Autor Zpráva
HeWeR
Profil
Opětovně propadám depresím z Googlu.

Vím, že se nemá neúspěch SEO svádět na penalizaci, ale fakt si nemůžu pomoct. Vedou mě k tomu tyto indicie.

1. Na tento dotaz je ona stránka (www.skladanka.com) zobrazená až za TOPlistem a nějakým katalogem.
2. asi měsíc po spuštění webu byl na jiné adrese stejný text (došlo bohužel k duplicitě)
3. na slovo "web design" se v Seznamu, Altasu apod. umisťuju na prvních několik pozicích (to není důležité). V google ovšem na stejný výraz nejsem ani na 25 (250 místě) stránce! (dále mě nabavilo klikat)
4. Google totálně ignoruje jakékoli zpětné odkazy (včetně stránek s PR3+ apod.).

Google o webu ví (indexuje všechny stránky), s jinými stránkami nemá problém. Web také není nový - jedná o cca 4,5 měsíce fungující stránku.

Tak co? Myslíte si, že mám přemýšlet o penalizaci?
Petra
Profil
1. Toplist se obecně ukazuje vysoko často při zadání názvu webu - je to logické, stránky Toplistu mají vysoký pagerank a tento název webu je jejich hlavním sdělením.
2. Duplicitní obsah nevede k penalizaci webu, maximálně se jedna ze stránek na daný dotaz nezobrazuje - jestli to dobře chápu, byl to vlastní web, takže přesměrování by mělo vše řešit.
3. Na tom taky nejspíš není nic zvláštního. Já teď vidím na Google v češtině přes 6,5 milionu nalezených stránek na web design, na Seznamu jich je 173 tisíc a na Atlasu necelých 30 tisíc. Zkrátka čím víc stránek v databázi je, tím více jich může být před vámi.
4. Neignoruje, jen je nezobrazuje. Dělá to tak u všech webů, není na tom nic podezřelého. To neznamená, že do svých výpočtů odkazy nezahrnuje.

Já být vyhledávačem, tak si myslím, že hlavním tématem (resp. keywordem) té stránky je "tvorba www stránek", protože se tam nesčetněkrát vyskytuje. Prostě ty dvě fráze jsou obě velmi konkurenční a snaha dostat se na obě dopředu logicky končí snížením hustoty klíčových slov a následně i jejich významu pro vyhledávače.

Pokud nebyla použita penalizovatelná technika, tak není důvod o penalizaci přemýšlet. Na méně konkurenční spojení se web ukazuje normálně na předních příčkách, takže bych v tom neviděla vůbec žádny problém, krom toho, co je jasné - všichni první být nemůžou.
Timy
Profil
Mně třeba přijde trochu zvláštní, že google na dotaz site:skladanka.com zobrazí pouze 4 výsledky, zbylých 60 stránek považuje za "podobný obsah".
HeWeR
Profil
Petra
1. pokud vím, tak PR není pro site, ale pro jednotlivou stránku – one jednotlivá stránka s TOPlistem má tedy PR 0.
Fráze "Skládanka web design" je také hlavním sdělením adresy www.skladanka.com - narozdíl od TOPlistu má však stránka (alespoň přepokládám) větší informační hodnotu, větší výskyt výrazu na stránce apod.
Navíc, TOPlist není jediný, který se umísťuje před mou stránkou.

2. Já si myslím, že obsahově může vyhledávač stránku penalizovat. Přece jenom - najde podobný text, proto mu sníží hodnotu. Je to však má doměnka.

3. Počet nalezených výsledků nemá nic společného s tím, jak moc je výraz konkurenční. Vypozoroval jsem, že Google přehání a naopak Seznam se podceňuje. Navíc, pořadí v Googlu a Seznamu je hodně podobné, stejné stránky v Googlu, stejné stránky v Seznamu - tedy kromě mého chybějícího webu.

4. Příjde mi divné, že někdy je zobrazuje (u jiných webů, například odkaz z této diskuze zobrazuje), ale u Skládanky ne.

Jenomže "tvorba www stránek" je úplně podobný případ jako "web design", akorát jsem ho nepoužil pro demonstraci problému.

všichni první být nemůžou.
Všichni ne, jenom já :)

Timy
Na tom
nic zvláštího. Stránky mají stejnou hlavičku (tedy kromě title), proto je Google bere jako podobné.
Timy
Profil
HeWeR
No nevím, což takhle to zapsat takhle http://www.google.com/search?q=site%3Aplavacek.net
Timy
Profil
Anebo případně ještě takto: http://www.google.com/search?q=site:www.plavacek.net/ u skládanky to nenajde víc stránek za žádných okolností, což mi přijde podivné.
mila
Profil
Přijde, že pokud by stránka byla penalizována, těžko bude na první stránce.

btw a offtopic Jen jsem nakouk do kódu, a fascinuje mě <a href="..." class="italic"> Proč ne <a href=".."><i>?
HeWeR
Profil
Timy
Na tento dotaz to najde 4 odlišné stránky na domeně skladanka.com. Ostatní jsou podobné - jak Google správně usuzuje. Avšak nikdy jsem blíže nezkoumal jak Google hodnotí "podobné" stránky. Možná bych v tom měl hledat klíč k mému problému. Nic mě však nenapadá. Asi udělám sitemap.



mila
Právě že na první stránce není.

1. raději bych použil <em>
2. nevidím důvod, proč to formátovat přímo do dokumentu. Nikde není dané, že kotvy na stránce mají být kursivou. Jako autor webu si je můžu odlišit jak chci - a jako autor se webu se můžu rozhodnout pro změnu. Co třeba, když mě napadne, že budou tučně?
Petra
Profil
HeWeR
1. Google neřadí výsledky podle pageranku, který je vidět v toolbaru. Toolbarový pagerank se narozdíl od toho skutečného aktualizuje jen několikrát do roka.
2. Ne, nikdy to není penalizace. Google sice nemá důvod zobrazovat více stránek, na kterých je totéž, ale mezi tím a penalizací je dost rozdíl.
3. Konkurenčnost nekonkurenčnost, zkrátka když Google zná stránek pár milionů, stane se snadno, že pár desítek stránek předběhne ty ostatní oproti výsledkům v jiných vyhledávačích.
4. Zpětné odkazy, které Google ukazuje se taky aktualizují v nějaké periodě, ten web je mladý. Když už zmiňujeme odkazy odtud z diskuse, žádný starší než z května tu IMHO není.

Jenomže "tvorba www stránek" je úplně podobný případ jako "web design", akorát jsem ho nepoužil pro demonstraci problému.
Ano, to je to, co se snažím říct. Oběma frázím je dáván stejný význam, jsou v titulku, h1, strong a xkrát v textu. Když to hodně moc zjednoduším, znamená to, že každá z těchto frází má poloviční šanci na dobré umístění, než kdyby tam byla jen jedna.
HeWeR
Profil
Petra
1 To vím, jenomže skutečný PR se nikdy nedozím, proto onen PR (stupnice od 1-10) používám jako vodítko (sic nepřesné, ale co nadělám)
2. To nikdo neví (já si prostě myslím, že za určitých okolností může textu dávat nižší hodnotu - netvrdím však, že tak stalo zrovna u Skládanky)
3. Stránky, které jsou v seznamu na prvních místech jsou v googlu také. Žádné nové na prvních pozicích nepřibyly.
4. např. Skládanka web desing na této diskuzi

že každá z těchto frází má poloviční šanci na dobré umístění, než kdyby tam byla jen jedna.
Kdybych dal pryč výraz "web desing" nikde se mi neudělá místo pro víc použití "tvorba www stránek". Myslím si, že bych vyloučením jednoho slova nic víc nezískal.
mila
Profil
HeWeR
Právě že na první stránce není.
U mě je na pátém místě. (Na dotaz v bodě jedna prvního příspěvku, web skladanka.com)
1. raději bych použil <em>
2. nevidím důvod, proč...

Právě že ono je to formátováno v tom dokumentu. Použit class="italic" místo <i> je jen alibismus.
Buď chci v dokumentu říci, že je kurzívou, pak použiju <i>, nebo chci říci, že je to důležité, pak použiji <em> (btw asi lepší, stejně je to tam jen pro seo), nebo dám do css něco jako .kotvy a {font-variant:italic}
mila
Profil
4. např. Skládanka web desing na této diskuzi
<a href="http://www.skladanka.com" target="_blank" rel="nofollow">www.skladanka.com</a>
HeWeR
Profil
No, přesvědčili jste mě o tom, že penalizace to asi nebude…

mila
U mě je na pátém místě.
To mi právě příjde jako chyba - má být na prvním.

Právě že ono je to formátováno v tom dokumentu.
Není. Je to pouze grafická úprava.

.kotvy a {font-variant:italic}
S tímto souhlasím.

btw <i> a <em> berou všichni klienti stejně (klienty myslím vyhledávače, browsery apod.). Nedělám mezi něma žádný velké rozdíl.
mila
Profil
To mi právě příjde jako chyba - má být na prvním.
Tak to bylo nedorozumnění. Psal jsem první stránka, ne první místo.
Kdo by nechtěl být na prvním místě:) Tady se jasně ukazuje, že onpage seo není vše.

Není. Je to pouze grafická úprava.
Když vidím v dokumentu napsáno class="italic", tak čtu tohle má být kurzívou. Což je dle mého názoru grafická úprava (takže se vlastně shodujem) a někteří říkají, že ta patří do css.
btw <i> a <em> berou všichni klienti stejně (klienty myslím vyhledávače, browsery apod.). Nedělám mezi něma žádný velké rozdíl.
Souhlasím, ale pokud to tam je pro seo, tak bude asi o malinko lepší, když to vyhledávač uvidí v <i> nebo <em>, než když tomu je přiřazena nějaká třída.

Aby bylo jasno, nemyslím si, že by tohle zapsání kurzívy bylo něco podstatného. Dělám mnohem horší věci. Jen mi to přijde úsměvné. Použít <i> je špatné, ale class="italic" nevadí.
Timy
Profil
ad <i> vs class="italic":

<i> nemá význam. Nemělo by se to správně používat vůbec. Já to využívám v případě, kdy chci, aby ten obsah byl bezpodmínečně kurzívou za každé situace, protože to je nějaký obyčej, zvyk, standard. Nikdy jindy. Pokud má být text kurzívou jen kvůli vzhledu, patří zápis do kaskádových stylů. Nemyslím si, že je nějaký obyčej mít odkazy kurzívou, proto tam <i> rozhodně nepatří a styly jsou použity správně.


...ale pokud to tam je pro seo...
Nepíšeme přece stránku pro SEO :-)
mila
Profil
<i> nemá význam. Nemělo by se to správně používat vůbec. Já to využívám v případě, kdy chci, aby ten obsah byl bezpodmínečně kurzívou za každé situace, protože to je nějaký obyčej, zvyk, standard. Nikdy jindy. Pokud má být text kurzívou jen kvůli vzhledu, patří zápis do kaskádových stylů. Nemyslím si, že je nějaký obyčej mít odkazy kurzívou, proto tam <i> rozhodně nepatří a styly jsou použity správně.
Naprosto souhlasím, ale požít class="italic", abych se toho vyvaroval, mi nepřipadá o nic lepší.
Proto jsem psal, že mi to přijde úsměvné. 7 písmenek je nahrazeno dvojnásobkem, plus dalšími třemi řádky v css, jen aby se naplnila jakási norma oddělení obsahu od formy, ale ve výsledeku je text opět formátován přímo v html.

Nepíšeme přece stránku pro SEO :-)
Těžko mě někdo přesvědčí, že na tom webu je onen text z jiného důvodu než seo...

Omlouvám se za offtopic.
HeWeR
Profil
opět formátován přímo v html.
tomu nerozumím :)

Těžko mě někdo přesvědčí, že na tom webu je onen text z jiného důvodu než seo...
Ani autor webu? :)
mila
Profil
opět formátován přímo v html.
tomu nerozumím :)

class="italic" podle mě říká (přímo v html) tohle je kurzívou
Těžko mě někdo přesvědčí, že na tom webu je onen text z jiného důvodu než seo...
Ani autor webu? :)

13 z 21 slov je "Tvorba www stránek" nebo "web design" ehm..:)
HeWeR
Profil
mila
class="italic" podle mě říká (přímo v html) tohle je kurzívou
jo takhle, sem to nepochopil :)

13 z 21 slov je "Tvorba www stránek" nebo "web design" ehm..:)
Půvoně ten text nebyl vůbec optimalizovaný. Jaj, vážně to jde tak moc vidět? Dá se to vůbec číst?
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.