Autor Zpráva
Fruiter
Profil *
Naše firma si objednala realizaci nového webu. Web po svém dokončení projde optimalizací. Je ale ještě další možnost jak přivést návštěvníky. Jde o web firmy velkoobchodní, dodávající do řady eshopů, může být tedy odkazován z těchto eshopů aniž by došlo ke vzájemnému konkurování si. Tyto odkazy nemají sloužit pro SEO, ale pro rozšíření nabídky a povědomí o nabízeném zboží. Problém je, že na webu se má vyskytovat přehled odběratelů, kde je možné nabízené zboží nakoupit - nikdo samozř. nebude chtít odkazovat na stránku se seznamem nejbližších konkurentů. Pokud by ale existoval speciální parametr, který by se při procházení stránek předával a způsoboval nezobarazení seznamu odběratelů - univerzální parametr, který by se vždy přiložil do adresy, bylo by vše v pořádku. Tím by ale vznikly dvě adresy se hodným obsahem - duplicita, že? Jak to udělat, aby na tu stránku vyhledávač přes ten odkaz nepřelezl? Myslím, že robots.txt nepomůže pokud odkaz povede z venku. Možná robots.txt na straně odkazujícího? Nebo nějaká šílená URL, kterou nerozluští? Jak to udělat, aby se přes ty odkazy na naši stránku vyhledávače nedostali a zároveň si nijak neuškodit (myslím, aby to bylo čisté řešení, které nebude v "očích robota" stavět stránky do světla nepoužitelnosti, nebo nějakých pokusů o podvod...)?
Děkuji
Marek Prokop
Profil
Pár poznámek:

"Web po svém dokončení projde optimalizací." -- To je špatné. Na optimalizaci je třeba myslet ještě dřív, než první programátor, grafik či kodér sedne k počítači.

"nikdo samozř. nebude chtít odkazovat na stránku se seznamem nejbližších konkurentů." -- Děje se tak téměř ve všech případech výměny odkazů. Slovo "nikdo" bych proto nahradil 70-80 procenty, což je dosažitelná úspěšnost žádostí o výměnu odkazů.

Ostatní úvahy ve Vašem příspěvku jsou natolik divoké, že jsem je ani nedokázal dočíst :-)
Plaváček
Profil
Já celý dotaz ani navíc moc nepochopil :)
Fruiter
Profil *
Na optimalizaci samozřejmě myšleno bylo, tomu odpovídal výběr dodavatele RS, návrh struktury a dalších "vychytávek". Následná optimalizace a získávání zpětných odkazů je možné až web fyzicky existuje, nebo ne?
Odkazy od našich maloobchodních partnerů, tedy odkazy pro optimalizaci, budou. To jen jeden druh odkazů, které chceme získat -pro SEO. Tyto odkazy budou značně odsunuty do pozadí hlavního obsahu, natolik, aby na ně nikdo neklikal... Přesto budou dostatečně viditelné, aby je nikdo nemohl považovat za nečisté SEO. Už jsme to zkoušeli a na tyto odkazy, ač jsou "bezpečně viditelné", téměř nikdo nekliká. Ještě bych možná mohl říct, že odkazy nám poskytne 100% našich odběratelů (pár desítek eshopů + weby kamenných prodejen).
To by byly odkazy pro SEO, pro zviditelnění našeho webu ve vyhledávačích.
Jiný typ odkazů, ty o kterých sem psal v prvním příspěvku, mají naopak přilákat na náš web co nejvíve návštěvníků, aby poznali celý náš sortiment (z webů našich partnerů). Tady je ale potřeba zařídit, aby když návštěvník od některého z našich partnerů na web přijde, neviděl do očí bijící mapku (která bude zobrazena na každé produktové stránce) se seznamem všech prodejen a eshopů, kde mohou naše zboží nakupovat, mapka je zároveň jedním z revanžů za poskytnuté seo odkazy a vypustit ji zcela - nelze. Majitelé eshopů jsou již natolik protřelý, aby věděli, že toto může být potenciální cestou pro únik těžce získaných zákazníků. Proto musí být obsah pro návštěvníky přicházející od našich partnerů okleštěn o zmíněný seznam. Ještě než s touto funkcí půjdu za programátorem, musím vědět jak to celé provést a neuškodit sám sobě. Proto budu rád, pokud někoho něco konstruktivního napadne. Nejsem programátorem, a tak neznám všechny možnosti, můžou být klidně drastické a náročné, můžou se klidně generovat speciální stránky, se speciální adresou, nebo já nevím co ještě... Podmínkou ale je, aby "okleštěné" stránky robotům zůstaly zcela utajeny... aby pro ně vůbec neexistovaly. Myslím, že to zas tak složité být nemůže, nestačilo by ty odkazy prostě zapsat nějakým javascriptem nebo uzavřít je do SELECTu, nebo klidně i do flashe, aby je robot nenašel?
Fruiter
Profil *
Jo, můj sloh stojí za starou bačkoru, proto to někdo asi hned nepochopí, a těch hrubek, když se teď dívám, asi si to příště předepíšu ve wordu, abych tu nekazil úroveň.
Plaváček
Profil
Fruiter

