21. září bude sraz! Od 18.00 v restauraci Tradice v Praze u Anděla
Autor Zpráva
Van Laikk
Profil *
Mám dotaz,
moje stránky mi dělala před časem jistá firma.
Spolupráce skončila.

Ptám se tedy jako laik.

Stránky se sice na klíčové slovo umísťují na první straně Seznamu , ale robot si vybral naprosto pro mě nevhodné texty do popisu pod titulek.
Texty sice charakterizují firmu, ale vytržené z kontextu pod titulek.......

V textu stránek nabízím služby - najdete nás na Moravě a v Čechách x ------a on si vybral do popisu jen na Moravě atd.
V Čechách chybí .......

Právě Čechy jsou po mně důležité.

I v titulku nemám svůj firemní slogan, pouze název firmy.

Dá se to nějak napravit, změnit popis a titulek ?

Přes nějaký formulář atd.

Děkuji.
Railbot
Profil
Van Laikk
Titulek ovlivnňuje <title> na stránce. Popis nelze ovlivnit nejedná-li se o placený zápis do katalogu. Robot seznamu neukazuje popisek, ale jak jsi správně poznamenal - text vytržený z kontextu, který obsahuje hledané klíčové slovo či frázi.
kletely
Profil
Van Laikk
Dá se to nějak napravit, změnit popis a titulek ?
Dá sa ale to by si musel zmeniť v HTML kóde title
I v titulku nemám svůj firemní slogan, pouze název firmy.
Lebo roboti dávajú do popiskov len title z HTML.
Van Laikk
Profil *
Railbot -----poznamenal - text vytržený z kontextu, který obsahuje hledané klíčové slovo či frázi.


Otázka zní, proč si vybral a on si vybral do popisu jen na Moravě atd.
V Čechách chybí .......

Právě Čechy jsou po mně důležité.

Jde samozřejmě o klíč.slova.

Pak mě napadá jedinně tu Moravu ze zdroj.k. vyndat ?

A robot si snd už najde Čechy ?

Díky za rady.
Dranel
Profil
Van Laikk
Skus registraci do ODP. Snad pomůže.
Richi
Profil
Skus registraci do ODP. Snad pomůže.

heh a to jako čemu? :-)
Martin Dostal
Profil
Tak to ODP je pěkná blbost. Zase sem někdo zkouší nacpat nějakou nechutnou reklamu. Google rozhodně nic od nikoho nepřebírá. Indexuje si stránky sám.

K předchozím dotazům:
1. titulek je zvětší části opravdu z title, ale za jistých okolností to může být i část H1. Jediná šance je upravit zdroják stránek.
2. popisek - s tim opravdu už nic neuděláš. Je to kus textu s klíčovými slovy. Nelze to ovlivnit. Pokud tam je ale Morava a ne Čechy, tak to neznamená, že to na Čechy nebude reagovat. Pokud někdo bude hledat tvojí firmu + Čechy, tak je klidně možný, že to bude v poho.
rammsteinmv
Profil *
Google rozhodně nic od nikoho nepřebírá. Indexuje si stránky sám.
Vyhledávání ano,ale katalog google přebírá stránky z ODP
Morasino
Profil
Tak to ODP je pěkná blbost. Zase sem někdo zkouší nacpat nějakou nechutnou reklamu. Google rozhodně nic od nikoho nepřebírá. Indexuje si stránky sám.
Blbost, dmoz přebírá jak google, tak i jiné vyhledávače.
Van Laikk
Profil *
Díky za reakce.

Je zajímavé - že v Googlu se mi zobrazuje úplně jiný popis. Žádná Morava..............


Van Laikk
Railbot
Profil
Van Laikk
Google jako popisek používá meta tag description, pokud není zadán, tak si počíná stejně jako Seznam.
Martin Dostal
Profil
Railbot:
meta tag description se používá jen v případě, že se v něm našlo to hledané klíčové slovo. Případně pokud se slovo našlo jen v titulku stránky. Pokud bylo klíčové slovo nalezeno v textu, tak tam google zobrazí kus textu před a kus textu pod.

Ale v zásadě souhlas. Tohle bylo jen upřesnění.
Martin Dostal
Profil
Tak abych ještě upřesnil můj názor na ODP. V zásadě nemám nic proti projektům typu ODP neboli DMOZ. Avšak v současné době je naprosto jedno, kde svůj web zaregistrujete. Pokud web přidáte do katalogů na seznamu, centrumu, atlasu apod, tak se web do indexu google dostane. Nebo ho můžete dát na nějaký ODP web a dostane se tam taky.

Google si z toho ODP vezme jen adresu web a celý web si sám zaindexuje. Rozhodně se nebude řídit nějakou kategorií, kterou u odkazu na tento web v nějakém katalogu najde. Různé katalogy = různé kategorie, členění a různá kvalita.

Různé katalogy včetně ODP mají tedy pouze význam v tom, že zvyšují množství zpětných odkazů na Váš web, což může ovlivnit i pagerank.

Nicméně pokud bude web kvalitní, tak se na něj někde nějaké zpětné odkazy najdou a tedy web najde i google. Asi nemá cenu diskutovat nad tím, zda mají různé speciální katalogy a ODP význam, nebo ne. Já si myslím, že moc význam pro Vás osobně nemají.
Kvalita webu se na návštěvnosti projeví podstatně více, než jen počet míst, kde svůj web zaregistrujete.
Mistr
Profil
Van Laikk
Co je to za firmu a za zápis na Seznamu? Pošli mi, prosím, odkazy.
Dranel
Profil
Chtělo by to, aby se ohledně toho ODP (DMOZ) vyjádřil Marek Prokop nebo třeba Yuhů. Myslím, že ti do toho vidí daleko více, než většina z nás.
Marek Prokop
Profil
Položka FAQ, na kterou Dranel odkazoval -- http://vyhledavace.info/seo-faq/11/registrace-odp -- pochází ze začátku roku 2004. Tehdy Google zobrazoval popisek (a případně i titulek) z ODP poměrně často. V posledních letech jsem to už neviděl, ale nevím ani o tom, že by to Google "oficiálně" zrušil. Naopak stále oficiálně prohlašuje, že ODP pro úryvky používá. Proto jsem ten FAQ zatím neaktualizoval.

Titulek a popisek z katalogu ve výsledcích fulltextu zobrazuje v každém případě Seznam. Samozřejmě jen tehdy, když je nalezena přesně ta stránka, která je v katalogu registrována (obvykle home page).

K tomu, co napsal Martin Dostál:

Tak to ODP je pěkná blbost. Zase sem někdo zkouší nacpat nějakou nechutnou reklamu.

Martine, nevím, kde jste se tu vzal, ale my se tu chováme slušně, slova jako "blbost" používáme velmi opatrně a už vůbec neprohlašujeme za blbost FAQ, které jste si měl podle úvodního příspěvku tohoto fóra přečíst ještě dříve, než jste sem sám něco poslal. Příště se, prosím, snažte být trochu slušnější a věcnější.

Google rozhodně nic od nikoho nepřebírá.

A co je potom Google Directory?

titulek je zvětší části opravdu z title, ale za jistých okolností to může být i část H1.

Můžete, prosím, podrobněji rozvést ty "jisté okolnosti" a uvést nějaký příklad?

popisek - s tim opravdu už nic neuděláš. Je to kus textu s klíčovými slovy. Nelze to ovlivnit.

Popisek (přesněji úryvek) jde ovlivnit jednak pomocí meta description (jen někdy a v některých vyhledavačích) a dále pomocí obsahu a technického řešení layoutu stránky. Není to zase tak složité, i když je pravda, že kontrola nad ním není stoprocentní.

meta tag description se používá jen v případě, že se v něm našlo to hledané klíčové slovo

Tohle pro Google dlouho platilo. Teď už to neplatí vždy. Samozřejmě se to může opět někdy změnit.

Google si z toho ODP vezme jen adresu web a celý web si sám zaindexuje. Rozhodně se nebude řídit nějakou kategorií, kterou u odkazu na tento web v nějakém katalogu najde.

Tím bych si nebyl tak jistý. Obecně může fulltextový vyhledavač využívat jeden či více katalogů pro přesnější tematickou či účelovou klasifikaci indexovaných webů. Teoretické algoritmy jsou vcelku jasné, míra implementace v praxi není veřejně známa.
Martin Dostal
Profil
Marek Prokop:

Tak to ODP je pěkná blbost ...
Za tohle se omlouvám. Nevšimnul jsem si, že je to odkaz na FAQ. Nějak jsem to zběžně zkouknul a na první pohled to vypadalo, že se sem někdo jen snaží nacpat reklamu nejlépe na svuj web. Ještě jednou sorry.

Google directory
- kde je řečeno odkud a co přesně přebírá? Webů, které se zabývají ODP je hodně. Bere data jen od dmoz.org, dmoz.cz, nebo i někde jinde? Nevim. A google by to stejně asi nepřiznal, aby se to nedalo využít k ovlivňování googlu. Stejně tak ani nepřizná, který z těchto projektů využívá více a který méně.

Google a ODP v roce 2004
- Fakt nevim. Já se záležitostma ohledně SEO začal zabývat až později, takže opravdu nevim. Jen jsem o tomto nikdy pořádně neslyšel, že by tomu google v posledních letech dával nějaký velký význam. Proto mám tento názor. Pokud dokážete, že máte pravdu vy, budu jen rád.

titulek - z title vs H1
Pokud je Title prázdné, nebo příliš krátké, tak se použije v některých případech H1. Nebo jsem to viděl i v případě, kdy ten H1 byl výstižnější, než title a pokud v něm bylo nalezeno hledané slovo. Už si nejsem tim příkladem jistej, ale někde jsem na to narazil a zaujalo mi to. Konkrétní příklad nemam.

popisek
V tom máme stejný názor. Použije se popisek z description, případně kus textu před a kus po, pokud byla v textu nalezena přímo hledaná fráze. Vliv na to má i keywords, pokud je v něm nalezeno hledané slovo. Záleží na tom, co se mu "zdá" lepší. Prostě celkově to pomůže, pokud je správně zvolený meta tag description, keywords a title + dobrej obsah. Ale nejsem si jistej, že lze ovlivnit google, kdy má použít description a kdy ty kusy textu.
Marek Prokop
Profil
Myslím, že k ODP jsem již všechny potřebné odkazy poslal. Pro pořádek přidám ještě tento:

http://www.google.com/support/bin/answer.py?answer=49195

Tím bych debatu k ODP ukončil, protože nesouvisí s původním dotazem.

Pokud je Title prázdné, nebo příliš krátké, tak se použije v některých případech H1.

Nemohu to vyloučit, ale nikdy jsem to neviděl, ani o tom neslyšel. Pokud je TITLE prázdné (případně pokud je v robots.txt zakázáno stránku indexovat) zobrazí se jako titulek ve výsledcích hledání Googlu nějaký převažující či nejvýstižnější text ze zpětných odkazů. Ten se samozřejmě může občas shodovat s nadpisem stránky.

Ale nejsem si jistej, že lze ovlivnit google, kdy má použít description a kdy ty kusy textu.

V současnosti to lze ovlivnit vcelku snadno, protože Google meta description dost zřetelně preferuje. Nicméně ani to původní dotaz neřeší, protože ten se týkal Seznamu. Pro něj bude lepší upravit text přímo ve stránce (tj. v BODY).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0