Autor Zpráva
Juras
Profil *
Dobrý den,

chci se zeptat jeslti je možné nechat na sebe odkazovat při výměně odkazů následujícím způsobem:

www.example.cz/?abc=28NSísuhlfís

nebo je nutné mít jen www.example.cz.

Vadí to nějak vyhledávačům (přidělují menší váhu, atp.) nebo je to úplně jedno?

Děkuji za odpověď.
Marek Prokop
Profil
Nevím, zda správně rozumím Vaší otázce, ale odkazy se získávají pro konkrétní stránky (zdůrazňuji: stránky, nikoli weby) a měly by samozřejmě směřovat na jejich přesné adresy.
Juras
Profil *
Ano rozumíte správně, ale mě nešlo o to směrovat na stránku ?abc=28NSísuhlfís, ale abych poznal ze které stránky přišel návštěvník /?z_webu=example.cz.

Chtěl jsem něco jako počítadlo ze kterých stránek a kolik lidí ke mě chodí.
Patrik Pražák
Profil *
Chtěl bych se zeptat na něco podobného

Zajímalo by mě jakým způsobem vyhledávače hodnotí text v odkazech? Popřípadě jestli hodnotí i URL v odkazech? Pokud jsem to dobře pochopil tak nejlepší URL pro vyhledávače je...od nejlepší po nejhorší : (a s tím souvisí i formát odkazu který odkazuje na konkrétní stránku)

A)

1. <a href="http://ekonomika.cz/">Ekonomika</a>
2. <a href="http://ekonomika.neco.cz/">Ekonomika</a>
3. <a href="http://neco.cz/ekonomika/">Ekonomika</a>
4. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">Ekonomika</a>
4. <a href="http://www.neco.cz/neco/ekonomika/">Ekonomika</a>
5. <a href="http://www.neco.cz/neco/">Ekonomika</a>
6. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">http://www.neco.cz/ekonomika/</a>
7. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">text nesouvisejici s ekonomikou</a>

--> že by vyhledávač hodnotil text odkazu + url odkazu

B)

Nebo mě pak napadla ještě druhá možnost, že by vyhledávač mohl vzít veškerý obsah z odkazu tedy od <a... po </a> a ten rozkousovat na slova jednotlivá slova z kterých by vyfiltroval některé znaky a jestě by např. vzal počet znaků v odkazu a podle počtu znaků by přidělil k jednotlivým slovům příslušné hodnocení.

Protože pokud se nerozlišuje počet znaků v odkazu tak to pak znamená, že odkaz ve tvaru :

<a href="http://www.neco.cz/">cokoliv-cokoliv-cokoliv-cokoliv-ekonomika</ a>
by měl při hodnocení na výraz ekonomika stejnou váhu jako
<a href="http://www.neco.cz/">ekonomika</a>

--> a pak by se teda vyplatilo narvat do odkazu co nejvíc klíčových slov.

a nebo 3 nejpravděpodobnější možnost
C)

což mi přijde nejlogičtější, že by vyhledávače hodnotily pouze text v odkazu tedy ">ekonomika</a>

Nebo ne, budu samozřejmě rád když mě někdo opraví?

A navíc v jednom řekl bych asi nejlepším článku o SEO tušim, že byl na intervalu jsem se dočet, že záleží i na textu, který je i kolem odkazu...mohl by toto téma někdo blíže rozvést jakým způsobem to vyhledávače hodnotí.

Nebo je to celé tak trochu matení nepřítele a nemá cenu se tím zabývat

PS: to je tak když chce člověk napsat stručnou odpověd a pak napíše uplně o něčem jinym...
Patrik Pražák
Profil *
Tak už jsem si vzpoměnl na ten článek :
http://interval.cz/clanky/google-search-engine-ranking-factors-v2/
--------------------------------------------------

Citace z článku :


Text obklopující odkaz


Text stránky před a za odkazem.

Důležitost: 3,1 (silný vliv) Neshoda: 0,8 (výrazná shoda)

Neil Patel: Před rokem nebo tak nějak jsem spustil web Fruit Cast, který se ihned umístil na podcastovou reklamu díky textu obklopujícímu odkazy. Dodnes se ještě umisťuje a přitom na tom webu nic nemám.

Michael Gray: Získává na významu, pokud text odkazu není založen na klíčových slovech - například "klikni zde".

Marcus Tandler: Pravděpodobně bude mnohem důležitější v budoucnu. Například sady odkazů v patičkách stránek jsou pro Google jasným znamením, že tyto linky nemají takovou hodnotu.

