Autor Zpráva
Lavka
Profil
Dobrý den,
s kámošem dokončuji webovou službu a jelikož mi bude 18 až příští rok tak tam zatím Adsense dávat nebudu a službu nechám jet rok bez reklam. Podle toho co jsem nastudoval na http://jakpodnikat.cz/ si budu muset zařídit Volnou živnost a jelikož jsem student tak to bude příjem vedlejší. Co mě hlavně zajímá je doplňkový formulář pro DPH a zdravotní a sociální pojištění, podle všeho mě ty pojištění stát mnoho nebudou ale dost velké nejasnosti mám ve zdaňování příjmů. Jak velká příjem musím přesáhnout abych ho musel zdanit případně se musí zdanit vše? Potřebuji pro příjem z adsence i ten doplňkový formulář pro DPH? případně další rady okolo zdaňování.
Předem děkuji za odpovědi.
Janča N.
Profil
Platit daň budeš tak či tak, ale můžeš si odečíst slevu na poplatníka, která dělá tuším něco přes 23000 Kč za rok, takže ve výsledku když málo vyděláš, tak nezaplatíš žádnou daň (pokud bude sleva větší, než vypočtená daň).

Sociální má strop, na jakpodnikat.cz najdeš jeho přesnou výši, je to asi necelých 60 000 a pokud tvůj příjem nepřesáhne tuto částku, tak sociální platit nemusíš (pokud jsi student).
Zdravotní platíš v každém případě, ale nevztahuje se na tebe minimální vyměřovací základ (pokud jsi student). Tzn. zaplatíš jen z toho, co opravdu vyděláš.
A s DPH tě bude muset poradit někdo jinej :)
Lavka
Profil
Takže pokud můj roční příjem nepřekročí "slevu na poplatníka", která je teď okolo 23000kč tak vlastně nezaplatím žádnou daň a udělám jen daňové přiznání.
Janča N.
Profil
Pokud vypočtená daň bude nižší, než sleva na poplatníka, tak nebudeš daň platit žádnou. Jen vyplníš a odevzdáš DP.

Lavka:
Takže pokud můj roční příjem nepřekročí "slevu na poplatníka", která je teď okolo 23000kč tak vlastně nezaplatím žádnou daň a udělám jen daňové přiznání.


Od příjmů si můžeš odečíst také výdaje, které můžeš dělat buď paušálem a nebo podle skutečnosti. Více (a rozhodně přesnějších) informací najdeš právě na jakpodnikat.cz