Autor Zpráva
tomstryja
Profil
Zvyšuje se relevantnost výrazu podle toho kde se v url nachází? "za kolikátým lomítkem je?"
Např:

www.neco.cz/ubytovani/hotely/hotel-jmeno
a
www.neco.cz/hotel-jmeno/ubytovani/hotely -> má to větší "váhu" na výraz "hotel-jmeno" ?


Děkuji za informaci.
ninja
Profil
Vyhledavace davaji slovum v url velmi malou dulezitost. Druha variatna je dost nelogicka, urcite pouzijte prvni.
Philber
Profil
ninja Vyhledavace davaji slovum v url velmi malou dulezitost

na to si přišel jak??? myslím si že vyhledávače dávají slovům v URL velikou váhu ne?



Špatná adresa z hlediska SEO:
example.cz/katalog/nabytek/kresla/sede-kreslo-skladaci - obsahuje položky reprezentující strukturu katalogu zboží (nábytek, křesla), při reorganizaci katalogu se URL může změnit

Špatná adresa z hlediska SEO:
example.cz/katalog?id=432&what=B603AA60CC16206AC1257054003EA0EB&kat=jjdd

Dobrá adresa z hlediska SEO:
example.cz/katalog/sede-kreslo-skladaci - obsahuje relevantní klíčová slova, přitom není náchylná ke změnám

viz. wikipedia
ninja
Profil
Philber: Vyhledavace braly v potaz slova v domene a celem url v minulosti, v soucasne dobe je pouze v minimalni mire. Citovat nejaky zdroj je dost tezke, tyto informace zadny vyhledavac nesdeluje.

Domnivam ze priklady z wikipedie jsou spatne, cemuz napovida i zcela zavrzenihodne zneuziti domeny firma.cz, patrici Metrostavu (pro jistotu jsem to rovnou zmenil).

www.example.com/katalog/nabytek/kresla/sede-kreslo-skladaci neni spatna varianta. Vhodne odrazi strukturu stranek a zarazeni konkretniho produktu. Nevhodna muze byt pri zarazeni zbozi ve vice kategoriich.
Plaváček
Profil
Philber

myslím si že vyhledávače dávají slovům v URL velikou váhu ne?

Váha klíčového slova v URL je prakticky nulová (zdroj: Seznam.cz, u Google je to podobné)

tomstryja

První varianta je určitě lepší, ale pomocí šikovného programátora z ní můžete udělat variantu www.neco.cz/hotely/hotel-jmeno , což je ještě o fous lepší.
srigi
Profil
Plaváček
Váha klíčového slova v URL je prakticky nulová
můžete udělat variantu www.neco.cz/hotely/hotel-jmeno , což je ještě o fous lepší

Ak plati prve tvrdenie, naco to potom riesit. Ludia si aj tak URL nepamataju a nechodia na stranky produktu, tak ze zapisuju URL. K vysledku sa vacsinou preklikaju.
Plaváček
Profil
srigi

K vysledku sa vacsinou preklikaju.

Možná tě překvapí, že lidé občas dělají s URL věci, o kterých se ti ani nesnilo. Platí tedy zlaté indiánské pravidlo - čím kratší URL, tím lépe.

Protože:

- nenadřeš se jak kůň, když ji budeš chtít poslat kamarádovi nebo kamarádce pomocí SMS
- nebo jí potřebuješ někomu po telefonu rychle nadiktovat (i to se mi často stává)
- nebo jí potřebuješ někomu nutně napsat na kus papíru (třeba šéfovi, kterému se přezdívá Impoternet)
- nebo jako firma plánuješ nějakou extra akci a používáš konkrétní URL třeba v novinovém inzerátu (tam každý znak navíc stojí pěkný prachy)

A dala by se vymyslet spousta dalších zajímavých věcí, které se s URL dají dělat, fantazii se meze nekladou.
Marek Prokop
Profil
Mohli by mi pánové Ninja, Philber a Plaváček laskavě vysvětlit objektivní rozdíl mezi následujícími tvrzeními?

1) Váha slov v URL je velká.
2) Váha slov v URL je velmi malá.
3) Váha slov v URL je skoro nulová.

Mně totiž připadá, že všechna ta tvrzení znamenají ve skutečnosti totéž, resp. žádný reálný rozdíl mezi nimi nevidím.

[#3] Heslo SEO v české Wikipedii je zpracováno velmi špatně. Nejenom že nepřináší žádné užitečné informace, ale z velké části je i zavádějící a matoucí. Když už ho nikdo není ochoten upravit, mělo by se aspoň zrušit.

[#4] Ninjo, proč si myslíte, že vyhledavače nyní přistupují ke slovům v URL zásadně jinak než v minulosti? Jaký by k tomu měly důvod? Změnil se nějak podstatně způsob používání URL autory stránek nebo uživateli? Pozorujete změny přístupu k URL ze strany vyhledavačů i někde jinde, třeba v designu výsledků vyhledávání?
Philber
Profil
Ako nevím, bohužel do toho tolik nevidím, ale mám ten názor že ak dřív vyhledávače indexovali podle url (slyšel sem, předávám),
tak jestli
example.cz/katalog/nabytek/kresla/sede-kreslo-skladaci
nebo
example.cz/katalog?id=432&what=B603AA60CC16206AC1257054003EA0EB&kat=jjdd
je asi jasné co uvidíte když do vyhledávače zadáte šedé skladací křeslo...

a pro příklad když zadáte do googlu nebo seznamu je to asi jedno např. prase bradavicnate tak co to nenajde,.. většina stránek má tyto slova v url. tím se samozřejmě nevylučuje důležitost jiných aspektů ale o tom tu řeč není... zbytek stránek má slova v heading
ninja
Profil
Marek Prokop: velka > velmi mala > skoro nulova. Mohou znamenat totez (vyhleavace slova zohlednuji), realny rozdil je ale v mire, kteoru to delaji. To asi nikdo z nas nevi a proto tu hadame.

