Autor Zpráva
Martin_H
Profil
Opravte mne, jestli se pletu - "síla stránky" vyjádřená rankem se přenáší na odkazy ze stánky vedoucí někam dál. Pokud je tomu tak, je rozdíl mezi linkem někam na jinou část téhož webu a mezi linkem vedoucím úplně jinam ? Je dělení síly ranku lineární - když mám pro zjednodušení GPR 3 a 10 linků ze stránky - má každý z těchto linků váhu 0,3 ?
díky za odpovědi
Radek Nový
Profil *
Přeji hezký den

0,3 mít každý odkaz nebude. Pokud vím, musíme do výpočtu zakalkulovat faktor "útlumu". Bez něho by to zkolabovalo a Ranky by samovolně rostly.
Takže pokud stránka bude mít GPR3 a deset odkazů, odhaduji že každý předává cca 0,3 * 0,8 (odhad - útlum) = váha 0,24
Vasekjj
Profil *
Stane se tak kdyz bude vice linku ze stejne domeny? Nebo bude utlum vetsi?
Martin_H
Profil
A rozdíl váhy externího a interního linku nějaký je ?
Marek Prokop
Profil
Dělení je rovnoměrné podle počtu odchozích odkazů ze stránky (resp. podle počtu odkazovaných URL). Součet předaného ranku je nižší o faktor útlumu (jak píše Radek Nový). Lineární ale není stupnice GTPR -- např. GTPR 5 může být ve skutečnosti třeba padesátkrát vyšší než GTPR 3.
Martin_H
Profil
pokud to tedy chápu správně, velký počet interních odkazů do jisté míry "naředí" sílu odkazů směrem ven ? Při možném nákupu či výměně zpětného odkazu ( jako jedno z kritérií) je tedy třeba zvažovat a zohledňovat počet všech odkazů, nejen externích ?
Marek Prokop
Profil
Ano, chápete to správně, pro PageRank to tak platí. Jsou ovšem i jiné off-page faktory (text odkazu a jeho okolí, hodnocení důvěryhodnosti, jiné ranky apod.), které se mohou chovat jinak.
Martin_H
Profil
Díky za odpověď, dá se to paušalizovat i pro S rank ?
Marek Prokop
Profil
Pokud se chcete dobrat co nejpřesnějšího postupu, jakým se počítají zveřejňované ranky (GTPR, S-rank, Jyxorank), tak to raději nepaušalizujte. Pokud vám jde naopak spíš o to, jak vyhledavač stránky reálně hodnotí, pak to více méně platí obecně, protože v reálném hodnocení musí mít hodnocení na úrovni jednotlivých stránek nezanedbatelno uváhu i v případě, že vyhledavač bere v úvahu také hodnocení na úrovni celých domén resp. webů.

Pro příklad si můžeme představit, že ranky jsou dva -- jeden se počítá z odkazového grafu stránek a druhý z grafu webů. Pak už jde jen o to, zda vyhledavač zveřejňuje jen ten jeden a druhý používá nějak skrytě, nebo zda zveřejňuje už rovnou nějak upravený agregát obou ranků.

Jsou to ale jen takové teoretické úvahy, které pro praxi nemají velký význam.
Martin_H
Profil
Pro příklad si můžeme představit, že ranky jsou dva -- jeden se počítá z odkazového grafu stránek a druhý z grafu webů. Pak už jde jen o to, zda vyhledavač zveřejňuje jen ten jeden a druhý používá nějak skrytě,
Tak teď jsem trochu mimo, tohle je pro mě vyšší dívčí ... :)
Z výše uvedeného si odnáším pro mě pochopitelnou tezi , že se "vyplatí" používat interní linky ve větším počtu
díky za vysvětlení

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0