Autor Zpráva
Zdeněk Filipec
Profil *
Dobrý den,

nemátě někdo odkaz na dobrý zdroj co se týče výzkumu, v jakém procentuálním poměru se lidé nejčastěji dostávají na stránky? Zajímá mě hlavně poměr vyhledávání k procházení katalogů a možno i přímého zadání adresy do URL (oblíbené, odkaz z mailu)... Děkuji, s přáním hezkého dne Zdeněk Filipec
souki
Profil
Zkusil bych toltist.cz / globální statistika... nicméně je to u každého webu úplně jiné. Přes vyhledávač se dá přitáhnout 80% návštěv nebo taky 1%....
Marek Prokop
Profil
v jakém procentuálním poměru se lidé nejčastěji dostávají na stránky?

Záleží na tom, jací lidé a na jaké stránky. Vaše otázka jde vyložit asi třemi různými způsoby, takže je těžké na ni nějak jednoznačně odpovědět. Zkusíte ji upřesnit?

Přes vyhledávač se dá přitáhnout 80% návštěv nebo taky 1%....

Ano, a přitom v obou případech může jít o dvě zcela stejná absolutní čísla. Tím jen znovu poukazuji na nejednoznačnost původní otázky.
Zdeněk Filipec
Profil *
Omlouvám se za nejednoznačnost položené otázky. Pokusím se tedy zeptat jinak.

Mějme pokud možno co největší počet sledovaných stránek, kde sledujeme referery příchozích návštěvníků. Chtěl bych vědět procentuální podíl těchto složek:

- návštěvníci, kteří se na stránky dostali pomocí fulltextového vyhledavače
- návštěvníci, kteří klikli na odkaz v katalogu (nebo přišli přes vyhledávání v katalogu)
- návštěvníci, kteří se dostali na stránky jinak (odkaz z jiných stránek než z katalogu, přímé zadání adresy do prohlížeče apod.)

Nebo alespoň podíl příchozích návštěvníků z vyhledavače a z katalogu, považujeme-li tyto dva zdroje jako 100 procent všech návštěv.

Ve statistikách toplistu se můžete dozvědět podíl jednotlivých vyhledavačů a také katalogů, odtud by se dalo spočítat poměr vyhledavač / katalog.

Nevíte, jestli někdo na toto téma vypsal statistiky? Čím větší vzorek, tím lépe.... (například stránky v ČR dostávají přibližně a průměrně 80 procent návštěvníků skrze vyhledavač, 10 procent přes katalogy...) Či jaká jsou přibližná čísla?

Doufám, že už je má otázka formulována lépe.
lukas87
Profil *
pro příklad, třeba na mým webu s chovatelskýma potřebama je poměr asi tento vyhledávače: 75000, odkazy:8000, direct:5000 lidí... je to jenom příklad jasně že se to u různých webů hodně liší
Marek Prokop
Profil
Pro ČR takové statistiky téměř určitě neexistují. V zahraničí by se asi něco našlo.

Základní potíž je ale v tom, že průměrná čísla za velký počet různých typů webů budou v podstatě nesmyslná. Třeba na Seznam nebo na Google chodí asi z vyhledavačů málokdo a většinu přístupů mají bez referrera. Na opačné straně jsou málo známé leč dobře optimalizované weby, které mohou mít podíl přístupů z fulltextových vyhledavačů i přes 80 %. O moc výš už se ale dostat nedá, protože podmínkou vysoké návštěvnosti z fulltextu jsou zpětné odkazy a přes ty chodí návštěvy taky.

Obecně platí, že čím známější značka, tím menší podíl návštěv z vyhledavačů. Dost uživatelů sice i na známé weby přichází přes navigační dotazy, ale zase tolik jich není -- odhaduji maximálně 10-15 procent.

Podíl katalogů a fulltextů jde zhruba vyčíst z globální statistiky Toplistu, ale průměr zase stírá rozdíly mezi tématy, které mohou být dost zásadní. V některých oborech lidé neumějí vymyslet vhodný dotaz, takže raději volí katalog. Obecně ale fulltext v ČR převažuje nad katalogy přibližně v poměru 80:20 a více, v angličtině je to ještě o hodně výraznější ve prospěch fulltextu.
Zdeněk Filipec
Profil *
Děkuji moc za opdovědi, hezký den všem.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.