Autor Zpráva
Gio
Profil *
Ahoj, potřeboval bych poradit jak na rychle se měnící obsah webu. Denně se aktualizuje seznam zájezdů, kdy je třeba 200 příspěvků smazáno a 200 přidáno. Jaké přesměrování nastavit? Je nejvhodnější 301 na hlavní kategorii, ve které se příspěvky mění nebo nechat klasicky spadnout do 404 a tu mít vyladěnou, aby z ní návštěvník neutekl? Ale hlavně mně zajímá, jestli někdo víte, jak na to asi reaguje Google nebo Seznam, když narazí na tolik 404?
Kcko
Profil
Jak na to kouká Google nevím, ale nemůžeš to vyřešit tak jak to řeší většina e-shopů nebo bazarů?
Stránku nechá, vyjme z ní věci, které už by stejně neplatily (cena např) a jasně dá najevo, že už to neplatí (produkt co se neprodává, inzerát co už vyexpiroval atd).
anonym_
Profil *
Gio:
U zájezdu dává smysl viditelně upozornit, ze nabídka neplatí a nabídnout jiné termíny/destinace.
Kajman
Profil
Ale i u té stránky s neplatným inzerátem a návrhem podobných platných, bych vracel http kód 404.

Pro rychlejší zahrnutí nových inzerátů můžete využít sitemapu, kde můžete u dočasných stránek dát krátký changefreq.
Firibix
Profil
Jakožto puntičkář doplním, že nejlepší by bylo vracet HTTP 410 Gone, který je přímo určený k signalizaci „něco tu bylo, ale už není a nebude“.
Keeehi
Profil
Otázka je, co když se ten zájezd bude znovu prodávat. Nějaká rodina to stornuje a budou chtít doppnit kapacitu. Nebo se pojede za rok na to samé místo.
V takovém případě bych se k tomu choval jako eshopy, když mají daný produkt vyprodaný ale jen čekají, až se naskladní.
N71
Profil *
Jak už bylo zmíněno, v e-shopech (libovolného druhu) se produkty zpravidla nikdy nemažou. Je potřeba je zachovat (i jejich všechny verze) pro potřeby historie nákupů, účetnictví, reklamací a tak podobně. Běžně tedy může i detailová stránka fungovat navždy (s upozorněním, že se již produkt neprodává a s nabídkou něčeho aktuálního).
Kuryrem.cz
Profil
Pokud je těch stránek hodně, tak z pohledu vyhledávačů není uplně vhodný řešení je nechat indexovat neaktuální stránky. Na druhou stranu se na stránky může nasbírat návštěvnost z vyhledávání, sociálních sítí nebo z oblíbených. Takže obecně bych nechával 404/410 s rozcestníkem na alternativy - i na 404 můžeš dát/nechat obsah/alternativní nabídky/search input, ať se tam návštěvník neztratí. 301 umí dost zmást, že nevim proč jsem byl přesměrován. A stránky s návštěvností z vyhledávání bych upravil a doplnil info proč už je zájezd vyřazen a o alternativní nabídky a nechal s 200.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0