Autor Zpráva
pc_jimbo
Profil
potřeboval bych se na něco zeptat. Je jasné, že když je na webu příliš mnoho odkazů, tak každému z nich se poté odvádí minimální hodnota pagerangu. Ted bych ale většině těch odkazů (i těch, které odkazují na stejnou doménu) zrušil prohlížení robotům. Nechal bych pouze ty, které chci prosadit ve vyhledávačích. Na indexu je to asi 15% z všech odkazů. Znamenalo by to, že po tomto činu by se zlepšil rank i úspěšnost ve vyhledávačích těm odkazům, u kterých bych nezakázal prohlížení?
Marek Prokop
Profil
když je na webu příliš mnoho odkazů, tak každému z nich se poté odvádí minimální hodnota pagerangu

Spíš na stránce než na webu.

Ted bych ale většině těch odkazů (i těch, které odkazují na stejnou doménu) zrušil prohlížení robotům.

Myslíte pomocí rel="nofollow" nebo nějak podobně?

Znamenalo by to, že po tomto činu by se zlepšil rank i úspěšnost ve vyhledávačích těm odkazům, u kterých bych nezakázal prohlížení?

Rank nejspíš ano, úspěšnost ve vyhledavačích možná také, ale ta závisí na mnoha dalších faktorech.

Dost mne mate, jak používáte slovo "odkaz" a nejsem si jist, zda vám správně rozumím. Je dost možné, že vlastně odpovídám něco jiného, než na co se ptáte.
pc_jimbo
Profil
odkaz - link, který odkazuje mimo web, i link, který vede na stejný web

Vymyšlený příklad:
Firma, která se zabývá třeba prodejem koupelen. Má tam mnoho odkazů. některé vedou mimo stránky: provozovatel hostingu, firmy.cz, firmyAtlas, ap. Pak tam jsou odkazy, které odkazují na vlastní stránky: Umyvadla, dlaždičky, vany, pračky,... ale také: kontakty, obchodní podmínky, reklamace ap.

Je jasné, že ve vyhledávači potřebuji prosadit jen " Umyvadla, dlaždičky, vany, pračky " a těm všem ostatním odkazům dám rel="nofollow"

Znamená to tedy, že ty stránky na které se neodkazuje přes rel="nofollow" budou mít poté mnohem větší úspěšnost?

A asi také záleží, které odkazy budou blíže začátku zrojového kódu a které úplně dole (?)
Marek Prokop
Profil
odkaz - link

Ano, to jsem pochopil. Jen mi nebylo vždy jasné, kdy myslíte skutečně jen odkaz a kdy odkazovanou stránku. V posledním příspěvku už píšete o (odkazovaných) stránkách, takže je to nyní jasné.

Firma, která se zabývá třeba prodejem koupelen. Má tam mnoho odkazů. některé vedou mimo stránky: provozovatel hostingu, firmy.cz, firmyAtlas, ap.

V takovém případě je ovšem asi chyba už v tom, že tam ty odkazy vůbec jsou. Všechny nerelevantní, které vedou pryč z webu, bych dal určitě pryč.

Pak tam jsou odkazy, které odkazují na vlastní stránky: Umyvadla, dlaždičky, vany, pračky,... ale také: kontakty, obchodní podmínky, reklamace ap.

Ano, ale z nich pravděpodobně vedou odkazy i na ty umyvadla, dlaždičky atd., nebo alespoň zpět na home page, takže se většina ranku vrací. Nepředávat jim rank proto bude mít velmi malý, pravděpodobně neměřitelný efekt. Lepší je i tyto stránky využít pro optimalizaci a alokovat na ně slova, která se nehodí (nebo se nevešla) někam jinam.

Obecně platí velmi jednoduchá zásada společná informační architektuře a SEO: Počet odkazů vedoucí na určitou stránku by měl být přímo úměrný její důležitosti v rámci webu. Ještě přesněji by šlo slovo "důležitost" nahradit pravděpodobností, s jakou se na danou stránku má dostat uživatel z libovolné jiné stránky webu.

asi také záleží, které odkazy budou blíže začátku zrojového kódu a které úplně dole (?)

Na tom skoro jistě nezáleží vůbec. Tím neříkám, že umístění odkazu není důležité, ale spíš jde o jazykový kontext než o prosté pořadí.
pc_jimbo
Profil
Děkuji, myslím, že jste mi pomohl

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: