Autor Zpráva
JanForgac
Profil
Všude možně se píše kam a jak inzerovat na internetu, ale možná by se hodil i seznam, kde se inzerovat určitě nikomu nevyplatí. Nebo alespoň 95% firem se to nevyplatí, aby to zas nebylo tak absolutní tvrzení.

Já osobně by jsem doporučil vyhnot se například placené inzerci na:
1) najisto.centrum.cz -- firemní katalog
2) www .abc.cz -- katalog ABC českého hospodářství
3) internettrading.cz -- IT TOPtext podtrhnuté slová v kontextu idnes.cz a lidovky.cz

Proč právě tyto tři portály?
1) mají celkem aktivní telefonický marketing
(možná vám už také volali)
2) jejich šikovní obchodníci mohou snadno někoho dostat
(hodně lidí a firem jim platí)
3) nikde jsem nenašel objektivní hodnocení těchto portálů
(ani na fórách, ani v žádné diskusi, ani na nějakém blogu, ale zato všude možně je k nalezení pouze jejich vlastní marketing)
4) přínos zápisu/reklamy inzerentovi je rovný nule (katalog najisto i ABC českého hospodářství)
(u všech třech bohužel i z vlastní zkušenosti, i když u internettrading-u to bolo už hodně dávno ale pochybuji že jse to změnilo)
5) relativně vysoká cena, skoro srovnatelná s cenou za inzerci například ve http://www.firmy.cz, kde ale mohu uvážené inzerování pouze doporučit
(možností nesmyslných zápisů a inzerce je na internetu spousta, ale jinak bolí zbytečně vyhozených 2.500 Kč /kdejaký katalog/ a 15.000 Kč, 30.000 Kč, nebo i více /spomínané tři příklady/ )

Máte někdo stejnou, nebo naopak opačnou zkušenost s těmato portály?
Nebo by jste přidali do seznamu nějaké další podobně agresivní, předražené ale ve výsledku inzerentovi nic nepřinášející inzertní příležitosti na internetu?
Petr ZZZ
Profil
Já se přiznám, že jsem dosud žádnou reklamu na nic nekupoval, ale tak si říkám, aby byla reklamní kampaň úspěšná, že musí být splněny minimálně tyto tři předpoklady:

kvalitní produkt
kvalitní reklama
kvalitně umístěná

Pokud byly tvoje reklamní kampaně dosud neúspěšné, kde bereš jistotu, že příčinou bylo umístění reklamy? Když se podívám na blog, u kterého se ptáš, jak zvýšit návštěvnost, první co vidím, je:

1) Písmo jsou drobné nezvětšitelné blešky.
2) Na českém webu máš obrázky s anglickými texty.
3) Hustota stylistických, gramatických a pravopisných chyb je řekl bych průměr, ale na to, v jakém segmentu se pohybuješ (webdesign, SEO, marketing), je příliš vysoká.
4) Obsahově nemám pocit, že bych se tam dozvěděl něco převratně nového.

Jinak řečeno – pohybuješ se v segmentu, kde se hraje na perfekci, ale tvému produktu do perfekce něco chybí. Na to se dělá špatně reklama a mám pochybnosti, zda je na místě, abys hledal vinu pouze na straně prodejců reklamních prostor.
JanForgac
Profil
Petr ZZZ:
V mojom príspevku vobec nešlo o sťažovanie. Jak tiež píšem, doporučujem inzerciu napríklad na www.firmy.cz (tiež i z vlastnej skúsenosti) a i na iných miestach, ale to nie je predmetom príspevku.

Mojím cielom bolo luďom, ktorý sa rozhodujú kde investovať do reklamy na internete, ktorá im prinesie poptávky a nových klientov poradiť, kde určite neinvestovať. Moje tvrdenia možem v prípade pochybností doložiť i porovnaním príchodzej návštěvnosti (kvantity) z jednotlivých portálov ("reklamních prostor") a následného konverzného pomeru, čili kvality, príchodzej návštevnosti z týchto portálov.
Petr ZZZ
Profil
Těžko říct, samozřejmě některé možnosti inzerce budou výhodnější a jiné budou méně výhodné, jako je tomu s jakýmkoli jiným produktem. Mohlo by být zajímavé slyšet další názory.
ninja
Profil
JanForgac: Můžu se zeptat na jak velkém vzorku dat své doporučení zakládáte? Kolik placených a neplacených zápisů tam máte, kolik mesíčně zobrazení / prokliků, atd.? Jaké obory to jsou, jaké klíčové fráze?
JanForgac
Profil
ninja:
Neplatené tipy zápisu se toho netýkajú, ide len o placené zápisy do katalógov.

InternetTrading - to bolo už dávno a hladať konkrétne fráze by už bol celkom problém, navštevnosť zrovna v tomto prípade bola relatívne vysoká, ale obrovský bounce rate a absolútně žiadne konverzie, na rozdiel od iných typov inzercie bežiacich paralelne. Ak niekto chce poptávky a nových klientov, treba hladať "reklamný prostor" inde.

Firmy.cz - tam je viacej našich klientov, včetne nás a zo štatistík možem povedat celkom plošne - vyplatí.
Abc.cz - sme tam jen mi v cca 10tich kategóriách (navstevnost z jejich katalogu je rovna nule)
ide tam i o to podávať nabídky a odpovedať na poptavky, ale na nabídky tiež zatial nikto nezareagoval
(skor by ma zaujimalo ci jestvuje niekto, komu se to vyplatilo, kludne i z jineho obopru podnikania)
Najisto.cz - opet sme tam mi (kategorie webdesign), a bolo tam zopár našich klientov - vice oboru, ak si dobre pametam kategorie napríklad: pokladka parkiet, masáže, a další. A s tým tiež súvisiace kľúčové fráze.

Nemám to srdce testovať to na našich klientoch, to čo som videl mi osobne stačilo. A ked sa ma na to pýtajú ďalší, tak im podľa svojej skúsenosti a svedomia doporučím čo áno a čo nie. Jediný sposob ako získať ďalšie vzorky je ak k nám prídě klient, ktorý už reklamu na tomto mieste má, alebo ak sa neporadí, alebo radu neposlúchne . . .
Takže preto je tu tento príspevok - máte niekto ďalší PRAKTICKÚ SKÚSENOSŤ?

Som toho názoru že ak veľa ludí vyhadzuje peniaze von oknom, nie je to zlé len pre nich . . .
Žial žiadnu štúdiu som na dané téma nenašiel, ono by sa určite nejaká hodila, ale asi to nebude možné - zozbierať dáta napríklad z Google Analytics širokého spektra inzerentov daných portálov si neviem predstaviť.

Rozoberať / dokazovať moju situáciu asi nemá žiadny ďalší zmysel. Je to moja skúsenosť, ktorá sa mi potvrdila aj vo všetkých prípadoch u našich klientov ktorý tam inzerovali. Pokial má niekto ďalší konkrétne skúsenosti, može sa tiež podeliť, prípadne varovať ostatných pred nezmyselnými investíciami do reklamy na internete.
Myslel som že by tu snáď mohol vzniknúť zoznam NEdoporučených "reklamních prostorů", ale ono je to zložitejšie téma a nebude sa to dať takto zjednodušiť . . .
Pravdu povediac na troch spomýnaných portáloch (it, abc, najisto) si dosť dobre nedokážem predstaviť úspešnú reklamu pre firmu, ktorá z reklamy očakáva jak nárast návštevnosti, tak i príchodzie poptávky . . . Ono ale nemusí u každej reklamy ísť len o poptávky a zmeratelný prínos danej reklamnej kampane, moj prispevok je pre tých ktorým o poptávky a pozitívnu ROI ide . . .
Marek Prokop
Profil
Na většině míst se nevyplatí inzerovat, takže takový seznam nemá smysl. V reklamně platí presumpce viny -- každý, kdo ji nabízí, je podvodník, dokud se neprokáže opak :-)
JanForgac
Profil
Marek Prokop:
Veľmi trefné a moc hesky a pritom jednoducho povedané :-)
Marek Liba
Profil *
Co se týče ABC českého hospodářství, zcela souhlasím, právě se s nimi dohaduji o ukončení polupráce, jejich jednání překračuje meze a tito lidé vědomě klamou zákazníka ! Doporučuji vyhnout se velkým obloukem !
Lukas PSS
Profil
Mám stejnou zkušenost, bohužel váš přízpěvek čtu již moc pozdě a smlouva s ABC a Najisto je již dávno podepsána.
Do podpisu smlouvy je vše v pořádku, polezou vám doprdele, slíbějí první, poslední, ale jakékoli další jednání je na bodu mrazu, natož potom odstoupení od smlouvy...

Najisto: odstoupení od smlouvy do 30ti dnů před začátkem reklamní kampaně (ještě nikdo na projekt ani nečáhl) - storno poplatek 30% plné ceny; pokud zrušíte smlouvu později, už je to 50%, 70%, 80% a pokud budete chtís smlouvu zrušit později než 10dní před začátkem, platíte automaticky plnou cenu!

ABC: odstoupení od smlouvy do 14ti dnů po podepsání smlouvy. Storno poplatek 70% plné ceny. Odstoupení od smlouvy poté nelze!

Nechci dělat reklamu, ale epoptavka.cz a info-praha.cz za 1/10 - 1/20 ceny poskytovatelů nahoře. Naprostý nepoměr jak cenový, tak v přístupu, tak i k užitné hodnotě produktu.
Chamurappi
Profil
Myslím, že už k tomuto tématu není co dodat a že toto vlákno slouží jako další zeď nářků o ABC českého hospodářství. Věřím, že si každý další, kdo tuto stránku najde, učiní dostatečný obrázek z výše uvedených příspěvků a není nutné psát další. Zamykám.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0