Autor Zpráva
Fruiter
Profil *
Klient už nezvládne do konce roku obsloužit další zákazníky a chce vypnout reklamy v adwords, aby ušetřil. Reklamy mají dobré pozice (1-3). Co se ale stane, když se na dva měsíce vypnou? Začnou se po znovuspuštění zase zobrazovat na dobrých pozicích?
Enko
Profil
To záleží především na konkurenci a na tom, kolik konkurence nabídne cenu za konkrétní klíčová sloa. To znamená, že když někdo nabídne větší částku, tak se tvůj klient bude zobrazovat na horších pozicích nebo opačně. Když nebude konkrurence nebo bude nabízet menší platbu za proklik, bude nahoře. Délka, jak dlouho běží, myslím nemá žádný nebo naprosto zanedbatelný vliv, protože je vždy rohodující cena ke konkrétnímu klíčovému slovu. Takové jsou moje zkušenosti.
ninja
Profil
Rozhodující je Ad rank (Hodnota reklamy), což je funkce nabízené ceny za proklik a skóre kvality.

Pokud se nic nezmění, tak po zapnutí budou reklamy na stejných pozicích. Ale ve skutečnosti se pravděpodobně změní mnoho faktorů. Vůbec bych se toho nebál. Když na 2 měsíce vypnete reklamu a pak znovu zapnete, bude to obdobné jako kdyby běžela - změna může přijít kdykoliv.
LudekBrno
Profil
Fruiter:
Já to dělám běžně, že si reklamy na 1-2 měsice vypnu a na pozici reklamy to nemá žádný vliv. Toto není vyhledávání, kde by o pozicích rozhodovala kvalita odkazu (včetně stability), rozhoduje jen a pouze nabídková cena. Takže pokud zákazník nabídne po pauze stejnou cenu za proklik a konkurence nenabídne víc, než před tím, tak budou pozice reklam stejné. Takto je možné bez problému dostat i reklamu na zcela nový web hned od spuštění na první pozici, stačí jen nabídnout odpovídající cenu vzhledem ke konkurenci. To je přece základní princip AdWords, že uživatel si sám určuje viditelnost svých reklam. Když je ochoten zaplatit víc, má lepší pzice. Nic jiného na to nemá vliv.
ninja
Profil
LudekBrno: Jen a pouze nabídková cena rozhodně nerozhoduje! Rozhodující je Hodnocení reklamy, což je výsledek pronásobení nabízené ceny a Skóre kvality.
LudekBrno
Profil
ninja:
A to skóre kvality je vlastně co? Nikde jsem na nic takového nenarazil.
jenikkozak
Profil
Skóre kvality je hodnota, která vyjadřuje, jak je reklama relevantní pro uživatele, kterému se zobrazuje.
Zprostředkovatel reklamy placené za proklik raději zobrazí levnější reklamu, u které je větší pravděpodobnost, že ji uživatel proklikne, než tu, u které je pravděpodobnost prokliku zanedbatelná, byť je dražší. Proto ten součin.
ninja
Profil
Skóre kvality si můžete zobrazit u každé klíčové fráze, na kterou cílíte. nejdůležitější součástí jsou CTR, kvalita cílové stránky a relevantnost stránky a reklamy ke klíčové frázi. Plus nějaké další signály.
LudekBrno
Profil
Aha, tak to chápu, ale to není věc, kterou by ovlivňoval zadavatel reklamy v AdWords. Je jasné, že google reklamu řadí podle relevantnosti. Myslel jsem to tak, že za stejných podmínek je pozice reklamy určena nabídnutou cenou za proklik. Že tam nehraje roli třeba to, že web je nový nebo je reklama na něj občas vypnutá atd., prostě obecně kvalita webu jako u full text vyhledávání.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: