Autor Zpráva
prem
Profil *
Zdravím,

periodicky dělám web jedné akce, který se kompletně mění s každým dalším dílem té akce, což je asi 3x do roka. Probíhá to vždy tak, že se web udělá a běží zhruba 2-3 měsíce a hned po skončení akce se stáhne a na další akci se dělá komplet nový. Samozřejmě url by mohly zůstat přibližně stejné na každou akci ale problém vidím v tom, že když je web stažený a doména přesměrovaná, vyhledávače musí být trochu zmateny ( doména se vždy po dobu co se chystá nový díl akce přesměruje jinam, zase na jinou aktivitu firmy ). Je možné udělat nějak to, aby vyhledávač pochopil, že url je dočasně nedostupná, ale později na ní budou k dispozici podobné informace a bude opět funkční?
Marek Prokop
Profil
Je možné udělat nějak to, aby vyhledávač pochopil, že url je dočasně nedostupná, ale později na ní budou k dispozici podobné informace a bude opět funkční?

Proč by to měl vyhledavač chápat? K čemu by mu to bylo dobré, k čemu by to bylo jeho uživatelům a jak by to pomohlo Vám? Já Vám vůbec nerozumím, i když už nad tím asi 10 minut přemýšlím.
Martin Weis
Profil
Pokud přesměrujete doménu pomocí mod_rewrite tak nemohu nalezt důvod proč by měl být vyhledavač zmatený, vyhledavač chápe v případě přesměrování že doména je přesunuta a není tedy třeba dál nějak předkládat že stránka je nedostupná. A pokud vyhledavači chcete předložit informaci že stránky budou opět k dispozici tak to přeci není potřeba dělat a ani se to nedělá, vždyť až bude ta vaše url zase v provozu tak přeci stačí pouze zrušit to přesměrování.
Marek Prokop
Profil
[#3] Já jsem to ale pochopil tak, že ten web, na který se v mezidobí přesměrovává, je úplně o něčem jiném. Pak ale Vaše rada nedává smysl. Respektive to přesměrování nedává smysl. Vlastně to celé nedává smysl :-)
prem
Profil *
možná jsem to špatně vysvětlil, tak se o to pokusím ještě jednou. Udělám web akce, který funguje např. 3 měsíce. Např. googlebot přijde, zaindexuje url s informacema jako je třeba domena.com/vystupujici, domena.com/vstupenky. Akce proběhne a web se přesměrovává na jinou doménu. Ta doména patři zase jiné akci nebo aktivitě mého klienta a přesměrovává se proto, aby si na tuto doménu "nahnal" lidi ( s původní doménou, nebo webem nemá tématicky nic společného ). Mezitím původní doménu navštíví googlebot a na url nenajde, protože doména je přesměrována, někdy se data z ftp mažou atd. Jakmile ale se ale spouští reklamní kampaň a opět uděláme web na původní doméně, původní url opět fungují s víceméně podobnými informacemi. Pokud ale uvažuju správně, tak googlebot když původní zaindexované url ( domena.com/vstupenky ) v mezidobí nanajde, vyloučí je a pak může zase nějakou dobu trvat, než je zaindexuje zpět. Já bych chtěl docílit toho, abych mu dal najevo, že nefunkčnost url v mezidobí je dočasná ...
Marek Prokop
Profil
[#5] To, co děláte, jste vysvětlil dobře a já si myslím, že tomu i dobře rozumím. Čemu nerozumím, je to, čeho chcete dosáhnout, resp. na co se vlastně ptáte.

Základní problém je v tom, že vy pácháte zločin, dokonce ten nejhorší zločin, který lze na webu spáchat. Navíc ho pácháte opakovaně a možná dokonce i jako člen organizované skupiny ;-) Ne, vážně, první a nejdůležitější zákon Webu je, že jednou zveřejněné stránky se neruší. Nikdy. A když ve zcela mimořádných případech ano, tak s korektními HTTP hlavičkami. Přesměrování na zcela jiný obsah za korektní řešení považovat nelze.

Z pohledu vyhledavačů i uživatelů tedy jste nedůvěryhodný partner a pokud se k Vám chovají neutrálně, tj. nový obsah vždy zaindexují, jako by byl normálním novým obsahem, jsou k Vám ještě velmi tolerantní.

Řešení je jednoduché -- přestaňte páchat zločiny a už nikdy žádné zveřejněné stránky nerušte :-)
Martin Weis
Profil
Teď už také chápu o co se pokoušíte, chtěl jsem vám nejdříve poradit aby jste spíše sděloval informace o vašich nových stránkách a aktivitách navštevníkům na web místo toho aby jste ho přesměrovával, ale má-li to sloužit aby jste ošidil vyhledavače a návštěvníky přiklaním se k názoru Marka.
prem
Profil *
Co kdybych to řešil tak, že použiju metatag pro přesměrovaní? Uživatel bude třeba po 1 sec. přesměrován automaticky a url nebudou zrušeny. U těch domén se jedná o návštěvnost okolo 500 návštěv za den, takže to mi u toho klienta neprojde, abych dal uživatelům možnost jestli na web, kam chce přitáhnout jejich pozornost, přijdou nebo ne :) - zároveň ale nechci páchat zločiny vůči vyhledávačům :)
Martin Weis
Profil
V tomto případě nastavte čas přesměrování na minimálně 10 sekund. Nastavíte-li příliš krátkou prodlevu a na stránce se bude vyskytovat obsah, který mohou vyhledávače indexovat, může být vaše stránka považována za doorway a penalizace je na místě.
prem
Profil *
Dobře fajn, toto by šlo. Děkuji za rady ...
Marek Prokop
Profil
Meta refresh s prodlevou 10 sekund je je asi nejlepší ze všech špatných řešení. Já ale stále nechápu, proč ty stránky chcete pokaždé zrušit.

Jestliže ty weby mají okolo 500 návštěv denně, zřejmě mají slušnou hodnotu a přesměrováním na něco jiného tuhle hodnotu hodíte do koše. Přesněji řečeno ji obrátíte do záporu, protože těch 500 lidí naštvete. Obdobně naštvete všechny, kteří na Vás odkazují a posílají Vám těch 500 lidí denně, takže už na Vás příště odkazovat nebudou.
prem
Profil *
Jojo rozumím vám. Tohle není můj postup, spíš jsem přišel do zajetého systému a snažím s tím něco udělat. Funguje to tak, že akce na které weby jsou, mají samy o sobě hodně velké jméno, takže těch 500 denně tam chodí automaticky, i kdyby nikdo neodkazoval apod. Hodnota té domény není samozřejmě vybudovaná tak, jak to obvykle bývá ( pozicí ve vyhledávačích, zpětnými odkazy, délkou existence atd. ) ale jménem té akce. Samozřejmě si uvědomuji že i tak by se s tou doménou a se vsemi url na ní mělo zacházet korektně. Vím, že když je na nějakém info serveru odkaz "k nám" na rozhovor s tou a tou osobností a po skončení akce potažmo webu je onen rozhovor ( odkaz na něj ) neplatný, vypadá to špatně. Nicméně lidi přede mnou to tak nastolili a klient se tím nijak moc nezabýval. Zkrátka těch svých 500 má pořád a jakmile skončí jednu akci, tak si všechny ty lidi nažene na další doménu věnovanou jiné akci kterou připravuje. Pro "nás" webmastery je to sice zločin, jak píšete, ovšem z praktického hlediska je to pochopitelné a funguje to :)
Marek Prokop
Profil
OK, nechme to být. Na tom, zda to funguje a zda to je z praktického hlediska pochopitelné, se asi neshodneme, ale na tom nakonec nezáleží. V každém případě to z pohledu vyhledavačů žádné dobré řešení nemá. Nelze dělat SEO pro web, na kterém někdy chcete návštěvníky a někdy nechcete, někdy tam je obsah a někdy není. Na to se hodí jedině PPC reklama ve vyhledavačích, pokud byste chtěli být ve výsledcích vyhledávání přeci jen vidět.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0