Autor Zpráva
Vojta44
Profil *
Jak moc velkou roli hraje to, jake klicove slova jsou v odkazu? Na mem webu totiz odkazuji v aktualitach casto timto zpusobem:

Nove Pavel Novak v <a href="/archiv/Pavel-Novak">archivu</a>.

Bude lepsi odkazovat takto?

Nove <a href="/archiv/Pavel-Novak">Pavel Novak</a> v archivu.

---

Zajima me to z hlediska optimalizace na klicove slovo Pavel Novak. Mame vyzkouseno, ze uzivatelum vyhovuje vice ta puvodni verze, ale casem by si zvykli i na jinou.
Vojta44
Profil *
Takhle ten dotaz nedava moc smysl, kdyz nad tim premyslim, ale casto mame take novinky typu:

Pavel Novak (<a href="..">archiv</a>) vydal clanek take na serveru <a href="...">XYZ</a>
A pak je jasne, ze odkaz archiv vede k nam do archivu, kdezto XYZ vede na server XYZ. Kdyby to bylo jinak,
<a>Pavel Novak</a> vydal clanek na serveru <a>XYZ</a>
tak uz to tak jasne neni a lide byli zmateni. Rozlisovat externi a interni odkazy graficky neni realizovatelne z mnoha duvodu.

Ted uz ten dotaz snad dava smysl a otazka tedy je: jak nejlepe optimalizovat aby byl spokojeny uzivatel i sef sledujici statistiky :)
Railbot
Profil
Jak moc velkou roli hraje to, jake klicove slova jsou v odkazu?
Velkou.
Jimmy Hayek
Profil
Vojta44
Rozlisovat externi a interni odkazy graficky neni realizovatelne z mnoha duvodu.
Například javascriptem to je záležitost na pár řádků...

Jak moc velkou roli hraje to, jake klicove slova jsou v odkazu?
Jak už napsal Railbot, tak velkou. Z toho důvodu je lepší varianta druhá, při optimalizaci na spojení Pan Novak...
Marek Prokop
Profil
Podle zásad použitelnosti a přístupnosti by měl text odkazu konkrétně a výstižně popisovat obsah cílové stránky i bez kontextu. Podle zásad SEO by měl text odkazu obsahovat klíčová slova, kterými mohou uživatelé cílovou stránku hledat. Obvykle v tom žádný rozpor není, často je ale dost těžké správný text odkazu vymyslet a do okolního textu vhodně zapojit.

Kontext příkladů výše neznám, takže je neumím posoudit. Pokud uvedete delší úsek reálného textu, třeba něco vymyslíme. Pište ale, prosím, s diakritikou, ať je to srozumitelnější.
Vojta44
Profil *
Railbot: I po tom, co byly učiněny opatření proti Google bombám? Ty byly přece hlavně o tom, že byl příliš zvýhodněn text, co je v odkazu...

Marek Prokop: Jde o to, že máme na webu pravý sloupec, do kterého píšeme stručné novinky. Vzdy je v nich jeden odkaz, ktery vede nekam k nam do archivu a pak jeden externi odkaz nekam na web, tedy pár ukázek. Externi odkaz si dovolim pro prehlednost oznacit jako [e][/e]. Interni odkaz neoznacuju, protoze to je to, co bych rad vymyslel, jak ho udelat.

- [e]Rozhovor[/e] s Arnoštem Lustigem na iDnesu.
- Upozorňujeme na článek A.J.Liehma [e]Mlčeti zlato[/e] publikovaný v Literárních novinách 2008-52.
- Ivan Klíma [e]hovoří[/e] o díle Karla Čapka.
Jimmy Hayek
Profil
Vojta44
I po tom, co byly učiněny opatření proti Google bombám? Ty byly přece hlavně o tom, že byl příliš zvýhodněn text, co je v odkazu...
Google reaguje na Google bomby tak, že nebere v potaz klíčová slova, která se sice v textu odkazu vyskytují, ale na cílové stránce ne. Tudíž, pokud se na stránce archivu vyskytuje spojení Pavel Novak, takový odkaz význam má...
Timy
Profil
Jimmy Hayek
Google reaguje na Google bomby tak, že nebere v potaz klíčová slova, která se sice v textu odkazu vyskytují, ale na cílové stránce ne.
Určitě? (V posledním odkazu se hledané spojení nevyskytuje.)
Jimmy Hayek
Profil
Timy
Dobrá, tak aspoň se o to snaží... :-)
Timy
Profil
Jimmy Hayek
Já si to ani moc nemyslím, protože na takové výsledky narážím každou chvíli a obyčejně mě to štve.
Marek Prokop
Profil
[#6] „I po tom, co byly učiněny opatření proti Google bombám?

Ano, i po tom. Nemyslím, že by opatření proti Google bombám váhu textu odkazů nějak změnilo.

Interni odkaz neoznacuju, protoze to je to, co bych rad vymyslel, jak ho udelat.

Jedná se o trvalé odkazy na příslušné novinky? Pokud ano, mohlo by Vás zajímat řešení, které jsem kdysi použil na Vyhledavačích.info -- zprávičky v pravém sloupci s trvalými odkazy malým obrázkem za titulkem. Všimněte si, že ALT obrázku (a tudíž i text odkazu) vždy obsahuje titulek zprávičky.

Jinak v příkladech, které uvádíte, bych vyznačil externí odkazy takto:

- [e]Rozhovor s Arnoštem Lustigem[/e] na iDnesu.
- Upozorňujeme na [e]článek A.J.Liehma Mlčeti zlato[/e] publikovaný v Literárních novinách 2008-52.
- Ivan Klíma hovoří [e]o díle Karla Čapka[/e].

[#9] Google rozpozná dotazy na lidi, celebrity apod. Omezení Google bomb tedy může být postaveno na něčem úplně jiném, než na oslabení textů zpětných odkazů.

[#10] Vždy je něco za něco. Seznam na rozdíl od Googlu stránky neobsahující slova z dotazu do výsledků nezahrne a výsledek je ten, že v něm mnoho firemních či osobních stránek nejde na název firmy či jméno osoby vůbec najít.
Timy
Profil
[#11] Marek Prokop
Vždy je něco za něco.
Ono by bohatě stačilo, kdyby to šlo nějak vypnout a vynutit si tu frázi na dané stránce. V případě, že to lze, by bohatě stačilo, kdyby mi někdo pověděl jak na to :-).
Vojta44
Profil *
Marek Prokop:

Pro upřesnění: Ta naše logika za krátkýma novinkama je totiž následující:
- [e]Rozhovor[/e] s Arnoštem Lustigem na iDnesu.

má znamenat v překladu:
'Na Idnesu vyšel rozhovor s Arnoštem Lustigem. Nenápadně na něj odkazujeme, ale zejména Vám chceme zdůraznit, že máme v archivu celou sekci o Arnoštu Lustigovi a tady je na ni odkaz, tak se prosím koukněte. " Zároveň je to taky odkaz dovnitř do webu pro lepší prolinkování.


a) To Vaše řešení na Vyhledavačích.info je zajímavé. Nicméně vy máte v odkazu potom ten stejný text jako v novince. My tam máme o mnoho více informací (celou sekci webu, či alespoň delší článek), a obávám se, že lidi by pak na ten obrázek moc neklepali. I když za úvahu to stojí, zejména v obráceném gardu, obrázek jako externí odkaz a text v novince jako rozbalení celé novinky a příslušné podrobnější informace.

b) Co se týče těch Vašich přeupravených odkazů, tak jednak jsou příliš dlouhé a často by tak docházelo k zalamování řádky. Takže děláme odkazy co nejkratší. A druhak to jsou externí odkazy a ty nějak optimalizovat či schválně zdůrazňovat nechceme. Proč taky, lidé pak zbytečně z webu odcházejí.
Marek Prokop
Profil
[#12] Pokud vím, tak to vynutit nejde, což je, mimochodem, z pohledu SEO docela zajímavé -- Google totiž v okamžiku zpracování dotazu zřejmě neví, zda hledaná slova na stránce jsou. Jde si ale pomoci tím, že přidáte nějaké hodně frekventované slovo. Já třeba na dotaz prasopes najdu na šesté pozici stránky jakéhosi Ing. Zdeňka Škromacha, které toto slovo neobsahují, a na dotaz prasopes je už je nenajdu.


Další věc je, kolik případů je opravdu způsobeno texty odkazů a kolik tím, že se stránka od indexace změnila, nebo se jedná o nějaký jiný důvod. IMHO se totiž v keši Googlu píše o textu odkazů i v případech, kdy žádné takové odkazy neexistují (jen hypotéza, neověřeno).
Martin Weis
Profil
Mám k tomu dotaz, pokud jako text odkazu použiji např. "prodej - servis" a na jiném odkazu jen "servis" bere se v potaz četnost slov a pokud se tedy budu chtít zaměřit jen na slovo servis bude se mu klást v tom druhém příkladu větší význam protože tam nejsou přidaná další slova na která se nechci tolik zaměřovat?
Radek003
Profil *
Záleží co chceš aby lidi našli, respektive co asi nejčastěji budou hledat, takže

Nove Pavel Novak v <a href="/archiv/Pavel-Novak">archivu</a>. - slovo archivu asi hledat nebudou...

Nove <a href="/archiv/Pavel-Novak">Pavel Novak</a> v archivu. - to je lepší...

nebo:
Nove <a href="/archiv/Pavel-Novak">Pavel Novak v archivu</a>

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: