Autor Zpráva
maarlin
Profil
Zdravím všechny účastníky diskuze,
stále častěji narážím na webech na to, že kodéři záměrně píší "SEO tagy" (nadpisy h1-h3 ..., ) co nejvíce nahoru a hlavně určují různým částem stránky různou prioritu a potom design poskládají pomocí pozicování tak, že pozice tagů v kódu ve skutečnosti pak vůbec neodpovídá designovému zobrazení. Máte někdo nějaký prokazatelný důkaz o tom, že pozice tagů ovlivňuje pozici webu ve vyhledavačích? Moc by mi pomohl např. nějaký článek o tomto tématu. Díky.
AlešD
Profil
Pro první nástřel:
http://interval.cz/e-komerce/seo-sem/
http://www.lupa.cz/vyhledavani/?kde[clanek]=1&qs=SEO&pi=2

P.S.: co to je "SEO tag" proboha? To už nemáme nadpisy?
Marek Prokop
Profil
Řazení (v západních zemích shora dolů a zleva doprava) je IMHO nejpřirozenější způsob prioritizace informací, takže i bez ohledu na SEO na tom nevidím nic divného. Nebo Vám snad připadá zvláštní, že se nadpisy obvykle nacházejí nahoře?

Z pohledu SEO je těžké se k Vašemu dotazu vyjadřovat, protože netuším, co myslíte těmi "SEO tagy". Tedy chápu, že myslíte např. H1, ale už nechápu, proč je nazýváte SEO tagy. Mně vždycky učili, že to jsou HTML tagy.
maarlin
Profil
P.S.: co to je "SEO tag" proboha? To už nemáme nadpisy?
No, jsem prostě nevěděl, jak tu skupinu tagů popsat :) nejedná se jen o nadpisy, ale i třeba klíčová slova zvýrazněná strongem apod.
Railbot
Profil
pozice tagů v kódu ve skutečnosti pak vůbec neodpovídá designovému zobrazení.

Tvůj příspěvek zní trochu jako by to mělo být špatně, ale ono je to tak správně. Grafický návrh není skládačka, která se realizuje od shora dolů a zleva doprava. Výsledek by měl být vždy dokument s nějakou logickou strukturou, která je lépe stravitelná pro roboty i pro lidi. Řekl bych, že tento postup sám o sobě není žádným velkým kouzlem, které by v SEO samo o sobě hodně znamenalo, ale téměř jako vždy, ve spojení s X dalšími faktory to může slavit úspěch.
maarlin
Profil
už nechápu, proč je nazýváte SEO tagy.
Mám na mysli tagy, které mají podstatný význam v SEO, tedy nadpisy h1-h6, klíčová slova umístěná do strong, popř. klíčová slova v odkazech apod.
Railbot
Profil
h1-h8
Prr, je jich jen 6 :)
maarlin
Profil
Grafický návrh není skládačka, která se realizuje od shora dolů a zleva doprava. Výsledek by měl být vždy dokument s nějakou logickou strukturou, která je lépe stravitelná pro roboty i pro lidi.
Díky za tvůj názor, pomohl mi :)
joe
Profil
S Railbotovým tvrzením, že grafický návrh není skládačka nesouhlasím, naopak bych napsal, že grafický návrh jakási skládačka je, protože v jeho sestavování se postupuje většinou zleva doprava, tedy:

logo,
menu,
obsah,
patička.

Někomu se ale nelíbí, že není obsah stránky nad menu (myšleno v kódu)... Názory jsou různé, já bych obsah nad menu nedával a nedávám.
AlešD
Profil
joe
Osobně dávám krátké menu (třeba horizontální pod hlavičkou) před obsah, nicméně obvykle to opatřím skrytými anchory "Jdi na obsah" a "Jdi na menu". Ovšem pokud je navigace dlouhá myslím, že je lepší umístit ji až za obsah. Ani ne tak kvůli SEO, ale kvůli použitelnosti.
Dranel
Profil
AlešD
I kvůli SEO. Přeci jen je ve výsledcích hledání hezčí text než směs odkazů - menu (myšleno v popisu daného výsledku).
Railbot
Profil
I kvůli SEO. Přeci jen je ve výsledcích hledání hezčí text než směs odkazů - menu (myšleno v popisu daného výsledku).
Google zobrazuje description pokud je. Seznam zobrazuje kontext, kde se vyskytuje hledané klíčové slovo stejně jako Google pokud neplatí to prvé. Navíc text ve výsledcích vyhledávání už nemá se SEO nic moc společného, je to jen lepší pro uživatele.
Dranel
Profil
Railbot
Máš pravdu. Je to pro uživatele. O to je to důležitější.
Railbot
Profil
Dranel
Nepochybně. Dobrý popisek dokáže nalákat lépe než kdejaká magie, pardon, seo.
Marek Prokop
Profil
Railbote, prosím, jsme v praktickém fóru o SEO. Na názor, že SEO neexistuje, je jen magií apod., má samozřejmě každý právo, ale když s tím opakovaně otravuje právě tady, není to moc konstruktivní a asi se to trochu míjí účinkem.

Děkuji za pochopení.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: