Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Vaclav_Makes Profil |
#1 · Zasláno: 24. 12. 2008, 12:45:45
Dobrý den kolegové,
potřeboval bych radu ohledně SEO. Když bych měl v H1 místo textu obrázek s altem, budou vyhledávače brát tento text za rovnocenný se standartním textem. Vím o překrytí textu obrázkem, ale není to zbytečné? |
||
Marek Prokop Profil |
#2 · Zasláno: 24. 12. 2008, 14:48:16
Většina vyhledavačů bere v současnosti alternativní text obrázku jako rovnocenný či skoro rovnocenný běžnému textu. Nemusí to ale platit vždy nebo u všech vyhledavačů. Pokud se jedná o skutečný nadpis (od slova nadepsat), není obrázek asi nejlepší nápad.
|
||
Vaclav_Makes Profil |
#3 · Zasláno: 24. 12. 2008, 15:21:29
OK, takže ty zásadní to brát budou, to jsem rád. A k tomu "Pokud se jedná o skutečný nadpis.. " tak bych jen řekl, že jsem nebral obrázek jako takový, ale obrázek například s logem, kde pod logem je ještě nadepsán název firmy. Proto jsem volil img s altem uvnitř h1.
Mockrát děkuji. |
||
Marek Prokop Profil |
#4 · Zasláno: 24. 12. 2008, 15:27:27
„OK, takže ty zásadní to brát budou“
To jsem neřekl. Teď to berou, ale za týden už třeba nebudou. Tohle jsou věci, které se dost často mění. Berte to tak, že běžný text je 100% jistota, kdežto alt je 100% jistota mínus neznámé riziko. |
||
Vaclav_Makes Profil |
#5 · Zasláno: 24. 12. 2008, 15:30:41
Aha, takže myslíte že mít v h1 text a to překrýt obrázkem by bylo lepší?
|
||
ninja Profil |
#6 · Zasláno: 24. 12. 2008, 15:31:20 · Upravil/a: ninja
Vaclav_Makes: Firmu (logo) vetšinou není vhodné dávat do tagu H1. Chcete snad říci návštevníkům (člověk i robot vyhledávače), že logo firmy je nejdůležitejší obsah na stránce? Pravděpodobně ne, že. Na úvodní stránce webu, případně v kapitole "O nás", můžete vložit firmy jako nadpis (H1) do titulku textově. Na ostatních stránkách máte tento text určitě minimálně v patičce. To většinou stačí.
Zbytek jak napsal Marek Prokop. Pokud stejně chcete používat obrázky místo obsahu, zkuste css image replacement. |
||
Vaclav_Makes Profil |
#7 · Zasláno: 24. 12. 2008, 15:49:00 · Upravil/a: Vaclav_Makes
Máte pravdu..
- Ještě bych se rád zeptal jak je to s dalšími typy nadpisů (H2, H3, ..). Fungují také (samozřejmě s menší váhou)? Př: H1 -> název zboží, H2-> Nadpisek, např: Technické specifikace. - Logo, tedy mi přapadá, že bude vhodné jej dát do divu, a alt ponechat. EDIT:// Do H1 nadpisy typu "O nás", bych tedy dal také, ale myslím že to je celkem jedno, protože těchto spojení najdou vyhledávače desítky milionů.. |
||
Marek Prokop Profil |
#8 · Zasláno: 24. 12. 2008, 16:13:37
Václave, z pohledu SEO je skoro jedno, jakými značkami nadpisy či podnadpisy vyznačíte. Použité značky se budou na výsledném efektu podílet několika promile. Důležité je to, co do nadpisů napíšete. Proto bych doporučoval spíš dobrou učebnici stylistiky než učebnici HTML. Tím nezpochybňuji význam správného vyznačování nadpisů kvůli přístupnosti, nicméně i pro přístupnost je obsah zpravidla důležitější než značky.
Konkrétně u stránky "O nás" je dobré si ujasnit, proč ji lidé budou chtít nalézt. Aby si přečetli o nás? O vás? O firmě XYZ? Aby našli na firmu XYZ telefon? Fakturační adresu? Atd. |
||
Vaclav_Makes Profil |
#9 · Zasláno: 24. 12. 2008, 16:26:26
OK, pochopil jsem..
|
||
Časová prodleva: 15 let
|
0