrován. A stránky s návštěvností z vyhledávání bych upravil a doplnil info proč už je zájezd vyřazen a o alternativní nabídky a nechal s 200.
|
||
Časová prodleva: 3 roky
|
0