Autor Zpráva
samanthas
Profil
Dobry den,

od r.2014 prevadzkujem jednu webku. Jedna sa o velku databazu urciteho odvetvia pre hobby, ktoremu sa ludia venuju (aj ja).
Sama musim informacie nahadzovat (je to pracne) a samozrejme vsetky vydaje stranky platim.
Uzivatelia maju moznost bezplatnej registracie, ktora im ponuka vyhody.
Chcem povedat, ze stranka je vo svojom obore jedina a najkvalitnejsia v europe. Je v EN, DE a SK jazyku. SEO je vyborne riesene. Stranka ma prijemny a pekny design, ale zaroven jednoduchy, je prehladna a na jedne strane mam volne miesto ktore moze sluzit prave na reklamy.

Za toho 2,5 roka som sa dostala k tomu, ze mam skoro 900 registrovanych uzivatelov, a priemerne denne navstevy 200 ludi. (Vcera ju napriklad pozdielalo par ludi na FB a uz je tam 900 navstev za ten den.) Registracie aj navstevy su naozaj z celej Europy, neda sa povedat ze nejaka krajina dominuje.... ci uz severske staty, zapadne, juzne... vychodna europa asi najmenej.

Konecne sa dostavam k jadru, a to, ze cez vsetku moju pracu aj vydavky by som ocenila, keby si aj "stranka sama" nieco zarobila. Aspon na seba.
(Nie je to robene s prioritou zarobku)

Tak sa chcem opytat, ake by ste mali navrhy?
Ja v tom vidim dve moznosti, jedna je google reklama, druha je oslovenie spolocnosti/firiem, ktore by mohli mat zaujem o reklamu na stranke, ktora pritahuje medzinarodne mnozstvo ludi rovnakeho hobby.
Viete mi prosim popisat nejake klady/zapory, pripadne realne "moznosti" konkretneho zarobku?

Som studentka a uplne mimo PC veci, takze uvitam aj rady "ako pre blbych" :)
Vdaka!
jakre
Profil
samanthas:
Zdravím,

já bych se osobně vyhnul reklam od služby Google Adsense, jelikož je dle mého názoru nevýhodná - nízké výdělky, aj. Výhodou prodeje místa pro bannery určitým firmám je hlavně smluvitelná cena. Doporučil bych pročtení recenzí alternativ GA na SmartAdsenseAlternatives.com. Také by mohl pomoci článek Jak funguje grafická reklama na webu.
anonymníí
Profil *
samanthas:
Nevíme, o čem se bavíme, jaký potenciál stránky je, atp. To, že ty si o jejím SEO atp. myslíš, že je v pořádku, je hezké, ale ne rozhodující. Ale o SEO se tu vlastně bavit nechceme, to byla poznámka nad čarou :-)

Teď k samotné reklamě.

1. Těch "200 ludí denne", to je co? Návštěvy, návštěvníci, nebo unikátní návštěvníci? Jaká je míra okamžitého opuštění stránky? Jaká je průměrná doba na stránce? Jseš technicky schopná odlišit pro inzerenty danou zemi, tedy nabídnout Švédským uživatelům švédskou reklamu, finským finskou?

2. I kdyby těch 200 byli unikáti, píšeš, že jsou z mnoha států. Potenciální inzerent se bude zajímat o návštěvy z místa svého podnikání, tedy pravděpodobně svého státu. Vydělme tedy 10 státy, rázem máme pro inzerenta 20 potenciálních zákazníků denně. Nějaké okamžité odchody, byť 10%, zbývá 18. Nějaký AdBlock, nebo jen daného uživatele bude reklama otravovat, zbývá třeba 15. Někteří z nich ji uvidí a budou přirozeně ignorovat. Kolik je dle tebe reálná cena za 10 potenciálních zákazníků, kteří uvidí reklamu? Moc to nebude, budeme se bavit spíše o řádu jednotek-malých desítek EUR měsíčně. Spíše jednotek.
Marek Prokop
Profil
S návštěvností 200 lidí denně je nejlepší forma reklamy žádná.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0