Autor Zpráva
martasekkk
Profil *
zdravim
tak si rikam ze bych sem zase mohl napsat nejake moudro....:-)
Nyni jsem se dostal na první pozici na jedno slovo u seznamu.
Dle statistiky dotazu má toto slovou přesnou schodu až 1500 /den
Na muj web prijde ale tak stezi 80lidi.
Je to reálne aby kliknul temeř každy 20 uživatel?web nema nikterak odrazující titulek aby nemeli lide na tento web jít...
Richi
Profil
Je to reálne aby kliknul temeř každy 20 uživatel?

ne není, ty stat jsou patrně hodne nadhodnocené, je to asi proto aby se obchodákům líp prodávala reklama :-)

pro lepší odpoved sem dej slovo a tvuj web a mrknem na to
Marek Prokop
Profil
Shodou okolností jsem před pár hodinami odpovídal na stejnou otázku na školení. Nedomluvili jste se nějak? ;-)

Já si nemyslím, že by ty statistiky byly nadhodnocené (Richi, obchoďáci Seznamu už dávno žádná klíčová slova neprodávají), jde ale o to, zda si je správně vykládáte. Jestliže Vám ta statistika ukáže hledanost určitého dotazu v přesné shodě 1500/den, tak to v žádném případě neznamená, že ten dotaz opravdu hledá 1500 lidí za den.

Typická nedorozumění jsou tři:

1) To, čemu zde Seznam říká přesná shoda, ve skutečnosti není přesná shoda v žádném z obvyklých významů. Nerozhoduje totiž diakritika ani pořadí slov ve frázi, takže do jednoho čísla je často sečteno víc dotazů -- např. [špindlerův mlýn], [spindleruv mlyn], [mlýn špindlerův], [mlyn spindleruv] atd.

2) Myslím (nevím jistě, ale vše tomu nasvědčuje) že hledanost zde znamená počet požadavků na URL výsledků hledání obsahující v příslušném parametru příslušný dotaz nebo jeho varianty (viz předchozí bod). Započítány jsou tedy i zobrazení výsledkových stránek, na která se odněkud odkazuje, procházení dalších stránek výsledků, požadavky od robotů apod.

3) Jsou dotazy, které se sice často vyhledavačům kladou, ale které ze své podstaty nemohou vracet použitelné výsledky, takže z nich skoro nikdo nikam dál nekliká (příklad: kadeřnictví, hledanost: 388/den).

K původní otázce: 5% míra prokliku z první pozice by byla extrémně nízká. Buď tedy onen dotaz klade mnohem méně lidí (body 1-3 výše), nebo se jedná o víceznačný dotaz, který většina lidí hledá v jiném významu, než který vyplývá z Vašeho titulku a popisku.
martasekkk
Profil *
tak tomu dost presne nerozumim.Vždyt když kliknete na statistiky tak tam máte jeste v závorce upozornení že se jedná pouze o hledaný výraz...tedy abych byl konkrétní
Slovo "motoinzerce" přesná shoda až 3288/den v závorce je jeste poznamenané toto...."Přesná shoda (dotazy pouze "motoinzerce")"
Pak tam máte rozšířenou shodu u frazí které obsahují slovo motoinzerce...."Rozšířená shoda (dotazy obsahující "motoinzerce")"
Nicméně na muj web klikne tak 30/den...(mimosezona)

S tim spindlerovym mlynek to je pravda at to zadate jak koli vypise vam to stejnou návstevnost i pres to ze vam na seznamu vyjedou uplne jine stranky...a nemyslim si ze by frazi "mlýn špindleruv" vyhledavalo deně 299lidí
Marek Prokop
Profil
U slova motoinzerce samozřejmě odpadají problémy s diakritikou a pořadím slov ve víceslovné frázi (můj původní bod 1). Bod dva ale nadále platí v plném rozsahu -- všimněte si, že Našeptávač, který se počítá jinou metodikou, ukazuje jen ukazuje 857 hledání, tedy 3krát méně.

Vám jde opravdu o tento dotaz motoinzerce, nebo to byl jen příklad?
martasekkk
Profil *
jde me i o slovo "motoinzerce"ale na tento vyraz jsem nikdy nebyl na prvním místě...
Marek Prokop
Profil
Aha, a dozvíme se někdy, o jaké slovo či frázi Vám tedy jde? Bez toho další debata nemá smysl.
martasekkk
Profil *
jednalo se o slovo "čtyřkolky"
ninja
Profil
Na slovo "čtyřkolky" uvadi Seznam 920 hledani v presne shode. Dosahujete tedy necelych 9% miru prokliku. Nic moc, jestli jste na prvnich mistech.

1. Zapis Firmy.cz. s tim nic neudelate
2. www.inzerce-auto.cz/ - obecny inzertni motoserver, zadne viditelne zamereny na ctyrkolky. Ja bych teda neklikl.
3. www.atvrevue.cz/ - magazin. Zajimavy pro fandu, uz mene pro nekoho kdo teprve hleda, kde/co koupit. Nevhodny titulek.
4. Az od ctvrteho mista jsou linky na na stranky nabizejici ctyrkolky.

Pokud je vas server www.inzerce-auto.cz, tak bych doporucil udelat specialni podstranku o ctyrkolkach a na ni cilit. Pridat velkou fotku (dulezite pro screenshot Seznamu), upravil titulek a popis stranky. Mira prokliku by se mela zvednout
Marek Prokop
Profil
Podle Našeptávače je hledanost dotazu [čtyřkolky] 151 + [ctyrkolky] 52 = 203. Podle statistiky to je 920. Rozdíl mohou dělat roboti, procházení dalších stránek apod.

Pokud je Vaše stránka www.inzerce-auto.cz, pak jednak není první (nad ní jsou dva placené odkazy a jedno selfpromo Seznamu) a jednak není moc relevantní, což asi snižuje míru prokliku nejvíc. O čtyřkolky se může zajímat mnoho lidí, ale asi jen část z nich chce inzeráty. Z tohoto pohledu mi míra prokliku mezi 8 a 40 procenty připadá dobrá.
martasekkk
Profil *
inzerce-auto.cz nejsou moje stranky ...uz jsem propadl ,ale z osobni zkusenosti vím že Sklik je vetšinou přehlížen a zboží.cz rovnež myslím není pro uživatele zrovna to co hleda...proto já beru první pozici momemtalne inzerci-auto.
ninja
Profil
martasekkk: vase osobni zkusenost neni reprezentativni statisticky vzorek. Sklik ani vypisy ze sluzby Zbozi.cz urcite prehlizeny nejsou.
martasekkk
Profil *
nerikam ze jsou prehlizeny,ale jsem presvedcen o tom ze třeba kdyz budem mluvit konkretne inzerce-auto má více kliků než web co je nad ním a využíva placené služby sklik.
Marek Prokop
Profil
Ono to jde velmi těžko zobecňovat. Každý dotaz dává jiné výsledky, s různou mírou relevance a tudíž i s různou konkurenční uspěšností. Někdy má placený odkaz na první vodorovné pozici CTR 40 % a někdy jen 5 %.
Marek Prokop
Profil
Pro upřesnění ke [#3] dnes Seznam vydal zprávu, ve které metodiku svých statistik podrobněji popisuje:

http://fulltext.sblog.cz/2009/02/12/28

Ty podstatné informace jsou:

1) Hledání = zobrazení stránky výsledků.
2) Roboti se nezapočítávají.
Bruinee
Profil
Podle Našeptávače je hledanost dotazu [čtyřkolky] 151 + [ctyrkolky] 52 = 203.

Kde tyto informace vidíte? Já když píšu do vyhledávacího okénka, tak mi sice našeptavač našeptává, ale hledanost dotazu nevidím.
Plaváček
Profil
Bruinee

Jedna možnost je http://blog.h1.cz/cisla-v-naseptavaci/ nebo si stáhni a nainstaluj lištičku Seznamu, tam se čísla zobrazují. Ale je doporučeno brát tato čísla s hodně velkou rezervou.
Bruinee
Profil
Plaváček: A co _zhruba_ tak to číslo v našeptavači vyjadřuje? V článku Tebou odkazovaném píše Yuhů, že nic, ale když tady výše argumentuje Marek Prokop nějakou mírou prokliku, tak asi zhruba musí vědět, za jaké období ji počítá.
ninja
Profil
Bruinee: špatně jste četl. Není psáno že neznamenají nic. Je možné poměřovat jejich vzajemné hodnoty: Našeptávač lze použít pouze pro porovnání dvou slov v našeptávači mezi sebou, víc nic. Mohu tedy díky porovnat, která klíčová fráze je hledanější.
comfy
Profil *
Bruinee
Jak je zmíněno, číslo v našeptávači moc nevyjadřuje, ale fráze z našeptávače dle mého názoru můžeš využít k seo trochu jiným způsobem ;-)
Zks: Kolik lidí asi tak na frázi v našeptávači klikne...

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: