Autor Zpráva
ajajaj
Profil
Ahoj, dlouhou dobu jsem váhal, jestli mám začít vůbec něco psát, ale rád bych se dozvěděl názory jiných, kteří dělají web déle než já (2 roky) a to názory na SEO a co má smysl dělat pro zvýšení návštěvnosti. Všichni jsme už přečetli tisíce návodů a rad typu "jak pomoci stránkám na první místa" atp.
Dlouhou dobu jsem tím byl i zblbnutý a tvořil správné adresy, cesty, psal silné titulky a experimentoval co se dalo. Za ty dva roky jsem dospěl k následujícímu, pokud je dobré SEO (title,h,b,strong,em,pozice kw a tvary,hustota a váha kw ...):

1) lze získat i pro neznámou stránku přední místa ve vyhledávačích, ale jen na krátkou dobu
2) udržet vpředu se dá jen za pomoci uživatelů, kteří klikají z výsledků hledání právě na vaši stránku
3) celý page a s-rank je v podstatě k ničemu, pokud se posuzuje jako jediná veličina, v souboru všech faktorů je jeho schopnost ovlivnit výsledky vyhledávání také malá
4) je snažší prorazit se SEO na googlu než na seznamu, na seznamu je hlavním faktorem míra prokliku z fulltextu a za 5)
5) bohužel, seznam přikládá velkou váhu stránkám které mají mají placenou kampaň a mohou být i neskutečně zprasené
6) u seznamu nemusí být kw v titulku, nadpisu, ani jinak zvýrazněné a stejně je stránka ve fulltextu první
7) nezáleží na tvaru adresy, tu studují jen webmasteři, běžnému uživateli je to putna
8) jsou dvě věci které mají, pokud jde o přední místa ve vyhledávačích opravdu smysl: míra prokliku z vyhledávání a zpětné odkazy


SEO - není soubor správně napsaných titulků, nadpisů, atd. , za to to jen vydávají ti, kdo se tím živí aby to mohli zákazníkovi popsat, ale obtížná práce sestávající se z vytvoření kvalitního webu po stránce přehlednosti, logiky a bohatého zdroje hledaných informací, která přivádí návštěvníky po jednom na jednotlivé podstránky, ne hromadně na jednu stranu.
Railbot
Profil
1) ano
2) ne
3) ano
4) ne
5) ano
6) ano
7) ne
8) možná

Je to soubor mnoha pravidel, která mají větší či menší význam. Nevěřím na konspiraci těch, kteří se tím živí :) Pravdou zůstává, že kvalitní obsah a zpětné odkazy jsou na prvním místě.
DoubleThink
Profil *
Myslím si, že správná sémantika HTML je už věc zcela samozřejmá - myslím to, že na nadpisy se používá <hx> a na tučné písmo <b> nebo <strong> a odkazy se dělají odkazem a ne java appletem.

Co už ale není tak samozřejmé, je vytvoření správné struktury dokumentu, správné (ne)použití sessions a cookies, správné přesměrovávání, správně ošetřené chyby scriptů a chybové stránky, dobře vyřešený alternativní obsah flashe, a další a další překážky, které je třeba robotu odklidit z cesty.
Marek Prokop
Profil
1) lze získat i pro neznámou stránku přední místa ve vyhledávačích, ale jen na krátkou dobu

Nevím, co myslíte krátkou dobou. Patří mezi to i 6-7 let?

2) udržet vpředu se dá jen za pomoci uživatelů, kteří klikají z výsledků hledání právě na vaši stránku

Značně zjednodušené, ale v podstatě je to pravda.

3) celý page a s-rank je v podstatě k ničemu...

Taktéž zjednodušeno, ale jen trochu. Soustředit se na viditelné xRanky je hloupost. Věnovat se (mimo jiné) tomu, z čeho se teoreticky počítají, už taková hloupost není.

4) je snažší prorazit se SEO na googlu než na seznamu...

Silně zjednodušeno. Hodně záleží na typu, velikosti a zaměření webu. Obecně je SEO pro Seznam většinou méně nákladné, protože je tam menší konkurence. Někdy ale tato výhoda nejde moc prakticky využít.

5) bohužel, seznam přikládá velkou váhu stránkám které mají mají placenou kampaň a mohou být i neskutečně zprasené

Absolutní nesmysl.

6) u seznamu nemusí být kw v titulku, nadpisu, ani jinak zvýrazněné a stejně je stránka ve fulltextu první

To platí pro každý vyhledavač, který jsem kdy viděl.

7) nezáleží na tvaru adresy, tu studují jen webmasteři, běžnému uživateli je to putna

Na formě URL běžným uživatelům záleží. Samozřejmě lze diskutovat o míře důležitosti.

8) jsou dvě věci které mají, pokud jde o přední místa ve vyhledávačích opravdu smysl: míra prokliku z vyhledávání a zpětné odkazy

Bez komentáře protože nevím, co jste tím chtěl říci.

SEO - není soubor správně napsaných titulků, nadpisů, atd...

Samozřejmě že ne, resp. ne *jenom* (i když nevím, co se skrývá za tím atd.).

...za to to jen vydávají ti, kdo se tím živí...

Myslím, že poněkud generalisujete a že ti, kteří takto k SEO přistupují, se jím ve skutečnosti neživí (nebo jen velmi špatně).

...ale obtížná práce sestávající se z vytvoření kvalitního webu po stránce přehlednosti, logiky a bohatého zdroje hledaných informací, která přivádí návštěvníky po jednom na jednotlivé podstránky, ne hromadně na jednu stranu.

Ano, samozřejmě. Na tom se shodnou v podstatě všichni, kteří se SEO živí :-)
Streamer
Profil
cawko, moje postrehy

1) SEO funguje ale vsetko je to o obsahu, SEO je k nicomu ked web nema vela obsahu.... pagerank sa da rozlozit jednotne cez interne linky na cely web co posunie celkovo web dopredu aj na dlhsiu dobu.... ale nejaky narast v navstevnosti (napr. pagerank 0 a pagerank 3) nebol, takze by som povedal ze SEO sa prejavi na stranke ktora ma vela podstranok -> vela obsahu.... pri malom webiku s 10 podstrankami ani velky rozdiel pageranku (iba pageranku) vela nespravi... prave preto rozhoduje obsah

2) Zo skusenosti viem, ze aj ked ma moj web pagerank vacsi ako iny web s podobnym zameranim, casto sa zobrati ta, pretote google rozhoduje nielen podla pageranku... castokrat sa mi stane ze web ktory by mal byt prvy je az za skupinkou katalogov ktore iba obsahuju vela klucovych slov... prave preto treba mat prinosnz obsah, jedinecny...

3) nejaky S-rank len kopiruje PageRank... podla mna nema zmysel sa tym zaoberat, uz len v pocte pristupov cez Sranka Google PR

4) seznam neriesim, len kopiruje google

5) bod 4

6) tak to seznam robi len inak, ale radsej by som sa riadil googlom ktory to vie urcite lepsie ako seznam...

7) tvar domeny je jedno.... ci uz je to napriklad superpredajaut.cz alebo super-predaj-aut.cz google v domene vie odlisovat nazvy (skusal som to) a pekne url su dobre ked z dynamickej adresy spravis kvazi navonok staticke.... ak obsahuju klucove slova tak je to prinosne

8) pagerank zavisi iba od spatnych odkazov, dalsia najdolezitejsia vec je <title> tag....

z vlastnej skusenosti viem ze taka predstava (neviem preco ale vela ludi to tak berie), ze ked na stranke spravim SEO ze to hned bude trhat rekordy v navstevnosti... SEO ale nieje zarucene, je lepsie mat stranku optimalizovanu ale nikto vam negarantuje, ze to k niecomu bude... pomocou SEO len spracujete a lepsie naservirujete informacie CRAWLEROM ..... tie dostanu co chcu a ste na tom lepsie ako neoptimalizovane weby

to je cele, SEO nieje ziadna veda.... ale do znacnej miery funguje
ajajaj
Profil
Marek Prokop
ad 5): bohužel vím o čem mluvím, známý měl web od, podle něj, výborné reklamky a web studia, podle referenci to tak mohlo i být (banky a velké korporace), s nasledujícími parametry: titulek vsech stránek byl stejny, obsah vsech stránek byl stejný, lišily se jen obrázkem, katalogovým číslem a jedním nadpisem. Zaplatil si s-klik, během několika dnů byl na první straně okolo 1-3 místa a s-rank vyletel na hodnotu okolo 50 bez jediného (viditelného) zpětného odkazu z jiného webu, dokud platil, byl na stejné pozici na x klíčových slov ve výsledcích hledání fulltextu na tato slova, momentálně neplatí, nejde najít na jediné klíčové slovo a s-rank je asi 4 z těch původních 50

ad 7) ptal jsem se asi 15 kamarádů, věk 20 - 55 s různými stupni vzdělání, zájmy ... atd., někdo může namítnout, že je to úzká skupina stejných lidí, protože to jsou mí kamarádi :-) , ale jediné co je zajímá je titulek u zobrazení fulltextu a pak popis

ad 8) co nejvíc ovlivní pozici ve fulltextu na určíté klíčové slovo, zpětné odkazy jsou myšleny jako všechny odkazy vedoucí na stránku, vlastní i cizí


