Autor Zpráva
jes15
Profil *
Dobrý den,

jsem student (18 let) , nemám žádnou firmu nic, mam stranky kde mam adsense a příjmy jsou tak průměrně 20 Kč denně. Musím dělat nějaké ty daně? Musím mít Žl a můžou na to nějak přijít ?

prosím o odpověď
Marek Prokop
Profil
Potíž je teď hlavně s DPH. Poskytuje služby firmě v EU (evropský Google sídlí v Irsku) a měl byste tedy být už od začátku roku plátce DPH.

Na to, zda potřebujete živnostenský list, se názory různí. Já se domnívám, že to nutné není, protože web nemusíte provozovat za účelem zisku (to je jeden ze znaků podnikání), nebo může být výsledkem činnosti, která je upravena jiným zákonem (např. autorským). Pokud ale nechcete úřadům něco složitě vysvětlovat nebo se s nimi dokonce soudit, měl byste si živnostenský list raději opatřit.

Přijdou Vám na to snadno, protože Google musí vykazovat, komu za reklamu platí, a tato evidence je českým úřadům přístupná.
Marek Prokop
Profil
Ještě dodám, že nejsem ani právník, ani daňový poradce, takže si raději všechny informace ověřte z věrohodnějšího zdroje.
Rokka
Profil
Také nejsem právník či daňový poradce, ale mám takový pocit, že student je do určitého výdělku za rok osvobozen od placení daní.
DoubleThink
Profil *
Marek Prokop:
Já se domnívám, že to nutné není, protože web nemusíte provozovat za účelem zisku
Vzhledem k pravidelnému příjmu z reklamy by takový argument těžko někdo uznal.

jes15:
Musím dělat nějaké ty daně? Musím mít Žl
Pokud vyděláš víc než 20tis/rok, tak musíš mít ŽL, to je bez debaty.
Jako student máš dost vysoké odpočty, takže s čistým ziskem do tuším čtvrt mega ještě nebudeš platit daň.
Jako OSVČ budeš muset taky platit zdravotní a sociální pojistné (jako student podle výše příjmu, bez dolní hranice).
Jako poskytovatel služeb Googlu Irsko jsi automaticky plátce DPH, to znamená 4x ročně přehled, který už teď tuším jde podat jen elektronicky, takže potřebuješ ještě elektronický podpis.
nightfish
Profil
Rokka: