Autor Zpráva
hevymetl
Profil
Zdravím, chtěli bychom pomocí adwords propagovat e shop který prodává směsi koření.
Směsi podle názvu asi nikdo hledat nebude, jsou unikátní a nejedná se o známé produkty, napřiklad "Babiččino koření", "Gurmánovo tajemství" a podobně. Napadlo nás dát jako klíčová slova názvy koření ze kterých se směsi skládají, např. sestava:

Směs koření Námořníkův mls
Pikantní směs s česnekem, kurkumou a koriandrem
Kupte online teď!

Jaká klíčová slova zdat? Když zadám česnek kurkuma koriandr jako jedno kl. slovo, tak to asi moc lidí nepřivede jelikož tato fráze má minimum hledání, a když použju česnek, kurkuma, koriandr, jako samostatná kl. slova, tak to sice hledá více lidí ale reklama se tím stává méně rlevantní, protože se zobrazuje i lidem kteří hledají jen např samotný česnek a nehledají směs? A co lidé kteří hledají směs a zadají jen směs česnek koriandr? Pokud mám zadané kl slova česnek, kurkuma, koriandr jako samostatné slova, bude reklama zobrazena i pokud hledající zadá jen česnek kurkuma? A bude tato reklama relevantnější než reklama která má kl. slovo jen česnek? Doufám že jsem se do toho moc nezamotal :-)
ninja
Profil
Doporučuji si rozdělit slova do samostatných kampaní a sestav tak, že v jedné budete samostatné jednotlivé koření (např.: česnek atd.) a vždy upravit reklamní text tak, aby bylo konkrétní koření (klíčové slovo) v textu dostatečně prominentně obsaženo. Pak samostatnou skupinu na koření + "směs" atd., kde si můžete dovolit nastavit vyšší cenu za proklik.

V ideálním případě vytvořit sestavy i pro kombinace konkrétnách koření, ale hledanost bude nízká. Můžete zkusit třeba jen 2 koření z několika ve směsi, které jsou společně nejhledanější.

Výhoda primárního seskupení dle jednotlivých koření je, že pokud se vám základní druhy koření překrývají ve více směsích, můžete vložit do jedné sestavy více inzerátů na různé směsy. Porovnáním úspěšnosti zjistíte jaké chuťové kombinace lidé volí raději. I když, velkou roli bude hrát i název směsy.
hevymetl
Profil
Díky moc, ještě bych se zeptal, když použiju vylučovací slova, použije je google jen v přesném tvaru? Tzn když neprodávám nic značkového stačí zadat jen -značkový nebo se musí vypsat všechny tvary (-značková, - značkové ...) ?
Jiří Kroužek
Profil
hevymetl:
Je dobré zadat všechny tvary, zejména ale s a bez diakritiky. Jinak nevím, zda jsem pochopil dobře dotaz, ale pokud je problém s relevancí inzerátu kvůli velké rozmanitosti klíčových slov, lze použít dynamický inzerát. Například můžete cílit na česnek, kurkuma, koriandr a nadpis inzerátu měnit podle toho, co uživatel zadal. Více o této funkci na https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=cs&answer=74996

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0