Autor Zpráva
Haf
Profil
Čau,

doporučil by někdo, kde lze zjišťovat statistiky vyhledávanosti slov na google.cz?

Zkoušel jsem wordtracker, digitalpoint, hexatracker...ale u všech byly výsledky na český slova nereálně nízký, takže to asi nebylo to pravý...

Dík
Marek Prokop
Profil
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Haf
Profil
dík...na týhle stránce jsem už strávil taky spoustu času, ale pořád se nemůžu dobrat konkrétních čísel...vidim jenom poměry
Marek Prokop
Profil
Konkrétní čísla nejsou.
Haf
Profil
Věřil bych, že ty čísla nejsou dostupný běžnejm uživatelům...ale nevěřim tomu, že profesionální seo firmy nemaj možnost se podívat na vyhledávanost určitýho slova na google.cz předtim než naplánujou optimalizaci.

neexistuje třeba nějakej placenej program, služba nebo tak něco?

Nebo se i profesionálové spoléhaj na odhady?
Marek Prokop
Profil
I profesionální SEO firmy se musejí spoléhat na odhady, protože nic jiného než odhady neexistuje. Zkuste se nad tím trochu zamyslet. Zajímá Vás to, kolikrát se co hledalo v minulosti, nebo spíše to, kolikrát se co bude hledat v budoucnosti? Předpokládám, že to druhé. Pak Vám ale nic jiného než odhad nezbývá, protože věštci se zatím na SEO nespecializují a SEO křišťálové koule se neprodávají.

I kdyby Vám ale stačila data z minulosti, je docela složité si představit, co by vlastně měla reprezentovat. On totiž pojem "hledanost" zní docela jednoduše, jenže ve skutečnosti je dost složitý a nikdo přesně neví, co vlastně znamená. Má se vztahovat k unikátním uživatelům, návštěvám, zobrazeným stránkám výsledků vyhledávání, nebo odeslaným dotazům? Má zahrnovat i výsledky hledání odkazované přímo z jiných stránek, nebo jen dotazy zadané do vyhledávacího pole? Mají být odfiltrováni roboti? Mají být zahrnuty dotazy bez prokliku z výsledků hledání? Atd.

Docela dobrý příklad je Seznam, ze kterého lze dostat asi 4-5 různých statistik hledanosti, všechny vznikají jinou metodou a navzájem tudíž dávají dost odlišné výsledky.

Vraťme se ale k praxi. I když jsem profesionální SEO konzultant, stačí mi pětistupňová škála hledanosti použitá ve výše odkazovaném nástroji Googlu víc než bohatě. Vlastně ji ani většinou nevyužiju a ještě podrobnější členění by mne spíše odpoutávalo od důležitějších věcí a možná i svádělo k zavádějícím závěrům. Když potřebuji přesnější data, spustím si testovací kapaň v AdWords nebo v Skliku, ale to spíš kvůli odhalení dlouhého ocasu, který nemusí být v nástroji Googlu vidět, a hlavně kvůli posouzení relevance a obchodní hodnoty jednotlivých dotazů.
Haf
Profil
Hmm, tak to je celkem logický objasnění. I když je to trochu zvláštní. Utratil jsem za knihy a CD o seo stovky dolarů a všude doporučujou, ať si člověk koupí nějakej účet u WordTracker.com nebo nějaký podobný služby a podle výsledků si určí, jaký klíčový slova použije...

Ale jsou to holt všechno američtí autoři, takže je to psaný pro jiný podmínky...

Co mi ještě vrtá hlavou, je tohle: Když se mluví o podílu googlu na českym vyhledávání, většinou se člověk dočte o 25%... Je tim myšlen počet vyhledávání jen na stránce Google.cz nebo jakýkoli vyhledávání google (google.cz i google.com), který se zadá z IP adresy, která je lokalizovaná v ČR?
Marek Prokop
Profil
Abychom si rozuměli, pečlivá analýza klíčových slov je jednou z nejdůležitějších částí SEO -- v tom Vaše knížky nelžou. Já sám jsem Wordtracker pro angličtinu používal a doporučoval několik let. Jenže od té doby se změnily tři podstatné věci:

1) Vznikl Keyword Tool Googlu a postupně se vylepšoval tak, že dnes dává už velmi kvalitní a spolehlivá data při dostatečném komfortu ovládání.

2) Podíl metavyhledavačů, ze kterých čerpá data Wordtracker, klesl velmi blízko k nule, takže Wordtracker sice stále ukazuje hezky vypadající "přesná" čísla, ale kdyby si je cucal z prstu, vyšlo by to, zejména v nemasových segmentech, přibližně na stejno.

3) Lidé hledají stále pestřeji a já jsem pochopil, že log tail je důležitější než nejhledanější dotazy. Tomu odpovídají i změny koncepce SEO, které dnes vypadá o dost jinak, než třeba před 4-5 lety.

25% podíl Googlu na českém hledání se odvozuje z referrerových analýz Navrcholu a Toplistu, a tedy z počtu přístupů z vyhledavačů na české stránky. Zda a jak přesně tyto systémy odčítají stránky v jiných jazycích či přístupy ze zahraničí, není veřejně známo. V žádném případě ale tyto analýzy neodrážejí a ani nemají odražet skutečné podíly hledání z ČR či českých uživatelů.

Mimochodem, průměrná hodnota (tedy oněch 25 % pro Google) může být dost zavádějící. V některých oborech je to spíše 10 % a v některých třeba 50 %.
Haf
Profil
Jsem rád, že si mohu přečíst rady někoho, kdo je úspěšný v seo TADY v Čechách...je vidět, že tomu opravdu rozumíte.

Měl bych ještě takový konkrétnější dotaz:

Koupil jsem si teď takový složitý software, který Vám rozešle video do více jak 60 různých "social bookmarking site", jako je Youtube, MySpace apod. Výsledkem je, že na celkem konkurenční long tail keywords se dostanete do TOP 10 Googlu doslova během desítek minut.

Během víkendu jsem zkoušel vkládat různá videa s keywords např. "levné parfémy online" "optimalizace pro vyhledávače" "rychlost připojení k internetu" apod. ...všechno slova, která nejsou 'super-používaná'...ale přecejen je zajímavé být na nich v TOP 10...

Problém je, že se mi zobrazí jen na Google.com v první desítce (u všech to tak bylo, jen "optimalizace pro vyhledávače" je v druhé desítce) ...na google.cz se zpravidla umisťují až ve 3. desítce a dál...

Vrtá mi hlavou, zda má takový software pro zvyšování návštěvnosti české stránky nějaký smysl...

Dostat se na Top 10 během ani ne hodiny mi přijde super...ale má Google.com vůbec nějaký význam z hlediska podílu na českém vyhledávání???

Vím, na otázku "má to smysl?" se nedá odpovědět jednoznačně...ale pokud byste to nějak okomentoval a dal případně nějaké rady, budu Vám vděčný.
Marek Prokop
Profil
Jen doplním, že od včerejška nástroj pro návrh klíčových slov Googlu již jakási čísla hledanosti ukazuje. Sice se mi leckde moc nezdají, ale věřím, že to plno lidem udělá radost :-)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: