Autor Zpráva
Niel
Profil *
Sice to nemusi patrit presne do tejto kategorie ale zda sa mi ajtak najvhodnejsia. uz dlhsiu dobu ma trapia navstevnici e-shopu ktory pridu z googlu a odidu (napr hladaju tovar ste jediny ktory presne dany tovar ponuka a potencionalny zakaznik si to predsa neobjedna) denne kazdy e-shop zaznamenava desiatky az stovky takychto navstev. neexistuje nejaky sposob ako daneho potencionalneho zakaznika oslovit ze preco odchadza cim neni spokojni a preco si neobjednal? napadli ma 2 sposoby niekam (lavo, pravo, hore... ) umiestnit text, formular hoci co (cele mi to pripada malo efektne), druhy sposob ktory ma napadol bol popup pri odchode zo stranky vyskoci popup okno kde bude formular text... da sa osetrit aby vyskakoval iba neregistrovanym zakaznikom ale ajtak sa mi to zda priliz agressivne. takze otazka na vas nenapada vas nejaky sposob?
Marek Prokop
Profil
IMHO nic takového není potřeba. Důvody, proč návštěvníci odcházejí, jdou zjistit kombinací uživatelského testování, analýzy návštěvnosti a úvahy. 80 % důvodů by navíc asi šlo zjistit heuristicky bez náročnějších testů.
Niel
Profil *
ano aj toto su moznosti. zda sa mi to zbytocne platit dalsie 10 tisice napr za uzivatelske testovanie cudzej firme ked to moze mat ciastocne rovno na svojom shope (stale nie iba tyzdne dva...) a casto mozu byt chyby priamo vo firme ktora provozuje e-shop (ceny tovarov, postovneho, zle napisane texty...)
ninja
Profil
Niel: popup pri odchodu ze stranky zapricini jedine: nastevnik se znechucen jiz nikdy nevrati.

Sledujete statistiky nastevnosti? Tam jsou zakladni udaje. A jendoduche uzivatelske testovani si muzete udelat sam na svych znamych/pribuznych. Staci 5-6 lidi, zjistite hlavni nedostatky.

Je potreba si uvedomit ze nakupni cyklus se sklada z nekolika fazi. Predstava, ze nastevnik vzdy objedna hned pri prvni nasteve eshopu, je mylna.
Marek Prokop
Profil
Já se vždy snažím uvažovat o různých scénářích na webu podobně jako o situacích v reálném životě. Z tohoto pohledu pop-up při odchodu odpovídá tomu, jako by mi někdo při odchodu z kamenného obchodu někdo zastoupil cestu, zeptal se mne, proč jsem u nich nic nekoupil, a nepustil mne ven dokud mu neodpovím nebo dokud ho rukou neodstrčim z cesty. Dotazník někde po straně pak odpovídá tomu, jako by se mne prodavač opakovaně ptal, proč u nich nechci nakoupit, ještě před tím, než vůbec ví, zda něco koupím. Ani jedno řešení mi nepřipadá dobré, protože mne nejspíš od dalšího použití takového obchodu odradí.

Jinak souhlasím s Ninjou, že uživatelské testování nemusí být drahé. Pokud je váš vlastní čas levný, můžete všechno sám nastudovat a sám provést prakticky jen za cenu svého času (napoprvé počítejte s cca. 20 hodinami na samotnou akci a cca. 40 hodinami na studium). Pokud se vám nevyplatí investovat vlastní čas, bude asi outsourcing výhodnější.
Niel
Profil *
Marek Prokop: velmi dobra myslienka "á se vždy snažím uvažovat o různých scénářích na webu podobně jako o situacích v reálném životě. " urcite vyuzijem...
ale co ma zaujalo je toto: "můžete všechno sám nastudovat a sám provést" mozete mi napisat nieco blizsie kde by som mohol hladat informacie k tomu?

Vdaka za vzacne rady
Niel
Profil *
ninja: suhlasim s pop-up om preto som aj napisal sem a pytal sa ze ci neni iny sposob lebo sa mi to zda byt AGRESSIVNA forma.
ninja
Profil
Niel: Uzivatelske testovani lze snadno dohledat ve vyhledavaci: "user testing". Opravdu to neni tezke najit.

Pred testovanim bych se podival do statistik:

1. Z jakych stranek nastevnici web opousteji.

2. Lisi se tyto udaje, bounce rate atd. dle urcitych parametru (prichozi z vyhledavacu vs. primi, cesta po webu pred odchodem, klcove fraze, atd.)

Pak se zamyslet proc tomu asi je. Moznych pricin je mnoho, napr: Nastevnik nenasel co hledal, frustrace z navigacni struktury, nepochopeni kam jit dal, chyba na strance, neduveryhodnost, nezajem o zbozi (cenu).

Pote muzete pripravit uzivatelske testovani zamerene na tyto problematicke body.

A jedna rada na zaver: zkuste dat na konec stranky box "Nenasli jste co jste hledali?" ci podobny s moznosti uvedeni problemu nastevnikem a pokud mozno i navrhy dalsiho postupu (navigace). Casto pomuze i obycejny kontaktni formular nebo emailova adresa.

Je klidne mozne ze vami nabizene produkty se na primy prodej pres web nehodi, ale to lze bez konkretni URL tezko posoudit.
Marek Prokop
Profil
Ke studiu uživatelského testování doporučuji knihu Nenuťte uživatele přemýšlet! od Steva Kruga. V češtině např. zde:

http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=663

Ne že by se z vás po přečtení stal expert, ale pro začátek je to určitě to nejlepší, co je k dispozici.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0