Pokud jde o slova v URL, myslite ze boom pomlckovych domen a pouzivani cool uri byl zpusoben jen nedosatek bezpomlckovych, respektive procitnutim tvurcu stranek, ze cool uri je sluzba pro navstevniky?

Ja tento nazor nesdilim. A obdobne jako vyhledavace reaguji na ostatni vyvoj, reagovaly na spamovani domen a URL klicovymi slovy tim, ze prestaly, nebo razantne snizily jejich vyznam pro hodnoceni umisteni.

Obdobne chovani je mozne videt u neviditelnych textu, link farem, atd.
tomstryja
Profil
Podle příspěvků tedy soudím, že je ztráta času upravovat odkazy, aby se "klíčové slovo" posunulo v url blíže k názvu domény.

Klíčové slovo v url tedy vyhledávače zohledňují, každý však v jiné míře.
Nějaké informace jsem našel v této diskuzi
Marek Prokop
Profil
[#10] Ano, vyhledavače slova v URL indexují (o tom asi není pochyb) a váha, kterou jim přisuzují se liší v čase, vyhledavač od vyhledavače a u Googlu asi i dotaz od dotazu a stránka od stránky. Nicméně vždy je tato váha velmi malá, stejně jako váha všech ostatních jednotlivých kritérií.

Na druhou stranu lze u URL, podobně jako u některých dalších metadat, uvažovat o různých přímých i nepřímých multiplikačních efektech. URL se často stává textem zpětného odkazu, má určitý brandový potenciál, může přenášet informaci je-li uvedeno bez dalšího kontextu (např. v e-mailu), jeho vlastnosti ovlivňují jeho šiřitelnost. Z tohoto pohledu se jeho význam pro SEO dlouhodobě blíží spíše titulku (TITLE) než libovolné obdobně dlouhé části běžného textu stránky.

URL se nepochybně postupně staly prostorem pro spamování. S tím souhlasím. Využívají se ale ke spamování více než jiné indexované prvky (title, běžný text, zpětné odkazy)? Nemyslím si to a dostatečný důvod k relativnímu snížení váhy slov v URL oproti jiným prvkům v tom proto nevidím.

Český pohled na tzv. cool URL (SEO URL apod.) je, myslím, poněkud deformovaný. Kdysi se URL tvořila stejně, jako třeba názvy souborů ve Wordu na lokálním disku. Z pohledu uživatelů i webmasterů (a vyhledavačů) je to asi nejpřirozenější způsob. Stejný způsob se pak pokoušely napodobit dobře udělané CMS (z těch nejstarších třeba Wikipedia, velké americké zpravodajské servery atd.). Kvůli SEO se to většinou nedělalo.

Česko je zvláštní tím, že zde vzniklo obrovské množství malých CMS, možná víc než jinde ve světě dohromady, které se zpočátku řídily čistě programátorskou logikou (id=123456). Cesta k použitelným (což je asi výstižnější termín než cool) URL tady tedy trvala déle a byla poněkud klikatá.
Plaváček
Profil
Marek Prokop

Mohli by mi pánové Ninja, Philber a Plaváček laskavě vysvětlit objektivní rozdíl mezi následujícími tvrzeními?

Jenom jsem ocitoval jedno tvrzení Dušana Janovského, které znělo přesně tak, jak jsem ho napsal. Nešel jsem do hloubky, protože jsem předpokládal, že zareaguješ a téma rozvedeš lépe, než já nebo ostatní diskutující.

Český pohled na cool URL je možná mírně zdeformovaný, ale je fakt, že svého času na Seznamu fungoval docela spolehlivě a klíčová slova v URL měla vyšší váhu (rozuměj - mohla zajistit lepší pozici v SERP, ať už to pro tvůrce webu znamenalo cokoliv) než nyní.

Mám dokonce pocit, že k tomuto tématu se kdysi Dušan vyjadřoval i v konferenci SEO.nawebu.cz.
Marek Prokop
Profil
[#13] Jo jo, Dušan povídal, paní učitelka povídala... Plaváčku, promiň, ale nedělej tady z toho mateřskou školku. Vezmi si vyhledavač a podívej se sám. Je to test na minutu, navíc kdykoli opakovatelný. Třeba dotaz puvod vyhledavac v Seznamu. Pročpak je první stránka, která slovo "puvod" vůbec neobsahuje?

Já si navíc to Dušanovo tvrzení pamatuju trochu jinak. Jednak bylo o doméně a jednak v jiném kontextu.

Český pohled na cool URL je možná mírně zdeformovaný, ale je fakt, že svého času na Seznamu fungoval docela spolehlivě...

Svého času neměli čeští webmasteři o SEO ponětí a na Seznam fungovalo cokoli. Těch pár, co o SEO něco tušili, obvykle aplikovali všechny poučky, co znali. Stránky na dobrých pozicích proto splňovaly víc různých kritérií, což ale vůbec neznamená, že všechna ta kritéria fungovala.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: