Autor Zpráva
toník
Profil
Zdravim... mam dotaz ohledne optimalizace pro vyhledavace a obecne zvyseni navstevnosti.

Modelova situace:
Zakaznik prijde s pozadavkem na zvyseni navstevnosti svych stranek. Nejsem vsak reklamni agentura, nabizim optimalizaci kodu a dalsi kroky vedouci k prokazatelnemu zlepseni pozic ve vyhledavacich.

Muj dotazy zni...

1) jakym zpusobem resit smluvni podminky vuci zakaznikovi pokud nemohu zcela presne definovat na jake pozice jsem schopen jeho web dostat a jaka bude navstevnost jeho stranek

2) jak resit placeni sluzby a splatnost faktury pokud proces optimalizace trva dele jak mesic

3) jakym zpusobem garantovat zakaznikovi dosazene pozice a navstevnost stranek po provedeni a zaplaceni sluzby


Jde mi o obecne rady k danym otazkam, vychazejici z vlastnich zkusenosti... predem diky...
nightfish
Profil
jak resit placeni sluzby a splatnost faktury pokud proces optimalizace trva dele jak mesic
délka procesu optimalizace snad nemá na splatnost faktury vliv - stačí se na začátku dohodnout, zda-li se bude platit předem, nebo až po provedení optimalizace (+ případná záloha v průběhu)

jakym zpusobem garantovat zakaznikovi dosazene pozice a navstevnost stranek po provedeni a zaplaceni sluzby
garantovat pozici ve vyhlávači je dost o držku
návštěvnost stránek už je na tom trochu lépe - záleží na co si troufnete
nicméně udávat přesné hodnoty bych se neodvážil - možná by pomohla obecná formulace typu: "zpracovatel se zavazuje provést optimalizace podle svého nejlepšího vědomí a svědomí tak, aby výsledný efekt (pozice ve vyhledávači, zvýšení návštěvnosti), byl co nejlepší...

jinak návštěvnost samotná je k ničemu - důležitý je konverzní poměr...
toník
Profil
nightfish

"zpracovatel se zavazuje provést optimalizace podle svého nejlepšího vědomí a svědomí tak, aby výsledný efekt (pozice ve vyhledávači, zvýšení návštěvnosti), byl co nejlepší..."

- a pokud chci zakaznikovi nabidnout jasne, prokazatelne, konkretni vysledky? ... co treba stanovit urcity casovy interval ve kterem budou optimalizace probihat a v tomto si nechat v nejakych periodach platit za prokazatelne zvyseni navstevnosti o urcite procento? Neco ve smyslu za kazde zvyseni navstevnosti o 50hitu 50 Kč?? Je takovy model vhodny?

btw. cisla neberte vazne, jsou jen pro ilustraci...
Petra
Profil
1) Nedefinovat, prodáváte službu, ne záruky, nechte si zaplatit za práci, kterou vykonáte, jasně klientovi předem vysvětlete, k čemu služba vede a jaký reálný výsledek může očekávat. Dnes již mnoho lidí chápe, že vyhledávače se předvídat nedají a první nemůže být každý. Pokud máte problém tento základní princip klientovi vysvětlit, najděte si jiného.

2) Proces optimalizace trvá vždycky déle než měsíc. Pokud to trvá méně než měsíc, jedná se nejspíše o úpravu HTML kódu plus mínus něco.

3) Negarantovat. Pozice garantovatelné nejsou a to musí klient pochopit. Neslibujte nic, co nemůžete s jistotou splnit. Po rozsáhlé úpravě webu je běžné i to, že se na čas ve výsledcích propadne, nemáte žádný vliv na to, zda vyhledávače změní algoritmus, zda se několik konkurentů najednou nezblázní a nezačne optimalizovat ve stejnou dobu.

Návštěvnost je druhá věc, pokud si troufnete případné nedosažení slíbených výsledků hradit buď slevou ze svého výdělku nebo dodržením výsledku jinou cestou (placená reklama ve vyhldávačích). I tady je to ale dost riziko, protože výsledky nepřichází okamžitě a vy dostanete zaplaceno za vykonanou práci až dlouho poté.

Neco ve smyslu za kazde zvyseni navstevnosti o 50hitu 50 Kč?? Je takovy model vhodny?

Pokud dokážete klientovi vysvětlit, že návštěvnost přichází až s odstupem po optimalizaci, pak tohle není potřeba. Pokud mu to vysvětlit nedokážete, nezaplatí vám za to, že za půl roku po vaší optimalizaci došlo ke zdesetinásobení návštěvnosti.
Darth Nihilius
Profil
za kazde zvyseni navstevnosti o 50hitu 50 Kč?? Je takovy model vhodny?
Kdyby mi někdo zaplatil 1 Kč za hit byl bych dávno multimilionář, bohužel lidé nejsou až tak hloupí.
toník
Profil
Petra

Po rozsáhlé úpravě webu je běžné i to, že se na čas ve výsledcích propadne...

V tomto je podstata veci, ke ktere se snazim dopracovat. Teoreticky muze zakaznik zaplatit i za optimalizaci, u ktere se po pul roce ukaze, ze byla neefektivni. Tohle se v praxi ve smluvnim vztahu nejak osetruje?
toník
Profil
Darth Nihilius

pod text jsem napsal "btw. cisla neberte vazne, jsou jen pro ilustraci..."
Ošklivý sup
Profil *
Toník:
A co pevná suma za provedenou práci, plus nějaké premie podle navýšené návštěvnosti?
quinux
Profil
Ošklivý sup
A co pevná suma za provedenou práci, plus nějaké premie podle navýšené návštěvnosti?
Např. u e-shopu nejde o to jakou má návštěvnost, ale jakou konverzi. V případě shopu příliš nezáleží na tom kolik lidí ho navšítí, ale kolik z těch návštěvníků nakoupí.
Ošklivý sup
Profil *
quinix:
jo, to bylo myšleno obecně. Porstě pevná část za práci která je danná plus variabilní část za nějaké dosažené cíle (návštěvnost, konverze tad,...).
Darth Nihilius
Profil

pod text jsem napsal "btw. cisla neberte vazne, jsou jen pro ilustraci..."

Já vím, traffic se dá koupit cca za 1USD/1000 uniques. Takže pokud ho dokážeš klientovi prodat dráž, můžeš nakoupit a prodat a nemusíš se starat o žádné SEO :-)
toník
Profil
Darth Nihilius

tady se ale bavime o necem uplne jinem...
Darth Nihilius
Profil
Jasne, jen se snazim supovi vysvetlit ze odvijet cenu za SEO od poctu kliku neni dobry napad. IMHO lepsi je provize ze zvyseni obratu + pevna castka za odpracovanou hodinu.
Ošklivý sup
Profil *
Darth Nihilius: no ale presne to pisu :)
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0