Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
KOKI Profil * |
#1 · Zasláno: 8. 1. 2008, 21:15:26
Není to proti SEO?
<h1>hlavní téma<span title="hlavní téma - hlavní stránka"></span></h1> |
||
shaggy Profil |
#2 · Zasláno: 8. 1. 2008, 21:29:30
Je! Porušuješ tým SEO Českej aj Slovenskej republiky!
(prepáčte za tú sprostú odpoveď, ale ako sa kto pýta, tak odpovedám). |
||
Railbot Profil |
#3 · Zasláno: 9. 1. 2008, 06:08:47
KOKI
Nevím jak s tím Sejo, ale je to hlavně kravina. Když chceš mít na textu title, proš ho zcela jednoduše nedáš tomu H1 a cpeš tam nějaký span probůh? |
||
aDAm Profil |
#4 · Zasláno: 9. 1. 2008, 09:08:11
zeby spanem nahrazoval text obrazkem?
|
||
Railbot Profil |
#5 · Zasláno: 9. 1. 2008, 09:19:28
aDAm
Je to možné, každopádně on sem prdnul jen tenhle kousek a neřekl, k čemu to tam je. |
||
shaggy Profil |
#6 · Zasláno: 9. 1. 2008, 11:22:56
A nie je to jedno? Jeden nadpis (H1) netvorí komplet SEO. SEO je trošku zložitejšia problematika. Preto by ste už mohli za všetkým hľadať strašiaka, pýtať sa, či to nemá vplyv na SEO, keď očividne tomu nerozumiete.
Ale odpoviem jeho rečou - ten SPAN z pohladu SEO tam nevadí. |
||
ninja Profil |
#7 · Zasláno: 9. 1. 2008, 14:54:05
Na 90% procent se jedna o image replacment, tedy prekryti textu obrazkem. Konstrukce se spanem zajisti fungovani i bez zapnutych stylu ci nacitani obrazku.
Dulezite je aby prekryvajici obrazek mel stejne obsah (napis) jako vlastni text, jinak se jedna o podvod na vyhledavace. |
||
Railbot Profil |
#8 · Zasláno: 9. 1. 2008, 14:59:04
Dulezite je aby prekryvajici obrazek mel stejne obsah (napis) jako vlastni text, jinak se jedna o podvod na vyhledavace.
Nesmysl. |
||
Plaváček Profil |
#9 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:03:17
Railbot
Dulezite je aby prekryvajici obrazek mel stejne obsah (napis) jako vlastni text, jinak se jedna o podvod na vyhledavace. Pravda, zažil jsem osobně penalizaci od Seznamu. |
||
Railbot Profil |
#10 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:05:42
Plaváček
Vážně? Zajímavé. Pochopil bych to u případu, kdy je text pod obrázkem opravdu hodně odlišný a obsáhlý, že to může naznačovat nekalou praktiku. Ale jinak? Snad nic. |
||
Plaváček Profil |
#11 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:09:04
Railbot
Stačilo jenom pár slov navíc a teplý bonz od konkurence. Viz http://www.blabolnik.cz/rikali-mu-sem |
||
Dero Profil |
#12 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:09:59
Dulezite je aby prekryvajici obrazek mel stejne obsah (napis) jako vlastni text, jinak se jedna o podvod na vyhledavace.
Obsah je přesnější termín, texty se skutečně mohou lišit, a to právě o tu část, kterou obrázek sděluje mimotextově. Railbot, Plaváček: Logicky. Penalizace nastane v případě, kdy by motivem pro odlišný text H1 a obsah obrázku byl/mohl být právě profit v rámci výsledků vyhledávání. To platí obecně. Zajímalo by mě ale, jestli nějaký vyhledávač tohle penalizuje pouze strojově, bez lidské intervence a úsudku. |
||
Railbot Profil |
#13 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:19:50
Plaváček
Vím, to jsem četl. Už si vzpomínám. Tak to byl ten případ, který chápu. Dero Strojověě přečíst text z obrázku a porovnat s textem pod ním? Těžko. Tím nechci říct, že to nejde, ale vzhledem k různé kvalitě a kvantitě různých textů v obrázcích je to asi nepravděpodobné. |
||
Plaváček Profil |
#14 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:21:55
Dero
Zajímalo by mě ale, jestli nějaký vyhledávač tohle penalizuje pouze strojově, bez lidské intervence a úsudku. Ne, tohle se dělá výhradně ručně a to buď na základě oznámení nebo zjistění samotnými pracovníky fulltextu. Mám vyjádření od Dušana Janovského, s nímž jsem celou kauzu jednoho svého klienta probíral, když ještě pracoval v Seznamu, zarámované nad postelí :) Logika pracovníků Seznamu je jasně dána - používáš-li image replacement (tedy skrýváš TEXT pod obrázek), pak na obrázku MUSÍ být text naprosto totožný. V opačném případě se z pohledu Seznamu jedná o nekalou praktiku. Pokud je mi známo, Google je benevolentnější. Penalizace se projevila poklesem ve výsledcích vyhledávání a také poklesem výnosů z eshopu. Celkem logicky. Ale to už jsme dost mimo téma. |
||
Dero Profil |
#15 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:35:56
Ne, tohle se dělá výhradně ručně
Plaváček: Jasně, v majoritních vyhledávačích určitě (i proto jsou majoritní). Spíš by mě zajímalo, jestli nevzniká nějaký kvalitní automatizovaný vyhledávací robot - to by totiž byla do značné míry pohroma. Zaujalo mě ale, co píšeš o seznamácké logice. Pokud se skutečně musí (striktně musí) shodovat text na obrázku s textem nahrazovaného prvku, pak mi to nedává dost dobře smysl. Pokud jde o e-shopy či jiné vysoce konkurenční prostředí, tam snad ani problém není - ale je minimum webů, kde se tomu nevyhneš. Například (první věc, co mě napadá) u blogů, kde jde jen o prestiž a návštěvnost. Tam se může stát, že se web jmenuje třeba "Květinová louka". Obrázek loga je následovný: <obrázek kytičky>vá louka. Co v takovém případě napíšu do patřičného prvku pod to? Já tam napíšu "květinová louka", a kdyby mě za to kdokoliv chtěl penalizovat, hodně hlasitě bych se ozval a ještě hlasitěji divil. Jistě, mluvíme teď o naprosté minoritě (navíc v tržním prostředí nepodstatné), ale stejně by mě to zajímalo. Railbot: Spíš jsem myslel analýzu ve smyslu odhalování kupení klíčových slov typu "ledničky, pračky, myčky, kuchyňské linky, kompletní řešení, kuchyně, nejlepší, nejlevnější". Na to v dnešní době není třeba člověka, aby bylo jasné, jaký je účel něčeho takového. Skoro bych i čekal, že robot bude ty nejpodezřelejší případy bonzovat k supervizi - ale nic o tom nevím, proto se ptám. |
||
Railbot Profil |
#16 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:44:45
Dero
Nevím jak by robot mohl rozpoznávat jestli seznam slov je seznamem těch klíčových (a jedná se tedy o blackhat techniku) nebo běžný text. Záleží na kontextu. Navíc žetezců klíčových slov mohou být kvanta, různě kombinovaných. Opravdu si neumím představit, jak by hodnotil co je a co není v pořádku. "ledničky, pračky, myčky, kuchyňské linky, kompletní řešení, kuchyně, nejlepší, nejlevnější - vše u nás nakoupíte, v ulici a bla bla...další tuna textu". Jde opravdu tak snadno určit za jakým účelem je to sepsáno? |
||
DoubleThink Profil * |
#17 · Zasláno: 9. 1. 2008, 15:45:28 · Upravil/a: DoubleThink
pak na obrázku MUSÍ být text naprosto totožný
Skutečně je to takto striktní? Když udělám obrázkové logo České televize a jako alternativní obsah napíšu "Česká televize", tak je to podle seznamu špatně?? To už není drakonismus, to je idiocie. |
||
Str4wberry Profil |
#18 · Zasláno: 9. 1. 2008, 16:33:19
Odpovídám DoubleThinkovi:
„napíšu ‚Česká televize‘, tak je to podle seznamu špatně??“ Na tom logu je ale přece napsáno (nakresleno) „ČT“… |
||
DoubleThink Profil * |
#19 · Zasláno: 9. 1. 2008, 16:46:44
Na tom logu je ale přece napsáno (nakresleno) „ČT“…
Což nesplňuje definici "text naprosto totožný" |
||
Plaváček Profil |
#20 · Zasláno: 9. 1. 2008, 17:39:14 · Upravil/a: Plaváček
Dero
DoubleThink Dovolte mi citát od Dušana Janovského z emailové komunikace, kterou jsme ohledně penalizace nejmenovaného eshopu jednoho z mých klientů, vedli: Pokud děláš image replacement, dávej pozor na to, aby na obrázku bylo vidět to samé jako v textu, který překrývá. Pokud při příští kontrole (týdny až měsíce) bude web v pořádku, penalizace bude odstraněna. Asi k tomu není víc co dodat. Jenom drobnost - pokud se týká loga, je asi bezpečnější vrazit ho do stránky jako IMG s ALTem, kam si můžete napsat, co chcete. To nikomu nevadí. Nebavíme se ale primárně o logu, nýbrž o metodě image replacement, která se mezi webdesignery rozmohla (prý kvůli SEO, ale poslední dobou mívám pocit, že se význam této metody zbytečně přeceňuje) a používá se velmi často především v případě, kdyy hodláte vytvořit nadpis (třeba webu) v netradičním písmu, aby uživatel čuměl. Tam už narazit můžete velmi snadno. |
||
Plaváček Profil |
#21 · Zasláno: 9. 1. 2008, 17:44:27
Dero
Spíš by mě zajímalo, jestli nevzniká nějaký kvalitní automatizovaný vyhledávací robot - to by totiž byla do značné míry pohroma. Nemám žádnou takovou informaci a osobně si neumím představit, že by něco takového bylo možné naprogramovat. Pokud se skutečně musí (striktně musí) shodovat text na obrázku s textem nahrazovaného prvku, pak mi to nedává dost dobře smysl. Ani mé maličkosti to moc smyslu nedávalo, především proto, že se nejednalo o praktiku nekalou, ale spíš nesoulad textu na obrázku a textu pod ním. Což se snadno může stát, pokud metodu překrývání textu použiješ, ale necháš klientovi volnou ruku v administraci. Argumentoval jsem také tím, že jedno klíčové slovo navíc, které není na obrázku fyzicky obsaženo přeci nemůže významně zamíchat výsledky vyhledávání, ale postoj Seznamu (mluvíme výhradně o něm) je jasný. Cokoliv vidí uživatel, musí vidět i vyhledávač. Pokud ne, jste adeptem na penalizaci. Ale to už jsme fakt hodně, ale hodně mimo téma :) |
||
Časová prodleva: 16 let
|
0