Autor Zpráva
jirrka
Profil *
Tato stránka
http://lego.stavebnice-hracky.cz/

se umísťuje při hledání slova lego, docela hodně vysoko i v Googlu i v Seznamu.
Google toolbar pagerank=0 (ale může být neaktualizovaný, třeba se časem vyšvihne na nějakou hodnotu)

Jakou technikou si myslíte, že se stránky dostávají při vyhledávání tak vysoko ?
Jejich SEO firma tvrdí, že je to masivní výměnou linků a na stránce :
http://lego.stavebnice-hracky.cz/page_3.html je opravdu vidět masivní výměna.
Obdobně jejich partneři mají podobné "linkovací stránky" např. zde :
http://www.cisteni-kobercu.com/partneri.html

Myslíte si, že tohle může být recept na posunutí stránek při vyhledávání nahoru ? Vždyť na pagerank, které ony "partner stránky" předávají dál musí být minimální ...
Marek Prokop
Profil
URL http://lego.stavebnice-hracky.cz/ mi ukazuje GTPR 4. Kde jste vzal 0?

Dobré pozice na jednoslovné dotazy typu [lego] se dosahují prakticky výhradně zpětnými odkazy, zde zřejmě opravdu získanými převážně výměnou. Neumím snadno a rychle posoudit, zda se v tomto případě jedná o adekvátně efektivní a tudíž úspěšnou metodu.
jirrka
Profil *
Marek Prokop ukazuje GTPR 4. Kde jste vzal 0?
hm, včera i dnes ráno jsem se na stránku díval doma, gptr bylo 0 (proto se mi to zdálo divné). Dnes v práci vidím opravdu 4.

Dobré pozice na jednoslovné dotazy typu [lego] se dosahují prakticky výhradně zpětnými odkazy, zde zřejmě opravdu získanými převážně výměnou
... tak to je pro mě celkem smutné ... jestli takhle postupovat pro získání lepších SEO výsledků ... hm ...

Neumím snadno a rychle posoudit, zda se v tomto případě jedná o adekvátně efektivní a tudíž úspěšnou metodu.
"efektivní metody" - z mého pohledu ne, "úspěšná metoda" - z pohledu toho, že bylo cílem posunout se ve vyhledávačích na první místa, tak úspěšnost je zde velká ...

Tak či onak mi to nesedí s tezí ohledně "předávání pageranku dále", protože pagerank na odkazujících se stránkách není až tak vysoký, a když se přepošle dalším 200 stránkám ...

napadá mně ale , že metoda "kvantity vměněných linků" by mohla "přebít" předávání vyššího PR.

Pokud je obecně GPR v rozmezí 0 - 100, nějaká stránka má GPR třeba 50 a odkatuje na 5 webů, pak předává GPR 10
Já třeba získám deset takových odkazů, ale v porovnání se stránkou, která si vymění 200 linků s předanou gptr=1, na tomu budu hůř ...
Z toho by pak vycházelo jednoznačně, že výměna linků je velmi účinné (i když poněkud pracné) řešení...
Asi je to vlastně všechno jasné, pouze já se s tím nedokážu vnitřně smířit :-)
Marek Prokop
Profil
tak to je pro mě celkem smutné ... jestli takhle postupovat pro získání lepších SEO výsledků

Aby nedošlo k omylu, nepsal jsem, že dobré výsledky lze získat jen výměnou odkazů. Zpětné odkazy jsou v míře odpovídající konkurenci potřeba pro dobré pozice na jednoslovné konkurenčnější dotazy. Ovšem jednak úspěch SEO většinou nestojí (jen) na jednoslovných konkurenčnějších dotazech a jednak lze zpětné odkaz získávat mnoha dalšími metodami.

Pokud je obecně GPR v rozmezí 0 - 100

Pokud jde o rozdělování PageRanku, uvažujete správně, ale chybu děláte ve dvou předpokladech:

1) Rozpětí PageRanku je mnohem větší než 0 -100.

2) PageRank (resp. odkazový rank podobných vlastností) není jediný off-page faktor předávaný zpětnými odkazy.
jirrka
Profil *
Marek Prokop PageRank (resp. odkazový rank podobných vlastností) není jediný off-page faktor předávaný zpětnými odkazy.

můžete napovědět, který faktor zde hraje také roli ?
Marek Prokop
Profil
[#5] Na svém školení linkbuildingu uvádím asi 20 vlastností zpětných odkazů, které mohou ovlivňovat pozici odkazované stránky ve výsledcích vyhledávání na určitý dotaz. Namátkou vybírám některé z nich:

* Odkazový rank odkazující stránky (čili PageRank či jeho varianta).
* Počet různých stránek odkazovaných z odkazující stránky.
* Text zpětného odkazu a jeho bezprostředního okolí.
* Autorita odkazujícího webu (pozor, je třeba rozlišovat termíny web a stránka)
* Tematická podobnost odkazující a odkazované stránky a/nebo webu (lze zjistit mnoha způsoby, uplatnit se může i více z nich současně).
* Umístění odkazu v odkazující stránce.
* Kocitace, tj. na co dalšího odkazuje odkazující stránka (to je opět víc kritérií -- rank, téma, atd.).
* Různé útlumové faktory u většího počtu odkazů ze stejného webu či zcela stejných odkazů z více webů.
* Útlumové či naopak posilující faktory související se stářím odkazů a odkazujících stránek.
* Devalvační faktory postihující placené či masově vyměňované odkazy.

Mnoho z uvedených faktorů může navíc fungovat rekursivně, tj. mohou se posuzovat i tytéž faktory u zpětných odkazů odkazující stránky, zpětných odkazů stránek s jejich zpětnými odkazy atd.

Všechna tahle kritéria ovšem jdou nahradit zdravým selským rozumem. Přemýšlejte, co všechno ze zpětných odkazů vypozoruje běžný uživatel a jak asi bude podle nich hodnotit odkazovanou stránku. To by Vám mělo pro úspěšnou praxi linkbuildingu naprosto stačit.
jirrka
Profil *
Marek Prokop Všechna tahle kritéria ovšem jdou nahradit zdravým selským rozumem.
Vámi popsané faktory (né úplně všechny) vlastně znám. A právě mnoho z těch faktorů lze opravdu používat oním selským rozumem.
Když se ale dívám, na "seo úspěšné" stránky (pro mě hlavně ty, které vidím první ve výsledcích vyhledávání), nedaří se mi u nich zpětně identifikovat to, proč se tak vysoko dostaly.
Asi potřebuju nasbírat více dat a zkušeností ...
Marek Prokop
Profil
[#7] Ale zrovna ten dotaz lego v českém Googlu je docela dobrý příklad:

http://www.google.cz/search?hl=cs&q=lego

ve výsledcích je zastoupeno dost typů stránek -- 4x výrobce a majitel značky, 3 české e-shopy, 2x Wikipedia, 1 nekomerční informační stránka. Masivní výměnu odkazů provádějí jen ty tři české e-shopy. Nejmenší počet externích zpětných odkazů je 29, nejvyšší 130 tisíc.

Pokud ale nechcete prodávat Lego, nechte to plavat. Analýza zpětných odkazů konkurence je dost pracná a každý segment klíčových slov je trochu (nebo i hodně) jiný. Poznatky nabyté analýzou dotazu Lego jen obtížně přenesete do jiné oblasti, takže se raději soustřeďte rovnou na to, čím se skutečně zabýváte.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: