Autor Zpráva
Tasartir
Profil
Zdravím.
S Railbotem jsem už na tohle téma narazil, a i když jsem původně nechtěl, asi bude lepší když se rozvedu v samostatném vlákně..

Nejspíš mám trochu zkreslený a pokřivený názor ohledně SEO. search engine optimalization, čili optimalizace pro vyhledávací stroje.. Mylím že je to velice nepodstatný obor činnosti.. Raději bych se zaměřil na optimalizaci pro vyhledávající osoby.. (SPO - searching person optimalization? :) )

Z jakého důvodu? Vyhledávací stroje byly navrženy tak, aby obsáhly požadavky právě lidí, kteří něco hledají. A od toho máme přístupnost.. Přístupný web je optimalizovaný pro lidi. Stroje mají usnadnit práci lidem. Stránky také tvoříme pro lidi, robot si u nás informace číst nebude.

Byl bych rád, kdyby mi dokázal někdo vysvětlit tenhle moderní ruch kolem SEO.. Nejspíš to dobře nechápu..
tiso
Profil
search engine optimalization - search engine optimization
habendorf
Profil
Není lepší optimalizovat pro lidi?

Je. Jenže pro lidi optimalizuješ především onpage faktory, zatímco offpage faktory jsou z hlediska SEO podstatně důležitější (o přesném poměru se můžeme hádat, imho to bude tak 75:25 pro offpage).
shaggy
Profil
Ale SEO je pre ľudí. Ľudia nájdu relevantnú stránku (teda mala by byť relevantná) k ich hľadaným výrazom, aj používanie nadpisov, odstavcov a podobných "srandičiek" je pre ľudí dobré (napr. pre zrakovo postihnutých je to skvelá vec).
habendorf
Profil
používanie nadpisov, odstavcov a podobných "srandičiek"

... je základem mark-upu a má prd společnýho se SEO.
Tasartir
Profil
Offpage faktory - to jsou snad jedině zpětné odkazy a reklamní kampaně, ne? Samozřejmě katalogy jsou důležitá záležitost, zvyšování povědomí veřejnosti o značce.. Dobrá stránka získá další zpětné odkazy samovolně, horším se musí pomoc trošku násilněji.. Nebo mi něco uniklo?

Ľudia nájdu relevantnú stránku (teda mala by byť relevantná) k ich hľadaným výrazom,
Právě že je to tak, že roboti se snaží řadit výsledky podle toho, jak by nejlépe měly vyhovovat lidem. Čili stroje jsou pro lidi. A poslední dobou mi přijde, že se stránky dělají pro stroje..
Railbot
Profil
používanie nadpisov, odstavcov a podobných "srandičiek"

... je základem mark-upu a má prd společnýho se SEO.


Já bych si dovolil nesouhlasit. Má to sice asi minimální vyýznam, ale stejně si myslím, že robot si s radostí přechroupe úhledný/sémantický kód než průjem, co vylezl z Wordu. Podle toho také potom vyhledávač udělí své sympatie.
Railbot
Profil
A poslední dobou mi přijde, že se stránky dělají pro stroje..
To by byla chyba. Stačí děla web pro lidi, dělat jeho obsah pro lidi a ti si ho už najdou. A co se líbí lidem, musí se nějakým způsobem líbit i vyhledávači pokud se řídí tou filosofií, že chce výsledky takové, jaké je očekávají lidé.
Tasartir
Profil
tiso, habendorf, shaggy, Railbot
Všem vám děkuji, myslím že účel tohohle threadu je splněn, a já jsem spokojen. Nadále si vás budu vážit, a tímto dokonce ještě víc.
Děkuji a lock.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.