Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Richi Profil |
#1 · Zasláno: 20. 12. 2007, 10:40:52
Možná triviální otázka ale:
Sledují vyhledávače při vyhledání zda návštevník který něco vyhledá a klikne na nějaký web z výsledku vyhledávání zda pak použije tlačítko Zpět a kolik času stráví na tom webu? (Doplnující otázka je zda to třeba Google sleduje jen u webů co používají Google Analytics nebo nějak u všech? Co seznam?) Jde mi o to, zda je lepší v článku třeba uvádet odkazy a tím stratit část PR nebo radši je neuvádet a počítat s tím že se třeba ten člověk vrátí zpět na vyhledávač a bude hledat další weby. (myslím že je lepší uvest odkaz a návštevník pak nepujde zpět na vyhledávač ale nejsem si tím jistej tak se ptám profíků.) Díky, Richi |
||
Marek Prokop Profil |
#2 · Zasláno: 20. 12. 2007, 12:53:41 · Upravil/a: Marek Prokop
Richi, to není vůbec triviální otázka. Já se s ní trápím už několik let a ještě jsem ji nevyřešil. Podezřívám vyhledavače, že jsou na tom v tomto ohledu stejně jako já.
Co se ví jistě: 1) Oba vyhledavače (Google i Seznam) více či méně systematicky monitorují clickstreamy svých uživatelů. 2) Google navíc tyto clickstreamy velmi pečlivě a snad i metodicky správně analyzuje, vyvozuje z nich systémové závěry a nechal si na toto téma patentovat již několik algoritmů (jsou veřejně přístupné). V případě Seznamu bych si pečlivostí a metodickou správností analýz nebyl moc jistý, ale třeba jim křivdím. Co se předpokládá: Analýza clickstreamů z vyhledávání je velmi složitá a asi nedává moc jednoznačné výsledky. Hodnoty jednotlivých ukazatelů budou zřejmě velmi variabilní v závislosti na dotazu resp. typu dotazu. Vytvářet benchmarky z průměrů za celé vyhledávání asi nedává smysl. Vytvářet je pro jednotlivé dotazy asi taky nedává smysl kvůli vysoké variabilitě dotazů (a tudíž malému počtu opakování jednotlivých dotazů). Benchmarky by měly smysl pro skupiny či typy dotazů, jenže to zase předpokládá, že je vyhledavač schopen tyto skupiny nebo typy rozlišovat (Google asi ano, Seznam spíše ne). Pokud jde konkrétně o čas strávený na webu, může ho vyhledavač změřit jen v případě, že se uživatel do vyhledavače zase vrátí. Stavět měření na tomto vzorku s sebou ovšem nese riziko fatální výběrové chyby. Navíc je čas strávený na stránce/webu obecně dost podivný a nespolehlivý ukazatel. Prakticky k Vašemu dotazu: Externí odchozí odkazy jsou součást obsahu. Kvalitní odkazy na kvalitní a tematicky související stránky zvyšují hodnotu vlastního obsahu a přinášejí většinou mnohem více, než kolik může odnést ztráta PR. Mimo jiné funguje známá pravda, že lidé si pamatují spíše cesty než weby, takže máte-li kvalitní externí odchozí odkazy, velmi často k Vám lidé přijdou opakovaně jen kvůli nim -- typické schéma: Vyhledavač, dotaz D --> web A --> web B dokáží někteří uživatelé, kteří se chtějí dostat na web B, opakovat prakticky "doživotně". Ze stejného důvodu vznikají i spontánní zpětné odkazy. |
||
Richi Profil |
#3 · Zasláno: 20. 12. 2007, 15:48:41
Marku děkuji opět za vyčerpávající odpověd.
|
||
Časová prodleva: 14 dní
|
|||
rammsteinmv Profil * |
#4 · Zasláno: 3. 1. 2008, 15:28:08
Ano,já třeba na tuto diskusi chodím takto:
google --> google.cz/search?hl=cs&q=webber.cz&btnG=Vyhledat+Googlem&lr=lang_cs --> webber.cz --> webber.cz/blog/ --> diskuse.jakpsatweb.cz ATD. |
||
travis Profil * |
#5 · Zasláno: 4. 1. 2008, 16:50:28
Já si většinou vzpomenu co neumím a napíš to do řádku :P
|
||
vertigo4 Profil |
#6 · Zasláno: 4. 1. 2008, 16:59:13 · Upravil/a: vertigo4
rammsteinmv
diskuzi mám už konečně v oblíbených, ale na www.jakpsatweb.cz jsem chodím přes tuto diskuzi a dolními odkazy :D |
||
habendorf Profil |
#7 · Zasláno: 4. 1. 2008, 17:00:18
rammsteinmv
Tak tomu říkám teda "Kančí stezka" :o) |
||
Joker Profil |
#8 · Zasláno: 4. 1. 2008, 17:14:48
rammsteinmv
Stačí g diskuse a tahle diskuse je na druhém místě :-) |
||
Manq Profil |
#9 · Zasláno: 4. 1. 2008, 17:38:17
Nevím jak vy, ale já mám diskusi v záložkách, takže kliknu a jsem tu. :o)
|
||
Časová prodleva: 1 měsíc
|
|||
Yuhů Profil |
#10 · Zasláno: 6. 2. 2008, 11:16:22
Reaguji na původní dotaz Richiho.
Vyhledávače klikání skutečně sledují, nijak pečlivě, stačí statisticky přibližné hodnoty. Že z těch dat je pak těžké něco vytáhnout, je věc jiná. Čas strávený na výsledku měřit sice jde, ale jednak je to hrozně chybové (nezměříš třeba čas na posledním prokliknutém výsledku, hodně to komplikují nová okna) a za druhé není jasné, jak přesně potom ta data použít. Použití dat z Google Analytics: nemyslím si. Vyhledávač primárně řeší, jak vzájemně porovnat kvalitu zdrojů na různých webech, v čemž mu Analytics nebo Toplist nebo cokoli jiného nepomůže, protože v Analytics nejsou všechny weby. |
||
Časová prodleva: 16 let
|
0