Autor Zpráva
Sir Tom
Profil
Ahoj,

na začátku se přiznám, že nemám právní přehled čili možná se budu mýlit.

Dotaz mírně navazuje na moje předchozí vlákno: Náležitosti pronajímatele plochy pro internetovou reklamu

Po testování působnosti reklamy inzerenta, jsme se nakonec dohodli na nasazení jeho reklamy na moje stránky za nějakou odměnu (odměna je za měsíc plus minus 1500,-).

Potřeboval bych poradit jak 'úředně' vyřešit můj příjem, který vznikne z této činnosti (publikování reklam inzerenta na mém webu).
Jsem student (pojistné za mě platí stát), který momentálně si přivydělává jako externista v jedné IT firmě (dohoda o provedení práce).

Podle toho, co jsem našel na internetu jsem nalezl následující možnosti:
- Zřídit si ŽL, ale to nechci, protože bych musel vykazovat různé čísla (+pojištění) a navíc v současné době se nehodlám živit reklamou na internetu a ani tvorbou webu.

- Požádat někoho, kdo má ŽL, aby on dostával peníze z pronájmu plochy pro reklamu a mě pak dával ony peníze sražené o jeho provizi. Tato možnost je také nevyhovující, protože nikoho takového blízkého "komu věřit" nemám a celkově se nejedná o tak vysokou měsíční sumu, aby byla rozdělována na 2 části.

- Dohoda o provedení práce - tato možnost se mi líbí nejvíce, ale nevím jestli je možné ji aplikovat na můj případ. Současná DPP se může uzavřít až na 300 hodin ročně u 1 zaměstnavatele, ale reklama bude vystavena neustále (více jak 300 hodin). Nevím tedy, zda je možné použít DPP a napsat do dohody, že mě bude vyplácena každý měsíc ona odměna, i když nebudou souhlasit hodiny.

- Pronajímat plochu načerno a ona společnost by mě vyplácela. - Tato možnost je možná dobrá, ale nevím, zda-li by nemohly nastat komplikace, kdy například společnost se nerozhodne zaplatit a já nebudu mít žádnou páku, jak peníze získat. Nebo společnost bude mít ve svých výdajích položku, že platila mi odměnu, já bych tuto položku ve svých příjmech neměl a tím pádem by šel po mně FÚ.