Autor Zpráva
Hybrid
Profil *
Dobrý den,
řeším prolbém s interními linky. Z důvodů použitelnosti mi velké procento linků odkazuje na objednávkový formulář a to může být pro ostatní stránky ne zcela výhodné. Neměl by někdo nějaký nápad?
shaggy
Profil
Ako to môže byť pre ostatné stránky z pohľadu informačnej architektúry nevýhodné?
Ak odkazuješ na ten objednávky formulár tam, kde to naozaj treba, tak nevidím problém. Však jedným z cieľov informačnej architektúry je navrhnúť efektívny a funkčný web a ak je podstatou tvojho webu niečo, pri čom sa využíva objednávkový formulár - potom je to tá najsprávnejšia cesta.

Ale mám pocit, že som celkom nepochopil otázku, skús ju trošku lepšie formulovať (spresniť, uviesť konkrétny príklad).
Marek Prokop
Profil
Já jsem sice otázku pochopil, ale nevidím v tom významný problém. Pokud jste, Hybride, hračička, můžete si hrát s PageRank sculptingem, ale mně to připadá zbytečné.
Hybrid
Profil *
Pokud jste, Hybride, hračička, můžete si hrát s PageRank sculptingem, ale mně to připadá zbytečné.

Marku, díky za odpověď. Proč Vám to přijde zbytečné? V mém případě se nejedná o nějak významě obsáhlý web, a tak i proto bych rád těch pár odkazů, které mají smysl, směřoval na "užitečnější místo". Když dvakrát více odkazů směřuje na objednávkový formulář, tak se mi to moc nelíbí. Nicméně z hlediska použitelnosti nebo efektivity ty odkazy zřejmě budou mít svůj smysl...

Co takhle třeba nofollow? I když ptát se na to zrovna Vás je možná dráždění kobry bosou nohou :-)) Ne vážně - za každou odpověď budu rád.
Marek Prokop
Profil
Pokud jste si prošel ty zdroje o PageRank Sculptingu, tak jste asi zjistil dvě věci:

1) Používá se k tomu nejčastěji právě rel="nofollow".

2) Většina nejznámějších odborníků se shodne na tom, že to je k ničemu.

Já osobně mám pro domněnku, že to je (skoro) k ničemu dva důvody:

1) Stránka s kontaktním formulářem asi obsahuje odkazy na home page a hlavní sekce webu (nějaké hlavní menu), takže si ranky vesele tečou dál a nikde se neztrácí.

2) Stránku s formulářem většinou jde optimalizovat na dost užitečných frází, takže ani z úzkého pohledu samotného SEO není zbytečná.

Pak je zde ještě jedna otázka. Pokud ze skoro každé stránky webu odkazujete na určitý obsah či funkci (v tomto případě formulář), nebylo by vhodné tento obsah či funkci přímo vložit na každou stránku, ze které se nyní jen odkazuje? Cosi mi říká, že by to z pohledu informační architektury bylo logické řešení, i když samozřejmě mohou v konkrétním případě existovat i důvody proti.
Hybrid
Profil *
Díky za odpovědi

Stránka s kontaktním formulářem asi obsahuje odkazy na home page a hlavní sekce webu (nějaké hlavní menu), takže si ranky vesele tečou dál a nikde se neztrácí.

To je pravda, ale pokud odkazuje vetší procento linků na objednávkový formulář (a to vetšinou není stránka , na kterou bych kvůli SEO potřeboval zase tolik odkazů ), mohlo by to závánět plýtváním. Tržní segment, pro který tvořím je výsledcích hledání poměrně konkurenční. A tak přemýšlím nad tím, jak interní linky šikovně uspořádat tak, aby odkazovaly na dílčí stránky webu, které jsou "důležitější". Když k těmto "pro seo účelnějším" linkům přidávám ještě spoustu linků na stránku s objednávkou, nedojde k "rozmělňování síly" (nevím, jak to jinak nazvat)?

nebylo by vhodné tento obsah či funkci přímo vložit na každou stránku, ze které se nyní jen odkazuje?

V mém případě asi ne. Nejedná se o eshop nebo něco podobného. Jedním z důvodů je, že objednávkový formulář je poměrně rozsáhlý (už tak bude rozdělen do několika kroků). Teď je to řešeno tak, že uživatel na formulář přejde pomocí zvýrazněného "objednávacího tlačítka".

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0