Autor Zpráva
filio
Profil *
Všude slyším, že relevantní odkazy jsou lepší, ale přo vlastně tomu tak je a jak velký je v tom rozdíl?
ninja
Profil
Víš co znamená slovo relevantní? Významnost, Důležitost. Proto je asi lepší důležitý odkaz než nedůležitý, ne?

A pokud jde o určování relvantnosti odkazů, tak to záleží na několika faktorech:

1. Kvalita odkazující stránky.
2. Podobnost tématu odkazující stránky s odkazovanou.
3. Počet linků na stránce a jejich kvalita.
4. Priorita odkazu na stránce.
5. ...
Tomasds
Profil
Myslím že důležitou součástí toho pojmu je "souvislost". Když budu mít web o stavebních strojích, tak mi odkaz z úžasného webu o kočkách je .. pro kočku.
filio
Profil *
Přesně řečeno mi jde o 2. bod...

2. Podobnost tématu odkazující stránky s odkazovanou.

Zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi odkazem z webu se stejným tématem a mezi odkazem z webu co s tématem nemá nic společného? A taky jak tyto odkazy budou hodnoceny z pohledu vyhledávačů? Jestli budou přenášet rozdílné ranky nebo v čem je vlastně ten rozdíl?

když budu mít web například o hrách a odkazuje na mě web dejme tomu třeba o kosmetice (GPR 5 a S-rank 80) a když budu mít odkaz na webu taky o hrách (GPR 4 a S-rank 50). Tak co je lepší pokud pominu zbývající faktory?
Marek Prokop
Profil
Filio, velmi dobrá otázka. Bohužel na ni není jednoduchá odpověď. Pokusím se alespoň stručně naznačit.

Vyhledavače používají (resp. mohou používat) zpětné odkazy ke třem skupinám účelů:

1) Jako indikátor důležitosti, popularity, návštěvnosti, důvěryhodnosti apod. atributů odkazované stránky. Typickým příkladem tohoto použití je Google PageRank.

2) Jako zdroj informací upřesňujících obsah stránky. Typickým příkladem je třeba text zpětného odkazu, který Google indexuje obdobně, jako text odkazované stránky.

3) Jako pomůcku k boji se SEO spamem. Sem může patřit např. pokročilá analýza odkazového profilu s ohledem na nakupované odkazy, TrustRank (Yahoo) apod.

U první skupiny většinou na tematické souvislosti odkazující a odkazované stránky nezáleží (typicky PageRank), ale nemusí tomu tak být vždy. Existuje např. query dependant page rank počítaný jen z výsledků konkrétního dotazu, takže u něj už určitá závislost na tématu je. Obdobně klasický Kleinbergův HITS (vzor pro Srank Seznamu) by se měl počítat z tematických podmnožin.

Pokud bychom u druhé skupiny brali v úvahu jen jejího nejzámějšího zástupce -- text zpětného odkazu (anchor text) -- pak by na tematické souvislosti odkazující a odkazované stránky také nezáleželo. Jenže text zpětného odkazu není vše, co lze z odkazující stránky zjistit. Vyhledavač může např. čerpat informace i z okolí zpětného odkazu (text ve stejném bloku), z celé stránky, z jejích metadat (např. Title), z jejích zpětných odkazů (rekurzivně), z ostatních odkazovaných stránek (kocitace) atd.

Nechci to moc prodlužovat, takže jen stručné shrnutí: Na jedno kritérium, u kterého na tematické souvislosti nezáleží (typicky PageRank), mohou připadat desítky kritérií, u kterých je naopak tematická souvislost rozhodující.

Problém je, že nikdo neví, zda, jak a v kterých vyhledavačích jsou tato další kritéria implementována. Ve skutečnosti je to ale problém spíše teoretický. V praxi totiž máte další faktor, a tím je návštěvnost. Z kvalitních a tematicky souvisejících zpětných odkazů chodí návštěvníci, kdežto z těch irelevantních nechodí. No, a protože o cílenou návštěvnost vám asi vždycky jde, měla by být i hlavním faktorem v rohodování o zpětných odkazech.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0