Tak nevím, pořád mi není jasné, co vlastně chcete a obávám se, že vymýšlíte něco, co se prostě technicky provést nedá. A čistě mezi námi, možná děláte jednu zásadní chybu, že totiž upřednostňujete jakési SEO před tím nejdůležitějším, totiž přínosem vašeho webu pro obyčejné uživatele. Pokud chcete získat zákazníky, nabídněte jim prostě něco navíc, co jiní nemají. Takové obezličky, které plánujete, jsou už ze své podstaty nesmyslné, protože cokoliv, co na webu zveřejníte, je tam navždy a vždy se dá nalézt. Samozřejmě existuje možnost stránky před vyhledávači skrýt - vyberte si: robots.txt, .htaccess, rel nofollow (to asi bude vaším východiskem, pokud vás dobře chápu), nastavení na straně serveru a tak podobně. Takové stránky budou robotům neviditelné a tudíž je nebudou indexovat. Jenže pokud zakážete robotům indexovat produktovou stránku, připravíte se o velké množství zákazníků, což asi není váš cíl.

Anebo vám prostě vůbec nerozumím :)
Marek Prokop
Profil
Fruitere, teď jsem si oba vaše dotazy přečetl, každý raději dvakrát, a stále jim nerozumím. Souhlasím proto s Plaváčkem, že zřejmě chcete něco, co vůbec nedává smysl.

Pochopil jsem jen to, že chcete rozlišovat odkazy pouze pro SEO, od těch, kterými mají chodit návštěvníci. To mi nepřipadá dobrý nápad a dokonce bych řekl, že to je ve zcela zásadním rozporu s tím, jak moderní SEO funguje.
Fruiter
Profil *
Pokusím se vysvětlit to co nejjednošuji :)) aby nemohlo dojít k nepochopení.
Firma pro kterou pracuji je velkoobchodní a koncovým zákazníkům neprodává. Prodává pouze maloobchodním prodejnám a samozřejmě eshopům, tito jsou pro nás zákazníky-partnery. Náš web bude katalogem s téměř shodnou funkčností jako mají eshopy. Pouze nepůjde zboží vložit do košíku, tedy objednat. Namísto toho bude každá produktová stránka obsahovat jakési zmapování maloobchodních prodejců, kde je možné nakoupit. Dohromady tvoří stránky našich partnerů docela slušný balík webů. Dost na to, aby pomohly i hodně konkurenční výrazy naoptimalizovat pouze s jejich pomocí. Odkazů bude muset být poměrně hodně a budou se i muset obměňovat, to si vyžádá provázanější spolupráci mezi námi a našimi partnery. Odkazy nám poskytnou dokonce i shopy, které o dané výrazy ve vyhledávačích sami bojují. Nejsme pro ně konkurence a můžeme jim za to poskytnout výhodnou pozici v našem seznamu odběratelů (čím kvalitnější web, čím více odkazů,..., tím lepší umístění u nás).
Pokud díky takto získaným odkazům zvýšíme rapidně návštěvnost (z vyhledávačů) a návštěvníci budou přes náš web, kde uvidí naše zboží (z většiny jsme výhradní dovozci) chodit na stránky odběratelských shopů, je všechno v pořádku. Oni nám pomůžou naoptimalizovat, mi jim za to přivedeme zákazníky (kteří samozřejmě můžou koupit jakékoliv zboží, nejenom námi dovážené, to je teď vedlejší).
Problém je v tom, že odkazy od našich partnerů, které nám mají pomoci s optimalizací, nemají zároveň sloužit k tomu, aby na ně návštěvník klikal, protože tím defacto můžou těžce nabitého potenciálního zákazníka ztratit - pokud na každé naší stránce uvidí seznam dalších možných prodejců. Toto si shopy dobře uvědomují, nejenom internetové, ale i kamenné ve větších městech. Proto mají být optimalizační odkazy odsunuty do pozadí tak, aby na ně nebylo klikáno.
Myslím si ale, a mám to ověřeno ze statistiky přístupů, že ze samotných webů našich odběratelů k nám může chodit několikanásobek návštěvníků, než kolik bychom kdy mohli získat z vyhledávačů při sebelepší optimalizaci. Nejlepší shopy, které od nás odebírají, mají návštěvnost v desítkách tisíc měsíčně, a jak už jsem napsal dříve, těch shopů je pár desítek. Návštěvníci se samozřejmě prolínají, ale i tak. Fakticky bychom tak pro sebe využili cizí optimalizace i placená umístění celé řady dalších webů (našich odběratelů). K tomu, abychom nalákali na náš web návštěvníky od našich partnerů musejí být odkazy samozřejmě co nejviditelnější a nejatraktivnější – to je ovšem v rozporu se „skrývanými“ SEO odkazy, na které nemá nikdo klikat. Řešením by proto bylo návštěvníkům přicházejícím z webů našich partnerů poskytnout obsah okleštěný o seznam prodejců, tím pádem se nikdo z našich partnerů nemusí bát odloudění zákazníka a můžou odkazovat o sto šest. Jiným řešením by bylo vypustit mapu prodejců úplně. Tím ale podle mého názoru odstraňujeme důležitý prvek marketingové komunikace, navíc - neměli bychom co nabídnout za poskytnuté SEO odkazy.
Pokud bych se měl ale rozhodnout, radši bych vypustil mapku prodejců , protože od našich zákazníků k nám může chodit několikanásobně více lidí než z vyhledávačů.
Nejsem programátorem, ale myslím si, že to nebude tak složité, aby pokud se bude odkazovat s nějakým speciálním parametrem, došlo k nezobrazení určité části stránky.
Jediným problémem tedy zbývá, jak zajistit, aby se na stránky okleštěné o mapku vyhledávače nedostali (nejlépe odkaz na ně vůbec nenašli), protože (dle mého názoru) by to považovali za duplicitu, pokud se pod jinou adresou (adresou obohacenou o parametr) ukrývá tentýž obsah (jen bez té mapky).
Pochopeno? Jak tedy zařídit, aby odkazy, které mají zůstat vyhledávačům skryty, nebyly jimi nalezeny (na webech našich partnerů), a taky, pokud by je nalezli – třeba někde jinde, aby se na stránku nemohli dostat – nemohli si ji vygenerovat.

Pro uživatele samozřejmě chystáme informačně bohatý obsah, interaktivní animace (vyvolatelné i z webů partnerů), články blízké našemu oboru apod. Myslím si, že s námi v tomto nebude moci soupeřit žádná naše konkurence, navíc celkovým zamýšleným provázáním webů, které tu už radši nebudu dál rozmazávat s námi bude moct soupeřit málokterý velkododavatel vůbec.
Nemyslím si, že by v tom bylo něco proti modernímu SEO, spíše naopak. Navíc SEO nebude IMHO hrát v celkové úspěšnosti webu první housle.
Fruiter
Profil *
...i když nevím co je to moderní SEO, takže to beru zpět.
Marek Prokop
Profil
Díky za vysvětlení.

Pochopil jsem z něj, že řešíte obsahový a částečně asi i diplomatický problém. Musíte se rozhodnout, zda určitý obsah na webu publikovat, případně jak web strukturovat, aby co nejméně poškozoval vaše zákazníky, kteří na něj budou odkazovat.

Stále ale nechápu, kde je problém v rovině technické či v rovině SEO. Přesněji řečeno, jsem čim dál tím víc přesvědčen, že žádný takový problém neexistuje a že tudíž neexistuje ani jeho řešení. Nevídím žádný důvod proto, abyste vyhledavačům něco nedovolil indexovat, ani důvod pro rozlišování různých druhů zpětných odkazů.

Požádejte prostě své odběratele, ať ze svých stránek odkazují na ty vaše stránky, které považují za nejrelevantnější a nejužitečnější pro své uživatele a sami dělejte totéž. To je klasická výměna odkazů, kterou uplatňují miliony webmasterů po celém světě, a ještě jsem se nesetkal s tím, že by v ní někdo hledal takové komplikace, jako vy.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0