Streamer
ad 3) myslím, že ne, je mnoho stránek které namají jeden z nich a druhý je relativně vysoký
ad 7) myslím, že to neplatí, proč by stránka jmenující se noex.com nemohla být nejlepší stránkou o autech, pokud na ni budou všichni odkazovat, tvar odkazu je myslím šumák, záleží jsetli je z textu o autech nebo o viagře, v tom je logika, ve tvaru odkazu nikoliv
dynamické adresy jsou bohudík už vzaty na milost, alespoň doufám

DoubleThink souhlasím
Railbot ad 2) co dál tedy významě ovlivňuje?
Marek Prokop
Profil
ad 5): bohužel vím o čem mluvím, známý měl web...

Já vám to věřím, ale i kdybyste znal takových příhod 100 a navíc je měl dokonale zdokumentované, stále by se jednalo jen o bezvýznamné náhody a navíc jednostranně vybrané. V tom jsou statistika a počet pravděpodobnosti neúprosné. Nedávno jsem tu v souvislosti s tím psal o dvouhlavých telatech -- ano, občas se narodí, ale usuzovat z toho, že krávy mají dvě hlavy, asi není nejlepší nápad.

ad 7) ptal jsem se asi 15 kamarádů, věk 20 - 55 s různými stupni vzdělání, zájmy...

Chyba není v kamarádech ale v metodě. Mezi nejdůležitější pravidla uživatelského testování patří to, že se uživatelů nesmíte ptát na informace, které chcete testem zjistit. Když se budete trochu snažit, o použitelnosti URL pro uživatele toho najdete na Webu dost a možná Vás překvapí, že skoro žádný z autorů nemá se SEO nic společného.

Bodu 8 stále nerozumím. IMHO v obecné rovině neexistuje nic, co by pozici ve fulltextu ovlivnilo nejvíc. U každé stránky a u každého dotazu je to něco jiného.
ajajaj
Profil
Marek Prokop
ad 5) zobrazení reklamy s-klik - jedná se získání zpětných odkazů ze stránek zabývajících se daným "problémem" = klíčové slovo, tzn. odkazy jsou velice relevantní a tudíž pomáhají posunout stránku ve fulltextu, což bohužel zasahuje do řazení výsledků, které by měly odrážet kvalitu stránky, ne přítomnost placené kampaně, těch případů znám víc, tento byl ilustrační. Nebo, je tam seznam dává proto, aby zvýšil míru prokliku a své zisky(toto je doměnka, opravdu nevím, jestli se odečítají peníze i za proklik z fulltextu pokud je placená kampaň s-klik, nikdy jsem ji neměl)

pevně věřím, že když si zaplatím kampaň, poskočí směrem nahoru i stránky, které dané slovo ani neobsahují.

ad 8) vím, že těch faktorů je mnoho, ale některé jsou důležitější než druhé, asi jako v případě dvouhlavých telat, tady bych viděl jejich přítomnost na světě(fulltext) díky chybám(co má smysl): které nastaly při transkripci RNA, nebo srůstem dvou vajíček, nebo v chybě při organogenezi, to jsou tři nejdůležitější faktory ovlivňující vznik 2h telat, proč k těmto chybám dojde je věc jiná.
Marek Prokop
Profil
OK, pokud jde o Sklik, ukončeme to tím, že na to máme různé názory. Vy ten svůj opíráte o několik jednotlivých případů svědčících pro Váš názor (nevím, zda znáte i nějaké opačné), já ten svůj opírám o mnoho desítek případů, které dobře znám a ze kterých žádná taková zákonitost vypozorovat nejde. Mimochodem, nevím, zda víte, že Sklik používají řádově tisíce (pokud se nepletu je to cca. 6000) inzerentů.

Ad 8) Ano, obecně asi existují faktory, které mohou ovlivňovat pořadí ve fulltextu víc než faktory jiné. Míru prokliku si Seznam měří a může být jedním z faktorů, i když bych se dost divil, kdyby měla nějakou větší váhu. Tohle téma zatím není ani teoreticky moc zpracované. Zpětné odkazy nejsou žádný měřitelný faktor. Zpětné odkazy jsou zpětné odkazy a jde z nich vykoukat desítky až stovky různých faktorů.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0