Autor Zpráva
spartan13
Profil
Dobrý den,
rád bych se vás zeptal jak je to s umístěním reklamy na vlastní web.
Je lepší nechat dělat výběr apod. např. google za sebe a dávat jim tak nějakou provizi nebo spíše zkusit najít sám někoho?

Nebojím se, že bych nesehnal nikoho, kdo by měl zájem ale spíše nevím, kolik bych si mohl říci za PPC či CPT. Jedná se o ubytování a mými možnými zákazníky, kteří by stáli o umístění na můj web by tedy byli hlavně z cestovního ruchu-cestovní kanceláře, ...

Nerad bych totiž udělal hloupost a nabídl jim např. 1Kč za PPC a přitom by to byla zbytečně malá částka. Za CPT už vůbec nemám tušení někde se uvádělo např. 20 Kč ale je jasné, že záleží na tom, kde je reklama umístěná. Chci si totiž vybírat reklamy, které nebudou vysloveně mé zákazníky otravovat ale spíše jim ještě rozšíří nabídku.

Je jasné, že tyto ceny musí být v poměru kolik lidí klikne na reklamu takže např. 1:100 jelikož CPT je na 1000 takže CPT:PPC cca 10:1
u toho zobrazení se počítá počet návštěv na dané stránce, že?
Marek Prokop
Profil
Je jasné, že tyto ceny musí být v poměru kolik lidí klikne na reklamu

Žádného racionálně uvažujícího inzerenta primárně nezajímá, kolik lidí klikne na reklamu (on ostatně ani neexistuje žádný reklamní systém, který by mu tento údaj poskytl), ale to, jaká je finanční návratnost reklamy. A jaká by byla návratnost reklamy na Vašem serveru nejde ani zhruba odhadnout, když nevíme, jaký server máte.
spartan13
Profil
Marek Prokop:
Děkuji za odpověď,
Možná začínám tyto věci řešit moc brzy, protože zatím projekt ani není dokončen.

Spíše mě zajímalo jakým způsobem můžu tedy potom něco nabídnout, když nevím za kolik a jak si to může zákazník ověřit.
Takřka všude se neustále mluví o PPC kampaních ale píšete, že jsou vlastně k "ničemu" nebo lépe řečeno nejsou plně vypovídající. Co se tedy dá provozovat jiného? Mohu udělat nějakou taxu např. na měsíc za xx Kč. Ale jak má člověk tu cenu určit? Je jasné, že každý zákazník má jiné představy, takže jde o individuální dohodu ale přeci jen, se podle něčeho určitě člověk orientuje, ne? Snad nebudu dělat aukci :-)
ninja
Profil
spartan13: Pokud nedokážete odhadnout cenu inzerce na svém serveru, je vhodné použít nějaký systém typu Adsense, který to udělá za vás. Jejich hlavní předností je ale zprostředkování "kontaktu" mezi inzerentem a provozovatelem serveru. Protože pokud nemáte velmi navštěvovaný nebo úzce oborově zaměřený web, težko budete konkrétní inzerenti oslovovat.

Marek jistě nepsal, že PPC je k ničemu. Vedle principu platby za proklik můžete mít paušál na období, cenu dle počtu zobrazení, procento z každé konverze na inzerovaném webu, atd.
spartan13
Profil
ninja:
Děkuji, o podobné metodě jsem právě uvažoval, např. že by inzerent platil nějaký paušál (velmi nízký) a pak ještě za zobrazení a za kliknutí. Takže by se cena skládalo z tří parametrů s největším důrazem na proklik.


Můj web bude poměrně úzce zaměřen na cestovní ruch. Takže si myslím, že bych přesně věděl, koho oslovit. Co se mi ale hlavně nelíbí na Adsense, že bych musel údajně začít platit DPH a to by pro mě byla opravdu velká nevýhoda.
Marek Prokop
Profil
Spartane, to je těžké. Ještě nevíte, co chcete prodávat, nevíte, za kolik to chcete prodávat, nevíte, komu to chcete prodávat, ale už víte, že to chcete prodávat. Nepřipadá Vám to divné? Dejte tam AdSense, jak Vám radí Ninja.
spartan13
Profil
Marek Prokop:
Vím, že je nejjednodušší varianta a dost jistě i nejlepší(AdSense).

Ano divné mi to příjde, jenže já netvrdím že to chci dělat takhle jen se chci dostatečně informovat předem. Navíc vlastně vím co chci prodávat(reklama na stránkách s cestovním ruchem), vím komu to chci prodávat(cestovní kanceláře a podobné) jen nevím přesně za kolik.

Jenže AdSense mi tam prostě něco přidělí a neudělám s tím nic, nemůžu upravit banner ani se dohodnout na jiném "hezčím".
A jelikož nepředpokládám nějaké velké výdělky, a budu pak muset být plátcem DPH. Tak na tom možná i "prodělám" protože když budu např. programovat na zakázku nějakou webovou stránku tak budu muset navíc platit DPH.
------------
Upozorňuji, že vím že to asi zní dost absurdně, protože ještě nemám nic hotového a tím pádem ani nevím, jestli bude co "prodávat" jelikož může na web přijít 5 lidí/ týden, že? Ale snažím se jen se více zorientovat, nechci po nikom přeci investici :-)
Marek Prokop
Profil
jen se chci dostatečně informovat předem

To je v pořádku, ale na základě informací, které jste zatím poskytl, Vám nikdo nic konkrétního neřekne. Cena internetové reklamy se pohybuje od jednotek korun (třeba 5 Kč) do více než 1000 Kč za tisíc zobrazení. Záleží na tom, jak důležitý připadá server inzerentovi. V důsledku to znamená, že server zaměřený na cestování může slušně uživit pár lidí, ale také Vám nemusí vydělat ani na jedno pivo měsíčně. Je pro Vás tahle informace nějak užitečná?

vím co chci prodávat (reklama na stránkách s cestovním ruchem)

Vy možná víte, co to bude za stránky, ale nám jste to neřekl. Stránky s cestovním ruchem mohou být cokoli od jednostránkového a prakticky bezcenného MFA po geniálně originální projekt, který bude po celém světě pravidelně používat několik milionů uživatelů.

Existuje už nějaký srovnatelný web? Pokud ano, musí jít přeci zjistit, za kolik reklamu prodává.

Na okraj k tomu DPH -- DPH platí koncový spotřebitel (tedy např. Vy, když si koupíte rohlík), nikoli dodavatel.
spartan13
Profil
Marek Prokop:
ano srovnatelné weby existují. O cenách na těchto webech jsem se již orientačně informoval.

Vy možná víte, co to bude za stránky, ale nám jste to neřekl.
Máte pravdu, jenže nejsem schopen říct, kolik tam příjde lidí takže nemůžu být konkrétní. A bohužel to asi nebude žádná sláva, děkuji za Vaše odpovědi a názory, určitě mi to něco přineslo.

(ano s DPH vím, že to platí zákazník ale cena jde kvůli tomu nahoru takže pokud chci pro běžného zákazníka zachovat stejnou cenu musím buď zlevnit o necelých 20% nebo jít s cenou vč. DPH nahoru)
ninja
Profil
spartan13: Já bych hlavní výhodu hotového systému typu Adsense viděl v nízkých vašich nákladech. Zkuste si spočítat, kolik času vám zabere výběr potencionálních inzerentů, přípdava nabídky, jejich oslovení, dojednání podmínek, pravidelné vyúčtování a statistiky. To je celkem hodně hodin práce a náklady tam mohou převýšit příjmy.

Navíc mnoho inzerentů nemá zájem/čas jednat s mnoha malými weby, když mohou použít velmi dobré rozhraní Adwords pro přesné nastavení, optimalizaci a sledování reklamy.

Doporučil bych vám vše si dobře rozmyslet, protože zvláště v cestovním ruchu je konkurence velmi velká a není lehké se prosadit. Dobře si spočítejte návratnost investice.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0