Autor Zpráva
quatzael
Profil
Pomalu začínám rozjíždět svůj "výtvor" a uvažuju o implementaci vlastního affiliate programu.
Předem chci ujasnit, že jsem v pozici Merchant (Advertiser), ne Publisher!!

Zajímalo by mě jaká je běžná praxe v identifikaci konverzí s prokliky. A jaké jsou obecné požadavky na transparentnost?
Chápu to tak, že poskytnu Publisherům odkazy s nějakým jejich vlastním identickým tracker_id.

Ale co potom, jak to potom sledovat? Mám to ukládat do cookies, nebo to identifikovat podle IP? Jak to běžně funguje u profesionálních e-shopů apod?

Později taky uvažuju o nějaké affiliate síti, ale tím, že prodej mých produktů je daleko specifičtější než normální zboží v eshopech, tak myslím, že vlastní affiliate program bude asi praktičtější.

Změnil jsem nadpis, omylem jsem napsal "affiliate systém" místo "affiliate program". Nevím na co jsem myslel..
Str4wberry
Profil
Ano, identifikace probíhá obvykle pomocí cookies s platností v řádu měsíců, která se nastaví při příchodu na stránku přes odkaz s ID partnera. Při dokončení požadované akce (například nákupu) se po nějaké době (kdy už je nepravděpodobné, že by kupující chtěl zboží vrátit) připíše provise.

Kromě ID v URL je také možné umožnit zadat doménu/URL a detekovat ji na základě referera.

Transparentnost je z principu nemožné zajistit, je to vše o důvěryhodnosti, kterou ale lze podpořit třeba statistikami prokliků nebo zveřejněním globálních statistik nejúspěšnějších partnerů.
quatzael
Profil
Str4wberry:
Kromě ID v URL je také možné umožnit zadat doménu/URL a detekovat ji na základě referera.
Tomuhle vyjádření nerozumím. Můžeš to prosím víc vysvětlit jak jsi to myslel?

Potom ještě vzniká problém jak spravedlivě dělit provize, když konverze nastane až po třetí navštěvě od úplně jiného affil partnera. Jestli přidělovat provizi jen tomu poslednímu, nebo to nějak rozdělit..

Nejsou na netu někde nějaké "zavedené postupy" nebo jak to řeší profesionální e-shopy, např. alza.cz apod?
jenikkozak
Profil
Pokud jako inzerent znám URL webu partnera, mohu příchozí uživatele s jistou přesností identifikovat podle toho, že v hlavičce referrer budou mít uvedenu právě tuto adresu.

U většiny provizních systémů, které znám, se provize započítává poslednímu odkazujícímu. Zjednoduší se tím správa. Rozdělování provize stejně nemůže být úplně spravedlivé, protože nejsi s to zjistit, kdo se jakým dílem podílel na přesvědčování zákazníka provést konverzi.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0