Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
quatzael Profil |
#1 · Zasláno: 12. 5. 2013, 12:46:47
Zajímalo by mě kolik stojí orientačně, průměrně jeden proklik na Google Adwords a Skliku.
Chápu, že to je hodně obecný dotaz, na který se moc nedá přesně odpovědět, ale zajímaly by mě aspoň zkušenosti od lidí, kteří provozují nějaký portál (například alespoň e-shop) a mají s touto reklamou nějaké zkušenosti. Opravdu nemám ani trochu představu. Ani jak vysoká bývá konverze. Mě by zajímala orientační cena relativně častého dotazu ve vyhledávačích. Například kolik by stál jeden proklik u obecného jednoslovného klíčového slova, které hledá denně zhruba kolem 20 tis. lidí. Například kdyby to bylo obecné hledané jednoslovné klíčové slovo jak např. "pronájem". Zisk z konverze tohoto prokliku by byl řekněme kolem 800 Kč a počet konkurentů, kteří využívají tento typ reklamy kolem 30. Potom by mě ještě zajímala cena takového prokliku u specifičtějšího klíčového slova jako například "pronájem 2+kk praha". Nebo pokud se tu nenajde nikdo kdo by měl tolik zkušeností, aby dokázal odhadnout cenu PPC u toho případu, tak by mě spoň zajímala cena u případů, s kterými máte nějaké zkušenosti. Předem moc díky. |
||
Marek Prokop Profil |
#2 · Zasláno: 12. 5. 2013, 19:39:00
Od 20 haléřů do cca. 50 Kč. Nicméně: 1) cenu si určujete sám a 2) důležitý je spíš průměr za mnoho dotazů, než cena za nějaký jeden konkrétní.
Oba systémy (Sklik i AdWords) mají nástroje, které odhady cena za zadaná klíčová slova ukazují. |
||
quatzael Profil |
#3 · Zasláno: 12. 5. 2013, 19:58:10
Marek Prokop:
To je dost široký pásmo. Dá se aspoň říct jaká cena je nejběžnější u typu webů, který jsem popsal?? A jde tam aspoň nastavit, že chci být minimálně na třetí pozici?? Abych potom neplatil za to, že na mě budou lidi klikat z pravýho reklamního sloupce.. |
||
Amunak Profil |
#4 · Zasláno: 12. 5. 2013, 20:54:30
quatzael:
A není jedno, kde na vás lidi klikají, když klikají, protože je nabídka zaujme a něco si třeba koupí? |
||
quatzael Profil |
#5 · Zasláno: 12. 5. 2013, 21:20:33
Amunak:
Na pravo podle mě naprostá většina lidí nekliká kliknou tam maximálně omylem, že jim ujede myš. Mě by zajímalo, jestli jde nějak nastavit, že budud buď mezi prvními třemi nebo nikde.. Nebo upozornění, že se jsem napravo a abych mohl případně zvýšit limit, tak abych se dostal na tu třetí pozici.. |
||
Marek Prokop Profil |
#6 · Zasláno: 12. 5. 2013, 23:53:14
Sklik ukazuje:
pronájem bytu - 3,02 Kč/klik pronájem bytu 2+kk praha 3 - 1,53 Kč/klik pronajmy praha 9 2+kk - 16,20 Kč/klik pronájem 2+kk praha 4 - 3,50 Kč/klik Ostatní si zjistěte sám, na nástroje jsem Vás upozornil. Obecně lze dosahovat cen o dost lepších i horších, podle toho, jak dobře je kampaň optimalizovaná. V AdWords nastavit požadované rozpětí pozic jde, ale jednak tím nezajistíte, že budete mít inzerát vlevo (někdy tam žádné ani nejsou) a jednak to nedává smysl bez velmi rozsáhlých testů. To, že by lidé klikali na inzeráty vpravo omylem, je, při vší úctě, dost zcestná úvaha. |
||
quatzael Profil |
#7 · Zasláno: 13. 5. 2013, 00:34:14
Marek Prokop:
Dík to jsem potřeboval vědět pro lepší orientaci.. „ale jednak tím nezajistíte, že budete mít inzerát vlevo“ napravo.. „To, že by lidé klikali na inzeráty vpravo omylem, je, při vší úctě, dost zcestná úvaha.“ Já tam rozhodně kliknu maximálně omylem, vím podvědomě, že to jsou reklamy a tak mám k tomu averzi. Hlavně kvůli tomu, že se tam objevují i velmi nerelevantní reklamy. Za to na reklamy který jsou nad normálníma výsledkama klikám poměrně často, protože jejich relevance je velmi vysoká, a tváří se jako normální výsledky.. |
||
Petr ZZZ Profil |
|||
quatzael Profil |
#9 · Zasláno: 13. 5. 2013, 10:41:38
Petr ZZZ:
„I já jsem tě chápal tak, že chceš být vlevo.“ Sorry, možná jsem to napsal zmatečně. quatzael: > „ale jednak tím nezajistíte, že budete mít inzerát vlevo“ > napravo.. Tohle jsem psal jenom, že jsem chtěl Marka opravit, protože jsem si myslel, že si spletl strany. Já to beru tak, že žádný na levo není (protože tam není sloupec s reklamama), ale říkám tomu nahoře, protože je to nad výsledky uprostřed stránky.. Samozřejmě, že chci být nahoře (nalevo) a ne na pravo. Taky si myslím, že je to daleko výhodnější i cenově, protože jsem četl, že cena za reklamu nemusí být nejvyšší, ale stačí když má stránka vysoký CTR. Což dává smysl, protože Google chce určitě maximalizivat zisk a nepotřebuje tam mít drahý odkazy, na který nikdo nekliká. A právě si myslím, že CTR u reklam na pravo je propastně nižší než u stránek na nahoře (nalevo). A jak přesně funguje to schvalování reklamy? To tam sedí nějakej člověk, který to kontroluje, nebo to všechno dělá stroj?? Můžu mít získat nějak výhodu nad ostatními, když budu mít uživatelsky kvalitnější stránky než konkurence? Nemyslím ze SEO hlediska, ale pokud to hodnotí a schvaluje nějaký člověk tam, jestli při tom dává i nějaké hodnocení stránky, které jí nějak zvýhodňuje? |
||
ninja Profil |
#10 · Zasláno: 13. 5. 2013, 16:18:05
Schvalování reklam funguje jak automaticky, tak ručně. Hodnocení cílové stranky inzerátu je bráno v potaz při vypočítávání skóre kvality a je to prováděno automaticky.
|
||
Časová prodleva: 11 let
|
0