Autor Zpráva
Hybrid
Profil *
Zdravim vsechny ucastniky,
mel bych maly dotaz - ve strucnosti:

Tvorim web ve vice jazykovych mutacich. Zatim je na domene example.com. Myslite, ze ma smysl kupovat dalsi alias domeny (de,fr,co.uk....) a pomoci 301 je smerovat na konkretni jazykovou verzi? Bude mit takove smerovani nejaky efekt ve vysledcich hledani Googlu v jednotlivych lokalitach (prip. jazykovych mutacich)?

Za odpoved diky
Leinad
Profil
Myslím, že přímý vliv na pagerank či pozici to mít nebude, ale prospěch vidím hlavně pro návštěvníky. Pokud nejsem na svém PC, vyťukávám řadu domén po paměti(jméno firmy,..) a je celkem pravděpodobné, že místo example.com zadám třeba example.cz. Pokud chci odkazovat(mimo web, třeba v reálném hovoru), radši použiji example.cz než example.com/blabla/?lang=cs.
Hybrid
Profil *
takhle jsem nad tim neuvazoval, protoze si myslim, ze to nema smysl. domena com je natolik obecna, ze se tam daji ocekavat jazykove mutace a i tech 250 korun rocne za kazdou dalsi domenu je v takove uvaze docela moc.

me zajimal spis vliv na lokalni vysledky vyhledavani, i kdyz jsem k tomu skeptik, rad bych se ujistil
rammsteinmv
Profil *
A taky nikdo nebude krást značku (třeba bys měl jakpsatweb.cz a někdo by si udělal jakpsatweb.info).
Hybrid
Profil *
Myslím, že přímý vliv na pagerank či pozici to mít nebude

na pagerank urcite ne, ale to take neni ucelem. Otazkou je, zda by google.de, uprednostnil ve vysledcich hledani jazykovou mutaci www.example.de, pokud bude mit prislusny nemecky uzivatel zapnute privilegovane hledani v nemeckem jazyce (coz se samozrejme take za normalnich okolnosti stane).

Druhou otazkou tedy je, zda, kdyz se jedna pouze o presmerovani na prislusnou jazykovou mutaci stranek, bude toto pravidlo platiti take...?

A taky nikdo nebude krást značku (třeba bys měl jakpsatweb.cz a někdo by si udělal jakpsatweb.info).

Ano, a take mohu mit .org, .net, .com, .co.uk, .de, .fr, .ru, .tk, .cz a vubec vsech ostatnich 150 domen 2.radu.

Kdyby mi to nestacilo nebo bych si chtel byt uplne jisty, muzu koupit dalsich nekonecno domen 3.radu. Za par nekonecno milionu dollaru, tak mohu mit celkem zajimavou investici do budovani znacky :-)
Marek Prokop
Profil
Z německého Googlu vám bude na německou doménu (nepřesměrovanou) chodit pravděpodobně více návštěvníků než na nějakou jinou doménu.
Hybrid
Profil *
Marku díky za odpověd.

Myslíte si, že pokud by www.example.de směřovalo na www.example.com/de (případně dále také www.example.co.uk -> www.example.com/en atp.), nemělo by to ten samý efekt? Jestli ne, proč?

Děkuji Vám za odpověď
Marek Prokop
Profil
Je několik důvodů, proč si myslím, že vám na německou doménu bude chodit z německého Googlu více návštěvníků:

1) Při hledání z Německa a/nebo v němčině může Google německou doménu trochu upřednostnit. To je asi nejméně důležitá výhoda, protože není moc jistá a navíc jde nahradit jinými způsoby.

2) Při hledání stránek jen v Německu (volba Seiten aus Deutschland) bude doména pravděpodobně jedním z faktorů, které rozhodují o zařazení do výsledků vyhledávání. To je středně důležitá výhoda -- doména jde částečně náhradit jinými faktory a nevím, kolik Němců volbu Seiten aus Deutschland zapíná (asi moc ne).

3) Němci budou ve výsledcích hledání ochotněji klikat na stránky z německé domény. To mi připadá jako nejdůležitější výhoda, protože ničím jiným plnohodnotně nahradit nejde a bude mít i další pozitivní důsledky.

Ani jeden z těchto důvodů by se při přesměrování na jinou doménu neuplatnil.
Hybrid
Profil *
Děkuji za odpověd.

Rozumím tomu dobře, že při přesměrování a i důsledném použití mod rewrite nebo nějakého php bude Google u svých výsledků hledání zobrazovat pouze "původní" URL?
Marek Prokop
Profil
Z pohledu HTTP protokolu existuje jen jedno URL, na kterém se stránka skutečně nachází. Z pohledu hypertextu pak může existovat v podstatě libovolný počet URL, které na stránku odkazují (přímo či prostřednictvím přesměrování).

Google ve výsledcích vyhledávání nejčastěji zobrazuje URL, na kterém se stránka skutečně nachází. Ve výjimečných případech ovšem může zobrazovat některé z URL, které na stránku odkazují, i když se na něm nachází jen přesměrování. Dělá to pravděpodobně tehdy, když je toto URL opticky "hezčí" (tj. zpravidla kratší) a je použito v dostatečně velkém počtu odkazů. Svou roli částečně může hrát i typ přesměrování (např. rozdíl mezi stavovým kódem 301 a 302). Tyto algoritmy a tudíž i jejich výsledky se mohou v čase měnit.
Hybrid
Profil *
Výborně, moc děkuji za odpovědi

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0