Chris Boggs: Podle nejnovějších studií se tento faktor stává stále více a více důležitým. Podíváme-li se na výsledky vyhledávání Google Image, testy ukazují, že významnost obrázků je hodnocena stejně tak podle okolního textu, jako podle jakékoli vlastnosti obrázku samého.
Marek Prokop
Profil
Jurasi, připojování zbytečných (a různých) parametrů k základnímu URL vám bude vznikat duplicitní obsah.

Patriku, záleží na textu odkazu (obsah HTML prvku A), okolním textu a případně i na dalších informacích o odkazující stránce (např. její TITLE). Na URL odkazované stránky nezáleží -- to by přeci byla nadbytečná informace.
RenEdi
Profil
Pane Prokope,
omlouvám se začínám, prostudoval jsem Váš odkaz na "duplicitní stránky" a bod

chápu přesměrování 301 pomocí <meta http-equiv="refresh > "stara-stranka.html" na "nova-stranka.html"

snažím se preferovat
www.example.cz
a vyhnout se duplicitnímu obsahu


jak ale provedu "nastavte přesměrování HTTP hlavičkou 301 z nepreferovaných variant na variantu preferovanou"

to mám index.html přesměrovat na http/:www.example.cz ??

a už vůbec nechápu ze které stránky budu přesměrovávat example.cz a example.cz/index.html

prosím
tajny spion
Profil
Taky by mi pomohlo, kdyby nekdo tohle...

1. <a href="http://ekonomika.cz/">Ekonomika</a>
2. <a href="http://ekonomika.neco.cz/">Ekonomika</a>
3. <a href="http://neco.cz/ekonomika/">Ekonomika</a>
4. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">Ekonomika</a>
4. <a href="http://www.neco.cz/neco/ekonomika/">Ekonomika</a>
5. <a href="http://www.neco.cz/neco/">Ekonomika</a>
6. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">http://www.neco.cz/ekonomika/</a>
7. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">text nesouvisejici s ekonomikou</a>

...seradil podle nejlepsiho k nejhorsimu z hlediska SEO. Abych vedel, jak mam foromat odkazy :)
Marek Prokop
Profil
RenEdi, technické řešení se v této diskusi objevilo mnohokrát. Stačí chvíli hledat.

Špione, prvních 6 variant se z hlediska hodnocení samotného zpětného odkazu neliší. Varianty označené 6 a 7 (tedy ve skutečnosti sedmá a osmá) jsou horší a ještě horší.
bore bore cek
Profil *
je pravda, ze vyhledavace nevidej javascript? Takze to vlastne znamena, ze veskery odkazy z javascriptu jsou k nicemu + ze javascriptovy linkfarmy jsou vlastne nezistitelny, takze cloaking ma v soucasny dobe docela libovej traffic efekt.
tajny spion
Profil
Marek Prokop
Tak po "chvili" studovani bych nasledujici seznam:
1. <a href="http://www.ekonomika.cz/">Ekonomika</a>
2. <a href="http://ekonomika.neco.cz/">Ekonomika</a>
3. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">Ekonomika</a>
4. <a href="http://www.neco.cz/neco/ekonomika/">Ekonomika</a>
5. <a href="http://www.neco.cz/neco/">Ekonomika</a>

seradil takto:
1. <a href="http://www.ekonomika.cz/">Ekonomika</a>
2. <a href="http://ekonomika.neco.cz/">Ekonomika</a>
3. <a href="http://www.neco.cz/ekonomika/">Ekonomika</a>
4. <a href="http://www.neco.cz/neco/ekonomika/">Ekonomika</a>
5. <a href="http://www.neco.cz/neco/">Ekonomika</a>

Ano ctes spravne a neni to preklep. Seznam opravdu zustal beze zmeny. Myslim totiz, ze domenovemu jmenu je take prikladana velka cast "duvery". Zatimco web, ktery se zaobyva ekonomikou a v domenovem jmenu toto slovo nema, na tom dosti utrpi.
Dokazal bys mi to vyvratit?
Juras
Profil *
Marek Prokop
Jurasi, připojování zbytečných (a různých) parametrů k základnímu URL vám bude vznikat duplicitní obsah.

Ano, to je mi jasné, ale kdybych si pouze uložil do DB, že z jeho stránky na mé přišel zpětný odkaz a poté přesměroval na úvodní stránku (example.cz) 301kou, tak by to nemělo být bráno jako duplicitní obsah.

Nebo jsem někde něco přehlédl a pletu se?
Marek Prokop
Profil
Nepletete se. Přesměrování duplicitní obsah odstraní, a proto se takto používá třeba v affiliate programech.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0