Autor Zpráva
MAB
Profil *
Zdravím, co si myslíte o významu použití meta description?
Někdo ho na svých stránkách má (a tím pravděpodobně kontroluje to, co se zobrazí pod titulkem ve výsledcích hledání). Někdo zas ne a spolehá na dobře zformulovaný text na stránce.

Když bych na svých stránkách použil description a shrnul do něj něco o obsahu té jedné konkrétní stránky, pomůže mi to k něčemu? Problémem je, že bych ten popisek nemusel vždy úplně trefit a možná bych tak přišel o nějaké prokliky, protože by můj popisek nebyl dostatečně relevantní k tomu, co uživatel hledal. Nebylo by v tom případě efektivnější to ponechat bez description?

Kdybych to hnal do extrému a na svém blogu vytvářel unikátní description ke každému článku, mělo by to skutečně nějaký smysl?

Co jsem tak na síti vypozoroval, došel jsem k závěru, že si to každý dělá po svém. Napadá někoho na toto téma nějaké dogma? :-)
Railbot
Profil
Zdravím, co si myslíte o významu použití meta description?
Je dobré ho vyplňovat a nejlépe na každé stránce jinak dle jejího obsahu.

Když bych na svých stránkách použil description a shrnul do něj něco o obsahu té jedné konkrétní stránky, pomůže mi to k něčemu?
Třeba v Googlu to bude čumákovat pod titulkem stránky ve výsledcích vyhledávání. Jinak ohledně SEO, nikoli.

....Nebylo by v tom případě efektivnější to ponechat bez description?
Nebylo. Většina lidí dává na titulek, popisek už není tolik důležitý, ale pokud do něj nevyplníš nesmysly, může to být jen k dobrému, nic tím nezkazíš.


Kdybych to hnal do extrému a na svém blogu vytvářel unikátní description ke každému článku, mělo by to skutečně nějaký smysl?
Mělo by to tal být, ale prakticky by to žádné bonusové bludišťáky nepřineslo.

Napadá někoho na toto téma nějaké dogma? :-)
Ať si to dál dělá každý po svém? :)
iceboy
Profil
nebuď líný a udělej descrition pro každou stránku, pokud jich máš stovky je to kruté, ale hodilo by se mít pro každou stránku jiné description... z pohledu seo to význam zřejmě nemá, ale uživatelé Tě budou mít při vyhledávání možná rádi.. tak gl...
Marek Prokop
Profil
K původnímu dotazu viz odpověď Railbota.

K dalším komentářům:

nebuď líný a udělej...

Tohle nebývá v SEO moc dobrá filosofie. Být na cokoli první a mít nejlepší SEO na světě může každý blbec. Vtip je v tom dosáhnout optimálních výsledků vzhledem k vynaloženým nákladům, a ty v případě meta description a velkého počtu stránek nemusejí být zrovna malé.

z pohledu seo to význam zřejmě nemá

Samozřejmě že meta description z pohledu SEO význam má, neboť je schopno podstatně zvýšit návštěvnost z vyhledavačů (především z Googlu). Jak ale píšu výše, dosažitelné přínosy je třeba poměřovat vynaloženými náklady.
habendorf
Profil
Marek Prokop

Nechci tě Marku tahat za slovo, jen si chci ujasnit, jak to myslíš.

Samozřejmě že meta description z pohledu SEO význam má, neboť je schopno podstatně zvýšit návštěvnost z vyhledavačů (především z Googlu).
Tím máš asi na mysli "lákavost" textu, který se v Googlu zobrazí pod linkem. To je jistě správná úvaha, ale pak to má význam z hlediska zvýšení návštěvnosti, ale nikoliv z hlediska SEO. Alespoň pokud uvažuju pravý význam zkratky SEO - optimalizace pro vyhledávací stroje.

Chápu dobře?

Jinými slovy se chci ujistit, že na pořadí ve výpisu meta description mít vliv nebude. Samozřejmě ale bude mít vliv na míru prokliku.
Marek Prokop
Profil
Habendorfe, význam mé odpovědi chápeš správně. O významu zkratky SEO se pohádáme, až přijedeš na Klokočnou. Tady bychom tím zbytečně otravovali slušné lidi :-)
iceboy
Profil
Marek Prokop

jasně, to je dobrá poznámka, díky za opravu.. vynaložené náklady by se měly rovnat dosaženým výsledkům, nemá samozdřejmě smysl přepisovat 150 stránek pro nikoho.. jak říkám díky za opravu..

z pohledu seo to význam zřejmě nemá

co k tomu říct? habendorf to uvedl na správnou míru..
MAB
Profil *
Díky za vaše názory
flip
Profil *
cus, mohl bych to udelat tak, ze bych do description nakopíroval cely text dané stránky??
Plaváček
Profil
flip

Ne.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: