Autor Zpráva
jirrka
Profil *
Ahoj, prosím o radu, co dělat v případech podobných tomuto modelovému :

Vznikla živnost a byly vytvořeny stránky, v daném čase optimalizované na typ služby a místo podnikání (např kominik-brno.cz)
Stránky byl dobře zoptimalizovány, dostali se na ně lidi, kteří potřebovali kominíka v Brně a vše plnilo víc než dobře svůj účel.

Kominík nyní nabízí svoje služby i v Praze a do budoucna se chystá na Ostravu. Není problém zajistit další domény kominik-brno.cz a koninik-ostrava.cz
ALE, jaký obsah na nich provozovat ?

Rozsáhlý obsah, který lidi už vyhledávají je na původním webu kominik-brno.cz. Duplicitní obsah na zbývajících webech by byla chyba. Vytvovářet "podobný" obsah pro zbývající weby je časově náročné, a hlavně se neví, jak znovu "ale zárověň jinak" napsat potřebné texty pro zbývající weby.

Přesměrovat kominik-praha.cz a kominik-ostrava.cz na původní kominik-brno.cz ? Tím se zase ztratí výhoda klíčového slova v doméně ..
Nebo vygenerovat na nových webech pouze nějaký "změnšený, souhrnný" obsah s odkazem na původní web kominik-brno.cz ?

Díky
tiso
Profil
jirrka - otázka znie čím sa majú líšiť weby kominik-praha.cz a kominik-brno.cz, teda okrem domény.
matýsek
Profil
ja bych si zaregistroval domenu kominik.biz a vytvořil bych subdomeni brno.kominik.biz praha.kominik.biz a ostrava.kominik.biz

Udělala by se dobra optimalizace slova kominík na www.kominik.biz aby samotny vyraz kominik byl vysoko ve vyhledavacich a myslim ze by pak již nebyl problem na vyraz kominik brno,praha ostrava byt nahoře....
jirrka
Profil *
matýsek : kominik.cz je obsazen, proto asi navrhuješ kominik.biz , mám strach jestli ten SEO efekt opravdu bude tak velký, ale díky za nápad, pouvažuji

tiso : nevím :-(, netuším jak si celou situací správně (a efektivně) poradit. Umím SEO pro doménu, ale tahle situace je pro mně nová. Netuším v tomhle případě ani jak ideálně rozvrhnout obsah...
Marek Prokop
Profil
Nevím, zda správně chápu problém. Opravdu jde jen o to, že obor podnikání přerostl hranice dané významem slov v původní doméně?

Pokud ano, pak jste si, Jirrko, už vlastně odpověděl sám. Doménové názvy tvořené obecnými slovy mohou být (tj. někdy jsou a někdy nejsou) vhodné pro některé produktové weby, mohou být vhodné pro některé informační weby, často jsou vhodné pro krátkodobé MFA aj. spammerské weby, ale jen naprosto výjimečně jsou vhodné pro firemní weby.

Myslím, že teď už Vám zbývá jediné -- poučit se a neudělat stejnou chybou podruhé.
tiso
Profil
jirrka - takže pokiaľ jediný rozdel má byť len tá doména, tak niekde na stránku, kde spomínaš Brno dopíš: "Služby poskytujeme i v mestách Praha a Ostrava" "telefón Praha: " a podobne a zostaň pri jednej doméne.
jirrka
Profil *
Marek : hm, neberu to jako chybu, protože původně byla koncepce té firmy jiná. A volba domény se vyplatila. Situace se rapidně změnila. Původně opravdu firma chtěla podnikat jen a pouze v dané lokalitě, podle ní zvolila název a s tím se vezlo i jméno domény.
Nyní vstupuje do hry více lokalit působnosti, firmy změnila i název Kominik Brno na Kominik Franta Novák, takže uvažuju nad tím jak vše skloubit...

Zkusím se poučit od vás všech, a zkusím asi i nějaký pokus....

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: