Autor Zpráva
Zdeněk Filipec
Profil *
Objevil jsem zajímavý jev. Raději nebudu vkládat odkaz, zkuste si vyhledat v seznamu či googlu dotaz "samonivelační podlahy". V seznamu je na prvních 12 pozicích odkaz na stejný článek, všechny odkazy vypadají stejně, jediným rozdílem všech dvanácti článků je část URL adresy - doména druhého a třetího řádu. V Google se odkazy na tyto články zobrazují v od 7 do 16 pozice...

Nechápu jaktože jsou zaindexovaný všechny stránky, když hlavní obsah je vždy stejný a v některých případech i menu a další části. Co si o tom myslíte?
MartinSS
Profil
Ještě že není v čr třeba 100 krajů, to už by jsme se na seznamu nedohledali o samonivelačních podlahách vůbec nic, až na jeden článek stokrát jinak. Všechny ty kecy o dulicitním obsahu se zřejmě nezakládají až tak na pravdě, pokud to i googlu nevadí.
Plaváček
Profil
Zdeněk Filipec

Velmi hezká ukázka faktu, že autoři vyhledávacích algoritmů to nemají lehké.
Marek Prokop
Profil
Především je vhodné terminologicky rozlišovat duplicitní a podobný obsah. V případě duplicitního obsahu se prakticky vždy jedná o neúmyslnou chybu spočívající v nesprávném nakládání s URL. Případ, který uvádíte, je podobný obsah.

Detekci a eliminaci duplicitního i podobného obsahu většina vyhledavačů nedělá v okamžiku spiderování a indexace, ale později samostatným procesem. Proto se po nějakou dobu duplicitní/podobný obsah ve výsledcích vyhledávání objevuje i v případě, že ho vyhledavač chce a může detekovat a eliminovat. To ovšem neznamená, že to není problém, který by daný web ve vyhledavačích dlouhodobě poškozoval.

Jiná věc ovšem je, že v tomto konkrétním případě se jedná o tzv. cross-site podobnosti, protože se podobný obsah nachází na různých doménách. Domnívám se, že cross-site podobnosti lze s trochou šikovnosti držet ve výsledcích vyhledávání dlouhodobě, i když Yuhůů je zřejmě jiného názoru -- viz moje nedávná debata s ním v seo.nawebu.cz:

http://seo.nawebu.cz/200704/0164.html

Na mne tento konkrétní příklad dělá dojem (mohu se ale mýlit), že se jedná o záměrné tapetování výsledků vyhledávání. To je obecně poněkud krátkozraká taktika, která se jednak většinou nevyplatí a jednak funguje jen díky extrémně slabé konkurenci. V podstatě to můžete brát tak, že vytapetované výsledky představují zajímavou obchodní příležitost, kterou by mělo jít docela snadno využít.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.