Autor Zpráva
Ošklivý sup
Profil *
Dobrý den

Chtěl bych se zeptat těch, co mají zkušenost s linkbuildingem, jakým způsobem ho ocenit (jde mně o externisty - brigádníky), zajímá mně český internet.

Případně nějaké další postřehy, pokud máte k tomuhle tématu, budu za ně vděčný (klidně i vyjádření někoho kdo to dělá, třeba u DW či H1, nebo někde jinde).

Díky
Mistr
Profil
Jen vysvětlení pro ty, kteří nevědí, o co jde.
Retal
Profil
Brigádníci na linkbuilding? Jak to přesně vypadá? :-o
V zásadě existují tyto možnosti:
1. Linkbait (uděláš něco, co přitáhne pozornost a na co lidi budou sami odkazovat)
2. Placené odkazy
3. Vzájemné odkazy

Dovedu si jakžtakž představit brigádníky u všech tří, odměna by však IMHO úzce závisela na tom, co přesně dělají.
Werner
Profil
Ošklivý sup asi myslí brigádníky, kteří budou sázet odkazy do katalogů...
Marek Prokop
Profil
Link building má mnoho podob a úrovní -- od registrace připravených popisků do katalogů až třeba po vymýšlení her. Pro některé činnosti se hodí časová odměna, pro jiné spíše výkonová. Jenže s výkonovou odměnou se dostáváme k další, ještě důležitější otázce: jak oceňovat zpětné odkazy. To je ten kardinální problém, který bych chtěl umět vyřešit lépe, než umím nyní :-)
HeWeR
Profil
Werner
Ošklivý sup asi myslí brigádníky, kteří budou sázet odkazy do katalogů.
V tom případě se cena za největší české katalogy (do kterých se vůbec vyplatí registrovat) pohybuje nad 500 Kč (až třeba do 5.000 Kč -- chudáci zákazníci).
Ošklivý sup
Profil *
Myslel jsem především odkazy, které nejsou vázané na obsah webu. Což mně určitě MP omláti o hlavu :) Jinak řečeno, mám komerční web, potřebuji k němu sehnat zpětné odkazy, ale nemůžu moc zasahovat do obsahu (vyměňovat odkazy, tvořit obsah nebo ještě hůře nějaké hry). Je mně jasné že to je docela blbá varianta, ale určitě jste se s tím také museli setkat.

...pak se to asi spíš mění z otázky o ceně na otázku jak takové odkazy vůbec sehnat :)
Ošklivý sup
Profil *
Marek Prokop: a mohl byste napsat, jak zpětné odkazy oceňujete nyní?
Marek Prokop
Profil
Supe, máte pravdu -- mít vás a vaše zpětné odkazy nesouvisející s obsahem webu po ruce, omlátím vám je o hlavu :-) Jenže vás po ruce nemám, takže byste se měl víc bát toho, že nesouvisející odkazy budou málo účinné.

To, že nemůžete moc zasahovat do cílového webu, zas tolik nevadí. Sice se tím asi připravujete o možnost výměny odkazů, ale je plno dalších metod. Můžet publikovat články (či něco jiného) na jiných webech, (Dušane, dál nečti!) kupovat odkazy, budovat či kupovat pomocné weby a plno dalších věcí.

Jak oceňuji odkazy nyní? Těžko a často asi špatně. Vycházím z odhadu návštěvnosti přes daný odkaz vynásobené koeficientem volně souvisejícím s cenou kliku na relevantním PPC trhu. Zásadní vada této metody spočívá v příliš mnoha neznámých (nepřesný odhad návštěvnosti, nepřesný odhad ceny kliku v PPC, z prstu vycucaný koeficient) a v tom, že moc nezohledňuje časový průběh hodnoty odkazu.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0