Autor Zpráva
zetko
Profil
Dobry den,

mam otazku (opat :D)

Na stranke exsistuje produkt, ktory je ale dostupny pre viac skupin spotrebitelov. Tento produkt teda text resp. obsah stranky je na strankach dva krat. Je to z dovodu, ze pre skupinu spotrebitelov A je dostupny tak isto ako pre skupinu spotrebitelov B. Teda kazda skupina ma svoju kategoriu, kde ma produkty prisluchajuce ich skupine. Kazda skupina ma inu sablonu stranky takze nazvyme to , ze sa farebene odlisuju tieto stranky. Kazda stranka ma svoju vlastnu url napr.: www.firma.sk/skupinaA.html a www.firma.sk/skupinaB.html i title tagy, ale obsah stranky je stale rovnaky. Je toto pre google duplicita? Tieto produkty musia mat rovnaky obsah. Vietemi poradit ako sa zbavit tejto duplicity? Ak to vobec je duplicita?

Stranka je riesena CMS. Je vlastne vytvoreny jeden tzv. spolocny obsah a tento si tahaju obidve stranky.

Dakujem
Rammsteinmv
Profil
Řekl bych,že to duplicita je. Bylo by vhodnější,kdyby byly obě skupiny spotřebitelů odkázány na jednu jedinou stránku a ta druhá byla zrušena.
zetko
Profil
ja viem, ze toto je riesenie, ale v praxi sa to neda aplikovat, kedze stranka je dost a velmi obsiahla a pri aktualizacii textov staci ak upravime spolocny obsah a zmena sa prejavy vo vsetkych podstrankach.
jirrka
Profil *
Rammsteinmv
Jestli to co popisuje zetko je duplicita, pak většina obsahu na netu musí být přece duplicitní, nebo ne ?

Každý shop, přece umí zobrazit různé výpisy např.
/pda-s-gps
/pda-s-wifi

Pokud se v shopu sejdou takové výrobky, které spadají do obou kategorií (a žádné jiné výrobky zrovna specifikacím neodpovídají), tak dostaneš rovněž stejný výstup...

Nebo tam pak hraje roli třeba to, že je v záhlaví stránky alespoň jiný tag H1 např
Všechny PDA s GPS
Všechny PDA s wifi
?

Vím, shopy většinou mají tolik produktů, že vyfiltrované produkty se často nekryjí stoprocentně, ale u malého shopu už by i k tomuhle mohlo dojít.

A jak si vyhledávače poradí s tím, že třeba vygeneruju výpis, který je z 75% totožný s jiným výpisem ? Opět můžu použít předchozí příklad s PDačkama, ale s tím rozdílem, že se produkty nekryjí stoprocntně, ale v každé kategorii jsou navíc tři jiné PDA. Dostávám potom dva výpisy, kde mám 12 výrobků, u každého 20 řádků specifikací daného produktu a na první pohled jsou oba výpisy v jednotlivých částech naprosto stejné...
Rammsteinmv
Profil
A jak si vyhledávače poradí s tím, že třeba vygeneruju výpis, který je z 75% totožný s jiným výpisem ?
Pokud na ten výpis odkazuješ,řekl bych,že to (u hodně podobných výpisů) může být duplicita. Na co je komu hromada podobných výpisů ve výsledcích vyhledávání?
zetko
Profil
Neviem ci ste ma spravne pochopili...

este raz a lepsie:

mame jeden obsah, kde je text - nazvzme ho spolocny obsah


potom mame dve stranky do ktorych sa natahuje tento spolocny obsah teda dve stranky maju uplne totozny text jedine co maju ine je adresa a title. Berme do uvahy ze takychto obsahov je viac. Ale kazda stranka ma iny dizajn, teda maju spolocny ale maju ine sablony.

Staci mi to napisat jednoducho..je toto duplicita? Oplati sa tym zapodievat a riesit to?
jirrka
Profil *
zetko myslím si, že to co popisuješ je rozhodně duplicita

Rammsteinmv Na co je komu hromada podobných výpisů ve výsledcích vyhledávání?
Ono to vyplývá z toho, jak jsou v shopech řešeny filtry. U zetka se jedná jednoznačně o duplicitu, které se dá vyhnout, ale jak se potom vyhneš duplicitě, o které mluvím já ? Vem si, že mám skupinu zboží. Tu si může uživatel zobrazit podle ceny, podle dostupnosti, podle abecedy apod. Takže výsledkem jsou částečně duplicitní stránky. Přitom záleží na filtru (sql dotazu), který daná data vybere - při troše (ne)štěstí můžou dva různé filtry vybrat stejné zboží a stejně je na stránce zobrazit (třeba za teoretického předpokladu, že seřazení podle abecedy a podle ceny má stejný výsledek).

Jak to pak bere vyhledávač ?

A není mu to třeba jedno na stejné doméně ? Horší by to bylo, kdyby více domén poskytovalo stejná data....
zetko
Profil
jirrka no neviem ci sa jej da vyhnut....totiz ide o produkt, ktory ma rovnaky popis pre vsetkych zakaznikov....da sa, ze budem odkazovat iba na jeden obsah, ale! To pre zakaznika nie je dobre pretoze sa ocitne na stranke, ktora nepatri mozno do jeho skupiny a to ho moze pomylit...fakt neviem ako toto vyriesit...napady? Inak dakujem za odpovede.
Michal Blahut
Profil
Nápad je použít tag canonical viz http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=139394, podporu lze časem očekávat i u Seznamu viz http://fulltext.sblog.cz/2009/02/17/294.

Zda je to však pro Váš případ vhodné, nevím - to bez URL webu a specifikace jeho cílů odhadnout nelze.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0