Autor Zpráva
Pavel Krátký
Profil *
Dobrý den,

můj šéf mě požádal, abych vytvořil přístup do Adwords (a Analytics) pro externí firmu. Já žiju v tom, že ten člověk bude vidět veškerou historii, veškeré kampaně, které se mi za rok a půl práce podařilo vytvořit tak, že konverze jsou 10 x levnější, než nám nabídla firma H1, tudíž bych někomu poskytoval svoje "know-how" prakticky zdarma. Můžete mi, prosím, vysvětlit, zda se mýlím a případně poradit, jak to udělat, aby se tam přihlásil a neviděl data?

Děkuju za jakoukoliv odpověď.

Pavel
ninja
Profil
Pokud bude mít přístup, uvidí i historická data.

Jediná možnost je poskytnout pouze externí reporty, případně s člověkem z dané firmy u toho fyzicky sedět a ukázat jen to co chcete.

Nicméně že na jednom účtu se střídá více správců je běžné. Zkuste svému šéfovi lépe vysvětlit, že práci děláte sám dobře a externí firmu nechce.
Pavel Krátký
Profil *
Děkuju, toho jsem se právě obával. On chce externistu využít, aby mi v podstatě "pomohl", chceme množinu kampaní rozšířit. Probírali jsme to, já se mu snažím vysvětlit, že ano, Adwords účet je jeho, ovšem platí mi dost málo na to, abych svoje zkušenosti dával někomu "zadarmo". Mám tady ve firmě víc úkolů a SEO / SEM dělám v rámci svého fixního platu. Vím, kolik si účtují firmy, např. již zmiňovaná H1, která nám udělala nabídku a já dělám za 20 x méně peněz v hodinové sazbě, tedy jejich "seniorské" a za 5 x méně v porovnání se sazbou "juniorskou".

Ještě je tu varianta, že to bude dotyčný dělat z jiného, tedy svého účtu, četl jsem komunikaci, kdy na kolegu docela naléhá, aby dostal přístupy alespoň do "Analytics", toje ovšem totéž. Podívám se ještě, zda tam jde vytvořit nějaká omezení.

ninja: Díky za reakci a radu.
ninja
Profil
Správce PPC z externí firmy pochopitelně chce přístup do Analytics a současných Adwords, bez toho bude dosahovat daleko horších výsledků. A je to opravdu zcela bežné, zde bych problém nehledal.

Opravud je to na vás, vysvětlit svému šéfovi, že to co děláte pro něj má hodnotu XY, externí firma chce XY*10%, vy v současnosti dostáváte XY*1%. A že pokud vám začne platit XY*5%, stále ušetří polovinu nákladů a na správu a vy se pokusíte zvýšit výkonnost kampaní na XY*Z.

Pokud s vaším šéfem není domluva, zvažte ukončení pracovního poměru a nabídněte mu i jiným své služby externě. O dobré správce PPC kampaní je nouze.
Pavel Krátký
Profil *
ninja:
Děkuju vám za rady. Díky, hezký víkend. Pavel
Marek Prokop
Profil
Pokud to má být jen dočasný brigádník, mohl byste mu dát přesné zadání, co má udělat, on by to udělal v AdWords Editoru, exportoval, poslal Vám to a Vy byste to importoval do ostrých AdWords.
Pavel Krátký
Profil *
Zdravím a děkuju Marku Prokopovi. Velká škoda, že jsem se na to tady podíval až dnes a ne ještě v "aktuální" době.

Pro všechny: (a důvod, proč se ještě "rýpu" v tomhle vláknu)
NE NE a NE! Nikdy, prosím neudělejte tu CHYBU, kterou jsem udělal já. "Šéf" je dnes už bývalý "šéf". Tohle byla jen součást problému. "Záhadným způsobem" jsem se dostal ke komunikaci mezi ním a tím externistou. Veškeré emailové korespondenci, ke které já už jsem přístup měl, předcházela osobní schůzka a můj "šéf" mě tam evidentně hezky "vychválil". "Zachránil" jsem ho před (zlodějskými - odpusťte mi ten termín) sazbami, nyní už nejmenované "top" agentury a dokázal, že umím snížit náklady na konverzi na nějakých 5% z jejich "odhadu" (navíc oni si to vycucali z rok staré informace právě z Adwords právě z našeho účtu a právě z dob, kdy na kampaních dělal TENTO STEJNÝ externista).

Dal jsem "šéfovi" i printy z obou kampaní, tedy "externistovo" a mých a tam je JASNĚ vidět rozdíl:

on: konverze za 670 kč (klient za realizaci zakázky platí 500 kč, v ideálním případě objedná službu hned asi za 2 dny znovu, tedy 1.000 kč a samozřejmě je tu otázka investice do nového klienta, může se tzv. "vracet")

já: konverze za 32 Kč

Je pravda, že argument mého bývalého zaměstnavatele, že je "malý" obrat je pravdivý. Ovšem na můj protiargumenty "prosím, dej mi víc času, ty peníze se tady můžou taky rychle rozfofrovat" a "navíc je tu ta hranice, kdy se zakázky začnou zase zdražovat, s vyšíím objemem.." se rozhodl reagovat takto: Našel si (v podstatě potají, za mými zády) někoho "jiného" a pak mě "jen" "nevinně" požádal "Pájo, dej mu tam ty přístupy.."

Jeho volba a moje omluva za mou výřečnost. Ovšem věřím, že to má cenu i pro ostatní, aby se poučili. Tedy ještě jednou:

Dostanete-li se do podobné situace jako já, prosím, řekněte jasné NE, mějte víc trpělivosti a nechte si poradit od např. Marka Prokopa a rozhodně pátrejte po PRAVÉ PŘÍČINĚ "ŠÉFOVY" NESPOKOJENOSTI.

Howg!

:-) A krásný den a víkend!!! A díky ještě jednou!!!

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: