Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Ošklivý sup Profil * |
#1 · Zasláno: 23. 11. 2006, 18:22:19
Google rozlišuje podle toho kdo odkud hledá. Výsledek bych měl dostat jiný pokud budu v ČR nebo v GB. Jsou na to i nějaké parametry, jak to simulovat (nebo nastavení).
Předpokládám že obdobně se google bude chovat i třeba co se týče USA a jejich států. Pokud mám pravdu, dají se tyto výsledky nějak zobrazit? |
||
Martin Kuželka Profil |
#2 · Zasláno: 23. 11. 2006, 18:27:30
Stačí použít nějaký proxy server, který je umístěný v tom konkrétním státě.
|
||
HeWeR Profil |
#3 · Zasláno: 25. 11. 2006, 15:03:47
Ošklivý sup
Jen bych dodal, že podle místa odkud se připojuje uživatel vyhledávávají i např. mapy.cz :o) |
||
Časová prodleva: 1 měsíc
|
|||
Daze Profil |
#4 · Zasláno: 27. 12. 2006, 15:43:43 · Upravil/a: Daze
Zrovna jsem to taky řešil. Moje pokusy taky ukazují, že tenhle princip řazení funguje, a vypozoroval jsem zejm. výraznou bonifikaci na prvním odkazu. Jak mi řekli v jiném vláknu téhle diskuse, je to skryté v parametru "hl=cs" (= host language) v URL. Takže "francouzské" výsledky pro "science" se asi dají získat např. požadavkem http://www.google.com/search?hl=fr&q=science&btnG=Vyhledat+Googlem, stejně jako http://www.google.com/search?hl=cs&q=science&btnG=Vyhledat+Googlem vyhodí "české" výsledky. Z toho mi mimo jiné plyne, že není úplně jedno, jestli jsem na .com nebo .cz, pokud většina lidí, kteří mě budou hledat, posílají na Google požadavek z cz.
|
||
Marek Prokop Profil |
#5 · Zasláno: 28. 12. 2006, 11:16:48 · Upravil/a: Marek Prokop
Parametr hl určuje jazyk uživatelského rozhraní a podle něj pak Google upřednostňuje stránky v daném jazyce. Dělá to už minimálně pět let, z toho poslední cca. dva roky natolik výrazně, že v první desítce výsledků stránky v daném jazyce většinou převažují.
Parametr hl však ovlivňuje jen řazení výsledků, nikoli celkovou množinu nalezených stránek. Tu může ovlivnit parametr lr, který představuje filtr podle jazyka, a dále parametr meta, který filtruje stránky z určité země a jde ve formuláři nastavit jen v jednotlivých národních verzích Googlu (v české zatím ne). Kromě toho nabízí Google personalizované hledání, uživatelské vyhledavače (CSE, co-op) a sám provádí různé paralelní testy (split testing, A/B testování). To vše v součtu znamená, že na jeden dotaz může Google v jeden okamžik vrátit velmi mnoho různých odpovědí. |
||
Časová prodleva: 17 let
|
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.
0