Autor Zpráva
MatějŠ
Profil
Dobrý den všem,
docela by mě zajímalo jaký je váš názor, popř zkušenosti s Facebookem. A ted nemyslím kolik máte přátel nebo jak se vám tenhle server líbí. Ale hodně lidí o něm mluví jako dobrém prostředku pro reklamu. I když moc netuším jak by to chtěli provést. Maximálně mě napadá placená reklama na boku, ale já osobně si jí třeba vůbec nevšímám. A vytvoření stránky si nepředstavuji jako reklamu, nebo neumím představit. Co vy na to. Seriózně prosím .)
Joker
Profil
MatějŠ:
A vytvoření stránky si nepředstavuji jako reklamu, nebo neumím představit.
To je docela chyba, protože co já vím, základní kámen firemní propagace na Facebooku je právě firemní profil, případně různé stránky a skupiny.

Ignorovat tohle je trochu podobné jako v úvahách o propagaci firmy na webu ignorovat firemní webové stránky. Sice to není čistá reklama jako bannery, ale jaký jiný účel mají firemní webové stránky, nebo firemní profil na Facebooku, než dostat k lidem informace které chcete aby o Vás věděli?
MatějŠ
Profil
Tomu docela rozumím, ale stránky na facebooku. Nějak tam přece ty lidi musím dostat, aby to byla reklama. Je brán Facebook jako takový "vyhledávač"? Protože, když chci vědět něco dejme tomu o nějakém produktu, nebo obecně o něčem tak jdu na google nebo seznam a ne na facebookové stránky. To je to co mě trápí. Když vytvořím stránku pro svou firmu, tak ji musím přece propagovat někde, třeba na svých webových stránkách a dělat ji tak reklamu, ale k čemu to potom? Asi se mýlím, ale nějak tomu zatím nerozumím, proto zde píšu.
Marek Prokop
Profil
Podstatnou část, možná okolo poloviny, svých školení jsem za poslední rok prodal přes Facebook. Mám minimálně dva klienty, kterým Facebook zvedl prodej o 20 až 30 procent. Ve všech případech jde jen o firemní profil bez další reklamy.

Nějak tam přece ty lidi musím dostat

To jistě. V mém případě to byl firemní web, blog, Twitter, párkrát i tato diskuse. U některých firem to může být mailing stávajícím zákazníkům nebo třeba PPC reklama. Zbytek fanoušků už vznikl dalším šířením přímo na Facebooku bez mého přičinění.

Je brán Facebook jako takový "vyhledávač"? Protože, když chci vědět něco dejme tomu o nějakém produktu, nebo obecně o něčem tak jdu na google nebo seznam a ne na facebookové stránky.

Sociální vyhledávání je čím dál častější. Lidé už nechodí jen na Google, ale zeptají se kamarádů na Facebooku.
jenikkozak
Profil
MatějŠ:
Když vytvořím stránku pro svou firmu, tak ji musím přece propagovat někde, třeba na svých webových stránkách a dělat ji tak reklamu, ale k čemu to potom?
Tato zmíněná reklama na Facebooku funguje trošku jinak. Je založená na tom, že když se někdo splete a řekne si, že se mu má stránka líbí, dovědí se o tom jeho přátelé, kteří nad tím budou uvažovat ještě míň než on, aby drželi partu, prostě si řeknou, že se jim to vlastně taky líbí, tím se o tom dovědí jejich přátelé...
Když se bude všem mým facebookovým kamarádům líbit určitá stránka, půjdu se podívat, co je to za blbost, co způsobila jejich šílenství. A ejhle, může to být právě ta tvá stránka, která propaguje nějaký elektronický obchod třeba.
Můj názor je takový, že když má člověk kvalitní web, nemusí se bát okázat na svou stránku na Facebooku. Návštěvníky neztratí, oni se mu totiž za kvalitním webem vrátí. Pokud je ten web mizerný, návštěvníci by odcházeli bez ohledu na to, zda tam odkaz na Facebook je, nebo není.
Joker
Profil
MatějŠ:
když chci vědět něco dejme tomu o nějakém produktu, nebo obecně o něčem tak jdu na google nebo seznam a ne na facebookové stránky
Ve skutečnosti to ale je až třetí věc co uděláte:
(0. Uvědomíte si, že něco chcete)
1. Vzpomenete si na vlastní reference na firmu, která to nabízí.
2. Seženete si reference od přátel.
3. Google/Seznam

Facebook může úřadovat už v bodech 1 („Héj, firma kde jsem kdysi něco koupil má slevu na něco o čem jsem zrovna uvažoval, že by se mi mohlo hodit!“) a 2 („Hmm, co zkusit tu firmu jak to tam sehnal Pepa?“), tedy ještě než dojde na Google a Seznam.

Krom toho Facebook dokáže i přímo vyvolat poptávku po konkrétním výrobku (Buď si to koupí někdo z přátel a já zjistím že to vlastně je bezva věc, nebo případně není úplně málo lidí ochotných si něco koupit už kvůli tomu, že to mají jejich přátelé).
MatějŠ
Profil
Jasně asi to začínám chápat. Prostě si ke svému webu založím FB stránku, kterou budu propagovat na svém webu. Také jelikož mám web kde je dost článků o různých tématech, dám na každou stránku tlačítko like, aby mohla být rozšířitelnost ještě větší. Následně ale na Fb stránkách musím lidem nabídnout něco extra, třeba nějaké extra informace, aby měli důvod se přidat a tímto způsobem to šířit dál. Tak nějak?

Co se týče Twitteru, tak o tom jsem neuvažoval už vůbec, je opravdu twitter u nás v Česku taky tak rozšířený?
MatějŠ
Profil
Nechci kvůli tomu zakládat další téma, ale mám dotaz. Koukám že se často nahrazuje kvůli fb meta tagy typem og:.
Na druhou stranu ale postrádám klasické meta tagy. Například title je nahrazen og:title. Jen mě zajímá jak to funguje. jestli si to dokážou přečíst dejme tomu i vyhledávače, nebo og:title neznají. Nepracoval sjem s tím tak netuším. Děkuji
Marek Prokop
Profil
[#8] Naopak je správné, když pro nový dotaz založíte nové téma. Tohle navíc patří nejspíš do sekce o HTML. Zde jen v rychlosti (prosím dále nerozvíjet) -- prostudujte si protokol Open Graph a nepleťte si ho s HTML.
JanForgac
Profil
Marek Prokop:
A nezáleží aj na type ponúkaných služieb / výrobkov?
Dajú sa napríklad na FB predávať weby, eshopy, logá a grafika ? Je to porovnatelné zo školeniami?

Som v sociálnych sietiach -- marketingu pomocou nich zatial neskúsený (osobne FB moc nemusím), ale napríklad ta reklama v pravo skutočně moc nezabrala . . .

Treba získavať fanoušikov na FB z firemního webu cez PPC a SEO ? Potom to bude funkčnějšie ?
Alebo reklamovať pomocou FB aplikácií? (napr: HP a motýle)

P.S.
sociálnym médám by tu na fóre možno mohla partiť jedna celá kategória . . .
Marek Prokop
Profil
JanForgac:
A nezáleží aj na type ponúkaných služieb / výrobkov?

Ano, na typu nabízených služeb či výrobků záleží. Facebook je dost podobný e-mailovým newsletterům, a proto nejlépe funguje k oslovení stávajících zákazníků a už hůře k získání zákazníků nových.

Logo je dobrý příklad. Firma potřebuje nové logo jednou za 50 let a v mezičase se o tuto problematiku nejspíš vůbec nezajímá, takže prostor k navázání trvalého vztahu prakticky neexistuje. Výjimkou by byly asi agentury, které poptávají loga pro své klienty.

Naproti tomu nový web potřebuje firma častěji a v mezičase se o něj zajímá, takže tam prostor pro dlouhodobý vztah jak se stávajícími zákazníky, tak s možnými zájemci existuje.

Treba získavať fanoušikov na FB z firemního webu cez PPC a SEO ?

Skutečným fanouškem se asi může stát jen někdo, kdo vás opravdu zná. Nejčastěji to bývá zákazník nebo někdo, kdo už od vás aspoň něco dostal, třeba i zadarmo (informace, nějakou bezplatnou službu apod.). Fanoušky, kteří vás dosud neznali, lze získat i příslibem, že jim něco zdarma či jinak mimořádně výhodně dáte, ale pak to musíte opravdu splnit, jinak vám budou nejspíš k ničemu.
JanForgac
Profil
Marek Prokop:
Ďakujem za odpoveď.

Bol sa u nas raz poradiť pan (skor chlapec) :-) o SEO. Mal taký nič moc eshop a chcel SEO.

SEO nakoniec nemá (bolo mu to drahé) , "marketing" potom robil len cez FB a čo som videl statistyky tak celkom dobre mu to išlo -- predával potetované rukavy :-)
To bolo asi tak prped rokom, teraz neviem čo nového, ale v tomto segmentu facebook fungoval asi báječne i jako predejný nástroj pre nových zákazníkov "tínedžerov" :-)

"Fanoušky, kteří vás dosud neznali, lze získat i příslibem, že jim něco zdarma či jinak mimořádně výhodně dáte, ale pak to musíte opravdu splnit, jinak vám budou nejspíš k ničemu. "
Takže zľava za LIKE nie je čierna praktika, rozmýšľal som o tom, ale nebol som si istý či to je alebo nie je prípustné. Možno sa to tak bude robiť i na získanie +1tiek . . .
dee221
Profil
Dobrý den,
potřebovala bych poradit, nastoupila jsem po jedné slečně do firmy na její místo a převzala jsem po ní administraci firemního profilu na Facebooku. Slečna když odcházela, udělala mě administrátorem stránek, ale bohužel co se týče správy reklam jsem pouze obecný uživatel. Požádala jsem jí, aby mě zpětně udělala správcem reklamy, ale distancuje se, že si prý ten účet smazala atd.. Já jako obecný uživatel nemohu podpořit příspěvek nebo reklamu, jelikož nemám přístup k firemní kartě jejíž nejsem správcem. Mohu z pozice obecného uživatele nějakým způsobem se změnit na správce sama? Případně jak mohu postupovat, abych byla schopná sama placeně podpořit příspěvky a mít přístup k již vytvořenému firemnímu účtu jehož jsem pouze obecný uživatel? Zkusila jsem si vytvořit i svůj vlastní účet a napsat číslo platební karty z původního účtu ke schválení, pořád však čeká na schválení a příjde mi, že je to někde zablokované, když kliknu na číslo karty, které chci schválit, vyjede mi původní účet pro reklamu, tak mi příjde, že je pořád aktivní nebo nějak bloklý. :/ Napadá Vás nějaká možnost jak se z této prekérní situace dostat a nějakým způsobem konečně moci podpořit příspěvky? Psala jsem na technickou podporu facebooku a nikdo se mi neozval ani neodpověděl. Neznáte třeba nějaký jiný kontakt kam se obrátit? Děkuji Vám za jakékoli rady či poznatky. Děkuji Verča.
gogop
Profil *
Facebook reklama mam tam nazev a stav u nej mam probiha schvalovani nebo odstranit do kdy facebook schvali reklamu do 24hodin? Dekuji.
jenikkozak
Profil
Spisdrivnemusistedycekatanicelydenpodlemezkusenostijdespiseojednotkyhodin.
gogop
Profil *
A facebook reklama se změnila na naplánováno z probíhá schválení kdy se doopravdy spustí ví to někdo prosím? Děkuji.
shaggy
Profil
gogop:
To ti nevieme povedať, ja som nikdy pri reklame nevidel status "naplánováno z probíhá schválení kdy se doopravdy spustí ví to někdo prosím".
Len by ma zaujímalo, ako ti naše odpovede pomôže. Môžem ti napísať, že to bude do hodiny, ako ti môžem aj napísať, že to bude o týždeň. V každom prípade budeš musieť čakať.
A tiež si nemyslím, že toto fórum je najsprávnejšie miesto na hľadanie odpovedí, ja som napr. cez Google za pár sekúnd našiel niekoľko tém, kde sa to rozoberá.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: