Autor Zpráva
zetko
Profil
Zdravim,

takze otazka znie:

Vyuzivame BBelements na meranie klikov na reklamy (vdaka p. Prokop) a GA na meranie navstevnosti. No a ako je mozne, ze navstevnik ktory klikne napr. na banner reklamy tak v BBelements sa zapocita ale v GA nie kedze tento banner ho odkaze na stranku a prakticky by mal byt navstevnik aj pre GA.

Za vsetky odpovede vopred Dakujem
Marek Prokop
Profil
Návštěvník? V jiném vlákně jste psal o návštěvách, takže budu předpokládat, že myslíte návštěvy. Obecně existují tyto možné důvody, proč GA nezapočítá vyžádání stránky jako návštěvu:

1) Vyžádáním stránky nezačala nová návštěva, nýbrž jím pokračuje návštěva již dříve započatá. To je při přístupech z jiných webů poměrně výjimečné.

2) Stránku si vyžádalo klientské zařízení, které neinterpretuje JavaScript. To je typické pro roboty, které ovšem na některých webech mohou tvořit i většinu "návštěvnosti". U živých uživatelů to budou maximálně 2 %, spíš méně.

3) Před opuštěním stránky se nestihl načíst a zpracovat měřicí kód GA. To záleží na umístění kódu, rychlosti serveru, připojení a mnoha dalších faktorech. Podíl takových případů může být veliký (nadpoloviční) i zanedbatelný.

4) Klientské zařízení měřicí kód GA záměrně nestahuje. Typické pro různá udělátka na blokování reklamy v prohlížečích, za normálních okolností je podíl malý (jednotky procent).

Dále musíte počítat s případy, kdy GA sice návštěvu započítá, avšak s jiným referrerem. V případě přístupů z reklamních systémů může být referrerem jak reklamní systém, tak stránka, na které je reklama umístěna, tak případně i něco jiného. V malém počtu případů může referrer zcela chybět, protože ho klientské zařízení nepředává (u běžných prohlížečů velmi výjimečné).

K návštěvě také vůbec nemusí dojít. Z technických či jiných důvodů nedojde k přesměrování z reklamního systému na cílovou stránku, na straně reklamního systému se chybně započítá víc kliků (např. dvojklik se započítá dvakrát, ačkoli může vést jen k jedné návštěvě) apod.

Když se to vše sečte, prakticky vždy reklamní systém zaznamená víc kliků, než kolik návštěv naměří GA na cílovém webu. To je normální situace. Není normální, když je rozdíl veliký, např. v řádu několika desítek procent. Pak by bylo dobré hledat vysvětlení.
zetko
Profil
no rozdiely byvaju dost velke az v tisickach. Niekde v stovkach a neiktore weby sa vobec nezapocitaju teda navstevnici.

Ano pisal som. V podstate ide o navstevy aby som to uviedol na spravnu mieru. Myslel som to tak, ze navstevnik stranky s reklamou klikne na banner a urobi navstevu (nehovorim o jedinecnych navstevnikoch) na nasom webe v BBelements je tento klik zaznamenany ale v GA nie je, ale v podtste by mal byt kedze na stranku sa dostal.

O fatoroch, ktore to mozu ovplyvnovat viem teda myslel som, ze to moze byt v nich, ale na niektore som ani nepomyslel mozno to trosku objasni situaciu.

Ale potichu som si od zaciatku myslel, ze vlastne kazdy system pracuje na inej baze vyuziva ine algoritmy a tym padom nemozem porovnavat neporovnatelne.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: